Annons:
Etikettträdgård
Läst 1649 ggr
timmelin
2010-06-03 14:57

Jag behöver råd för feng shui i trädgården

Herregud hur ska jag komma igång. Jag älskar egentligen en fin trädgård. Men hur ska jag komma igång med att rensa ogräs och framförallt hålla det borta?

Hatar myror och äckliga småkryp därav att jag inte heller gilla att rensa i landen.

Behöver tips och råd här.

Annons:
Tuva-Lena
2010-06-04 00:32
#1

Dra på dig ett par handskar så slipper du komma i kontakt med dom "äckliga krypen". Skrattande Sedan så är det nog bra att bestämma sig för att rensa en liten bit i taget om du känner sån aversion mot det. Dessutom tar det rejält på nacken så det är en bra idé att dela upp rensningen. Jag är inte klar än trots att jag hållit på ett par veckor nu. Men jag tar en bit i taget och mellan varven planterar jag, bara för att få lite lön för mödan. Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
2010-06-04 19:11
#2

ja det kan tyckas som ett skitgöra och evighets jobb när man står och inte vet i vilken ände man ska börja. En plan sickanFlört är ju alltid bra. Kanske minska antalet rabatter, flytta växter till andra ställen mm. Jag har gjort måååånga tavlor så min trädgård har givit mig många timmar extra för jag hela tiden ändrade på planen. Rotogräs är ett jäkla otyg med, se till att få bort allt!! för de ynglar ju av sig något utav hel….te. Jag är ju en älskare av marktäckande och det och täckbark kan man ju inte få för mycket avSkrattande

Ta bilder och dokumentera, det är ju alltid kul med bildbevis. Man glömmer så fort.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
2010-06-05 02:47
#3

Marktäckare är superbra. Jga har köpt levande marktäckare i år, alltså blommor som breder ut sig utmed marken och inte ger ogräset en chans att hävda sig - en ypperlig plan Sickan! Flört SEdan går jag och stör ogräset då o då genom att köra treklon genom jorden med jämna mellanrum. Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: