Annons:
Etikettpraktiska-tips
Läst 2755 ggr
dagdrivarn
2010-05-12 18:39

Drömmer om det till synes omöjliga!

Ekonomin är värre än någonsin, sitter i ett förhållande som är åt h-vete. De negativa energierna här hade räckt till pluto och tillbaka! Känns verkligen som om allt bara rasar som ett korthus runt mig.

Hur vänder jag det hela?

Ge mig tips och råd och tips om hur jag ska göra för att dra turen, lyckan och de goda energierna till mig. Vet att jag kan göra ett altare typ, men fantasin är noll…

Drömmer om ett eget hus ett rymligt hus med gott om plats och låg boendekostnad, ett ställe att hämta andan både ekonomiskt och själsligt, ett ställe att inreda för mig själv flickorna och katterna.

Har kommit en bra bit på väg i rensningen och jobbar på hela tiden, ska imorgon försöka ta ett nytt röj igen. Ska idag eller imorgon hämta upp ett gäng kartonger ifrån källaren och förbereda för storsortering :-) Känns lite deprimerande bara när det rasar ihop värre än någonsin nu när man trots allt har mer ordning än man haft hemma på mycket lång tid. Har nu rent snyggt och plåtterfritt, ska se om jag kan ta några kort före och efter så ni får se. Före har jag ju redan men efterbilderna behöver fixas :)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Annons:
Tuva-Lena
2010-05-13 02:33
#1

Jag beundrar dig för att du ändå har kommit igång med rensning m m, det tyder på att du har kommit halvvägs skulle man kunna säga. Glad

Vad du skulle kunna göra är att studera Baguan, alltså en slags karta man lägger över sin lägnhet, eller sitt hus, där man kan förstärka vissa områden i hemmet som man tycker fungerar dåligt i livet. Baguan delar in hemmet i nio olika delar, och varje del motsvarar olika områden i livet; kärlek, pengar, karriär, barn/familj o s v.. Tycker man att de fungerar dåligt på något område, säg kärlek då som du nämner, så kan du förstärka just den delen av hemmet för att få ert förhållande att fungera bättre. Jga tror att vi har en förklaing av Bagúan i en av trådarna just nu, annars ska jag leta reda på den. Flört Jo, tråden "Hur du lägger en Bagua" förklarar närmare tanken med den..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

dagdrivarn
2010-05-13 03:26
#2

Baguan har jag ju redan lagt ut, har lagt både en klassisk och en modern tidigare.

Kärleken vill jag banne mig inte förstärka *LOL* vill bara härifrån, men kan inte nu utan jag sitter låst där jag sitter på grund av den f-b ekonomin :-(

Var fanken har jag dem nu då, är nog för trött just nu… ska se om jag hittar ritningarna någonstans… hmm.. tror till och med att jag faktiskt redan lagt ut dem här en gång tidigare?

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

dagdrivarn
2010-05-13 03:26
#3

Glömde ju säga TACK :-) Dags att sova nu tror jag!!!

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Tuva-Lena
2010-05-14 00:32
#4

Ha ha, det var ord och inga visor det där! Ja men välståndshörnan kanske är en bra början då..? Leta reda på den och starta där. Ett pengaträd och en röd plånbok kan vara en bra början, åtminstone är det en enkel start på hela processen. Flört Önskar dig lycka till, och du skall se att det fixar sig. "Att må dåligt är en bra början", som titeln på en bok heter. Har du förresten läst boken "The Secret"? Titta in på den här länken!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

dagdrivarn
2010-05-14 01:42
#5

#4

Hmm…. tror inte pengaträd är någon god idé jag rusade ju iväg och skaffade ett för några veckor sen… det tog jag död på inom två veckor Rynkar på näsan

Attan det var ju det jag tänkteatt jag skulle titta på idag, var ju till Ullared… fast vilka pengar ska jag köpa en röd plånbok för? Men jag ska kolla, kanske kan jag hitta en jättebillig röd plånbok någonstans…

Nix, den har jag inte läst…. kollar genast Skrattande

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Nordann
2010-05-14 15:23
#6

Min tro är att du kommer att få dina svar om du bara fortsätter rensa och ordna.Det är inte säkert att välståndshörnet är det rätta/bästa att börja med.Utan att veta ett dugg om dig kan jag tänka mig att karriären kan behöva en skjuts (det brukar ge välstånd på sikt).

Annons:
Tuva-Lena
2010-05-14 15:49
#7

Ja det är en bra idè Nordann. Börjar man rensa så kommer svaren allt eftersom, coh "misären" behöver inte ha att göra med det man först tänkte på. Har du tänkt på dagdrivarn, att om man slänger gammalt "skräp" som kanske bara ger en negativa vibbar, så ger man plats för ny frisk  och positiv energi att komma in i hemmet. Du är alltså på rätt väg och tänker helt rätt. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

dagdrivarn
2010-05-16 01:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Alltså sitter och tittar på de bagua som jag gjort tidigare över vår lägenhet, både en klassisk och en modern.

För det första så saknas ju helt en del områden.
Karriär, Livsväg och Andlig utveckling är ju i riktigt krisområde. Värsta möjliga kombinationen typ (Hall, Passage, Toalett och Förråd).

Så här ser det ut, ge mig massor med tips :-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

dagdrivarn
2010-05-16 01:47
#9

Får kommentera lite ser jag…

Rummet som ligger i välstånd, pengar och överflöd är min äldsta dotters rum. Där är det faktiskt peppar, peppar numera rätt städat och fint.

Kunskap, Visdom och personlig utveckling är vårt kök.

Halva Hälsa och Helhet är det rum vi använder som "han-rum", där är vi sällan av många skäl, det behöver renoveras rejält :-S

Kreaktivitet, Barn och projekt är mitt sovrum.

Hjälpsamma vänner, Medkänsla och Resor är yngsta dotterns rum, just nu ett katastrof-område vilket till viss del är mitt fel. Men men, jag försöker ordna upp det :-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Nordann
2010-05-16 02:58
#10

Hm,jag använder kompassmetoden och då hamnar välståndshörnet i yngsta dotterns rum.Katastrof där och ekonomiskt verkar hänga ihop!

Mitt tips är att du stärker det saknade utrymmet,karriär och personlig utveckling och om det finns en balkong eller uteplats där se till att göra det harmoniskt med blommor och gärna ett fågelbad,belysning är också viktigt.Blått eller svart är bra färger att använda tillsammans med grönt.

Det är bra om du städar ordentligt i välståndshörnet.Om du bor på bottenplanet kan du gärna så eller plantera blommor utanför.Grönt är bästa färgen här.

dagdrivarn
2010-05-16 03:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Balkongen är det lilla utrymme du ser till vänster i Äldre släktingar, Familjen, Människor där du bor….

Vår balkong kommer ju inga fåglar in på ändå då vi har totalt innätat för katternas skull.

Kan visa hur den ser ut med kompassmetoden.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Upp till toppen
Annons: