Annons:
Etikettrensning
Läst 1987 ggr
Tuva-Lena
5/29/10, 1:32 AM

Rensat i skrubben

..äntligen. Skrubben som man fick krypa in i om man skulle ta sig in. Ska väl berätta att skrubben ligger under trappan och är en sån där som kan gå in i, så när man blir tvungen att krypa in för att hitta det man söker är det hög tid för rensning.. Tyst

Ja det tog några timmar, och sex Röda Kors-kassar senare var det snyggt där inne och jag stod raklång för första gången på flera år! Skrattande

Gissa om jag blev inspirerad - nu blir det vindrensning! Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[Gitsan]
5/29/10, 7:21 PM
#1

Härligt!

Så länge sedan jag var här Obestämd. Jobbet tar nästan all min kraft och eftersom jag sitter vid datorn så blir det inte mycket mer datortid resten av dagen.
Det är helgerna som jag tar mig lite tid.

Vi har också en skrubb som din Tuva-Lena, men den kommer man inte alls in i längre… Papperskassar, hundmat samt diverse annat bara ligger inkastat precis innanför dörren och det är INTE jag som gjort det. Men i morgon kommer resten av familjen att vara borta på olika ställen och då blir det skrubben, och om jag orkar även badrummet som ska "blåsas ur".

Om en vecka har äldste sonen flyttat ut och då kommer vi att börja planera för renoveringen av 2 sovrum. Sedan kommer jag, gubben min och den 20-årige sonen att ha varsitt rum, härligt! Men det lär väl ta ett tag innan hantverkarna kommer till skott så under tiden kommer vi nog att samla sånt som ska säljas/skänkas av det vi ska plocka ner från vinden.

JohannaMax
5/29/10, 8:13 PM
#2

Härligt Tuvvis! Skönt att få undan!

Här har varit lungt på innefronten ett tag, har pysslat ute lite i trädgården o med mitt "bygge" en bur till jättekaninen Rädda Joppe o hans marsvinspolare som flyttat hit.

Nu är det helt klart dags för en städning igen o det skulle vara skönt att få källaren klar men det får bli ett projekt för regniga dagar.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
6/1/10, 12:12 AM
#3

#1 Ha ha, skönt att höra att jag inte är ensam. Tyst Fördelen med att rensa såna där "förstoppade ställen" är att det syns sån skillnad på en gång, och då går det av bara farten sedan! Nu har det varit fint väder idag så det bidde inget då.. Skäms

#2 Har du hittat din försvunna kanin JOhanna? Är det den du håller på att bygga hus till? Du är för snäll du. SEdan är det roligare att hålla på ute nu på sommaren, tids nog hinner man med innepysslet, eller hur? Flört Jag fixar i tädgården jag också, och kommer på den ena idéen efter den andra hur jag skulle vilja göra - men det blir nog ett femårsprojekt antar jag. Man hinner inte allt på en enda sommar - fast nästan förstås. Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
6/1/10, 12:31 AM
#4

#3 Palten är en hare! Hehe! Hon växer så det knakar o skuttar förbi här då och då. Hon får vara fri, men i dag är huset med bur klart o kaninen o marsvinen jag fått har flyttat in. Bilder kommer inom kort! Bara ingen skrattar åt mitt bygge…Skrattande Det fyller iaf sin funktion o jag har byggt det alldeles själv! Ja, o Norma har ju hjälpt till förståss!Tungan ute

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
6/1/10, 12:41 PM
#5

Tuvan, visst är det skönt när man äntligen kommer till skott och verkligen får rensa bort grejer så man kommer in. Vi hade en sån skrubb på förra stället och det var ju hur lätt som helst att slänga in "vet inte var det ska vara"-grejer. Här har vi två klädkammare en stor som då får innehålla en del kläder och såna saker som används ibland, julsaker bl.a den andra har jag tagit som kontor Flört

Gitsan, hoppas du hade energi att rensa ur i helgen Flört Hantverkare kan ta tid på sig men som du säger, blir kanske tid att rensa bort mer då.

Johanna, väntar med spänning på dina foton Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

timmelin
6/2/10, 11:55 AM
#6

O min skrubb ser likadan ut, och får se till att den blir likadan som din efter genomgång.

Herregud, får ångest bara jag tittar in i den.

Annons:
Tuva-Lena
6/3/10, 12:26 AM
#7

#6 Det var det som fick mig att tag i den, jag mådde illa varje gång jag skulle in i den. Slog i skallen och drog ner kläder ifrån krokar och hängare, som följde med mig ut igen. Sånt kostar på. Skrikandes

Visst känns det skönt Clary, coh nu skall den vara fri från skräp i fortsättningen har jag bestämt - cross my heart.. Tyst

Vindrensningen däremot kom av sig - det blev för fint väder. Sånt kan jag ägna mig åt regniga dagar, precis som skrubben då. Duger det som förklaring..? SkämsTyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
6/3/10, 8:14 AM
#8

Köper helt din förklaring, det gäller ju att vara ute när det är fint väder tids nog kommer regnet tillbaka Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
6/4/10, 12:51 AM
#9

Åkte ju in till stan idag för att jobba lite, och efteråt åkte jag till sambons lägenhet - den som är proppfull med grejer och totalt förstoppad skulle man kunna säga. Tänkte ta mig en kopp kaffe innan jag åkte hem, men när jag såg köksbordet så måste jag bara rensa det först. Gammal reklam, räkningar, tidningar ja ni vet sånt som samlas på hög på hög på hög..

Det slutade med att jag städade hela lägenheten, utom ett rum som jag använde som avstjälpningsplats. dammsög bara idag men det är alltid en början, och nu kan man faktiskt ta sig in i vardagsrummet, sovrummet och köket utan att behöva gå i sidled. Kaffet smakade extra gott efteråt.. CoolTungan ute Känns jättebra. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
6/12/10, 4:44 PM
#10

Nu har även jag resat min skrubb. Det var värst vilken energi jag fått. Först garderoberna igår, hallen i förmiddags och nu skrubben. Vete tusan om jag ska påbörja något nytt idag. Ska ha folk på middag vid 17 och har just nu sådan lust att börja rensa i köksskåpen. Tror inte att jag hinner bli klar med rensning och middag till 17, så jag får väl vänta tills i morgon. Synd!

Kanske kan jag skylla på nymånen Tuvan?Flört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
6/13/10, 12:32 AM
#11

Jaa, du har verkligen legat i Pagan! Vindrensningen blev lagd på is för min del sen vädret blev för fint! Ha ha, vilken tur att man har nåt att skylla på, eller hur? Skrattande

Annars kliar det i fingrarna på mig också, kanske är nymånen ändå.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: