Annons:
Etikettövrigt
Läst 3594 ggr
szirius
5/22/10, 8:06 PM

prattråd

lägger in en sådan, då det alltid är trevligt att säga hej och se vad all gör och mår.

Annons:
szirius
5/22/10, 8:14 PM
#1

Vi har haft en härlig, solig lördag här - äntligen känns det som, efter en vecka med blixtar , dunder, spöregn, hagel och korta solstunder om v artannat.Obestämd

Jag ser att även Sverige har toppenväder nu och att det spås att det ska bli en fin sommar där i år.Det låter härligt Glad

Vi har gäster i helgen och har ätit på uterestaurang och även ätit glass på café idag.Vi var hela em i trädgården och jag glömde smörja på solskydd så nu bränner det på näsan och axlarnaFlört

Ni kommer kvällen och lugnet.Jag behövde verkligen den här härliga dagen, för nu väntar två veckors intensivt jobb, kommer antagligen behöva jobba helger också….

Något som slår mig är att jag lyfts upp så av det här enkla umgänget som sker denna årstid.Varför umgås man inte oftare under senhöst o vinter egentligen? Alla sitter o ugglar på sina håll o man blir alldeles osocial o trött.Fastän man faktiskt får energi av att träffas, och livet känns lite meningsfullare på nåt sätt….

Tuva-Lena
5/23/10, 1:25 AM
#2

Ja ja håller med dig. PÅ hösten kryper mna inte bara inomhus, man kryper in i sig själv på nåt konstigt stt också. Man träffas naturligare på sommaren, och här i Sverige drar vi ju oss för att "störa" genom att knacka på hos grannen. Så sommaren är positiv på mer än ett sätt. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiana
5/24/10, 4:59 PM
#3

*censurerar mitt eget inlägg som blev för gnälligt*

Allt bra här med i solen, förutom en värkande visdonstand som troligtvis dras ut akut nu i veckan.

Kram på er alla! Skriver inte så ofta just nu men är inne och läser desto mera.

Tuva-Lena
5/25/10, 12:24 AM
#4

Va då gnälligt? Visst får du "gnälla" om du känner för det. Kyss Jag skriver "gnälla" för att du inte skall känna så där. Känner du dig nere så dra dig inte för att berätta om det som känns tungt. Vi finns här för dig, i den mån vi kan i alla fall. Usch o fy för tandvärk då! Hoppas att du får hjälp snart! Kyss Kul att du tittade in till oss Tiana!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
5/27/10, 2:43 PM
#5

Förmiddagen har gått åt till att få något så när ordning i garderoberna och sätta upp hyllor. Nu är jag så glad över att klädrensingen är gjord, det som finns kvar är det vi använder och inget annat.

Hade en del dynor som vi inte heller har användning av, de bar vi ut till soprummet igår och idag har de hittat ett nytt hem Flört Lite kul är det att bara lägga ut saker där, samma gjorde jag med rökelse som jag definitivt inte gillar doften på och de försvann också.

Nu ska jag faktiskt ta det lite lugnt en stund och ta en vilostund på min spikis.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
5/28/10, 3:11 PM
#6

Igår inhandlades en fin hängmatta, nu behöver jag bara köpa lite bättre snören att hänga upp den med( jag tog vad vi hade hemma igår och sonen testade - och remmarna gick av hahaha.Men det är mjukt gräs under, så det gick braFlört)

Vi har ett perfekt ställe i trädgården för den, i ena hörnet mellan två enorma plommonträd och omgärdad av två murar som det växer murgröna på.Jag har ju ingen riktig ro att ligga där, men den kommer nog bli använd av resten i familjen, och jag tycker att det är en fin " prydnad" som får det att se hemtrevligt utTungan uteSå tokig är jag.

Annons:
Tuva-Lena
5/29/10, 1:27 AM
#7

Du är inte alls tokig Szirius, en hängmatta ger en avslappnad atmosfär åt huset på nåt sätt. Jag har också en uppe i stugan, men har för mycket spring i benen jag också för att utnyttja denna bekvämlighet. Skrattande

Visst är det bra när gamla saker hittar nya ägare, och tänk va skönt att slippa åka iväg med skrotet själv. Tyst Nyfräscht i lägenheten nu då Clary? Det måste kännas underbart att få börja om ifrån scratch, utan några gamla unkna energier som slingrar sig om halsen på en - kvävs!!

Jag har rensat idag också. Startar en ny tråd om det.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
5/31/10, 8:18 PM
#8

Har haft problem med att komma in på iFokus både igår och idag men nu verkar det fungera igen.

Lördagen städade jag och min väninna ur gamla huset så nu är det besiktat och klart, känns så skönt. Gårdagen tog jag det bara lugnt, kroppen har sagt ifrån ordentligt så det var nog dags med en vilodag.

Nu är det bara att placera ut saker och ting på sin rätta plats kvar och sedan kanske det blir dags att börja med den blivande trädgården. Haft fastighetsskötare här idag för att fixa till kranar som läckte och det är så härliga killar som sköter om oss Flört ingenting är omöjligt, vilken skillnad mot förre värden

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tiana
5/31/10, 8:38 PM
#9

Härligt att läsa om all ordning och reda som ni får till! Skrattande

Här har min energi mest gått åt till att bråka med tandvården. Jag har en visdomstand som gör ont, och nu efter 20 dagar har jag fått penicillin. Akutremiss skickad, men de verkar inte inse allvaret på kirurgen… Den braiga svenska vården? Flört

Clary
5/31/10, 8:55 PM
#10

Stackars dig Tiana, tandvärk är bland det värsta jag vet och att ha tålamod med den svenska vården Skrikandes då får man inte må dåligt!

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
6/1/10, 12:05 AM
#11

#9 Vet du va Tiana. Antagligen har du en infektion i tanden och då måste den lägga sig innan man kan ta bort den. Därför har du fått penicillin innan man gör nåt ingrepp. Infektionen kan annars sprida sig ut i kroppen - farliga grejer, Det var vad mamma drabbades av förra året. Man drog bort en infekterad tandrot på henne och det slutade med att hon fick en bakteriehärd i levern - hon höll på att stryka med p g a det "misstaget". Var sjuk med hög feber i två månader och låg på sjukhus i sex veckor. Rynkar på näsan

Skönt annars att allt är som vanligt igen. Har saknar er i helgen måste jag säga - dåligt väder var det också, men idag har det varit strålande! Fast kallt i luften. Men jag åkte upp till stugan och rensade i rabatter och flyttade jordgubbsplantor. Myyys! Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
6/1/10, 12:47 AM
#12

Ni kommer inte tro det här men det är alldeles sant…

JAG HAR SATT UPP TAVLAN!!!

Hehe! Alldeles själv, jag är så stolt! Den har ju bara stått i soffan o väntat på att bli upphängd i ett par månader nu…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
6/1/10, 8:57 AM
#13

#12 SkrattandeSkrattande Bra jobbat!!!

Tror jag ska börja så smått med lilla trädgården är ett alldeles underbart väder ute

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
szirius
6/1/10, 1:12 PM
#14

Idag har vi spöregn igen.De säger att vi ska få en regnig sommar….det vill vi inte tro påFlört.Men puh, vad trött man blir av det vädret.

Så fort solen kommer fram får jag massor med energi, jag jobbar hela dan utan problem och fortsätter sen köra på hela kvällen.

Idag känner jag bara för att lägga mig efter jobbet….Obestämd

Men i lördags var vi faktiskt på stranden.Sonen och en kompis badade från början till slut ( för mig är det fortfarande för kallt, jag vill ha 25 grader helst, hehe…)

Tiana
6/2/10, 11:49 AM
#15

SkrattandeHahaha! Jag har nog hjärntvättat mig själv. I natt drömde jag om att jag rensade papper och garn…

Tuva-Lena
6/3/10, 12:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Då är du på gång Tiana! Det tar ett tag för hjärnan att regga det här med rensning, men nu har det nog gått in i alla fall. Skrattande

Hörde på vädret att ni har haft mycket regn där nere Szirius, samtidight har vi haft värsta sommaren, men nu är det väldigt kallt ute och man har hotat med regn inatt. Det behövs lite regn för nu är det torrt igen, och när det kommer på natten må det vara hänt. Tungan ute

Titta på mina gullegrisar! Även dom njuter av sommaren och vill ha lite färg.. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Denna kommentar har tagits bort.
JohannaMax
6/3/10, 10:04 PM
#18

#16 Vilken härlig bild Tuvvis! Jösses vad jag saknar mina pållebollar nu.

Jag har varit på sjukan hela dagen. Blä…Gjort ett balanstest o de spolade vatten i örona på mig vilket framkallade yrsel o illamående vilket inte var det minsta trevligt…

Läkaren trodde att det var kört för mitt vänsteröra där hörseln varit helt borta i tre månader nu men att höger nog kommer att klara sig. I slutet av juni ska jag få prova ut hörapparater…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

PiteCarina
6/3/10, 10:47 PM
#19

#17 Vad de ser ut att må skönt Tuvan! Glad

#18 Tråkigt att höra Johanna att det verkar vara kört med ditt vänsteröra! Vet de nu vad som orsakat hörselbortfallet?

Jag har knappt varit in här och läst de senaste veckorna, så jag har mycket oläst. Har haft alldeles för mycket att göra med jobb och Tradera.

Tuva-Lena
6/4/10, 12:41 AM
#20

#18 Nej va trist Johanna! Rynkar på näsan Konstigt ändå tycker jag, att dom inte kan komma på var felet ligger i. Har dom inte slarvat lite tidigare..? Man tappar inte hörseln på ett öra utan att det finns en orsak. Kan det vara nåt dolt virus som du inte har uppmärksammat i vinter, coh som har satt sig på hörselnerven..? Obestämd

#19 Kul att se dig igen Carina! Ja vi har saknat dig men jag förstår att du har fullt upp - både med jobb och affärer. Flört Apropå affärer: jag köpte ett par tights på Tradera för 10 spänn! Helt oanvända och från Gina Tricot. Utropspriset var 9 kr, och jag bjöd 10 till att börja med - trodde väl aldrig att det skulle stanna vid det. Tyckte synd om tjejen så jag skickade 50 i alla fall.. Glad

Bjöd på några jätteläckra sommarklänningar också - hellånga i nåt silkigt material och färgglada! Men där blev jag överbjuden på upploppet. Väldigt roligt att bjuda också. Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Pagan
6/4/10, 7:20 PM
#21

du e ju obetalbar tuvanTyst

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
6/6/10, 2:45 AM
#22

Va då då Paganis! För att jag går omkring och vickar på stjärten i tights menar du..? Skrattande ha ha, takterna sitter i även om det är mera gung där bak numera. Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
6/6/10, 12:02 PM
#23

ja inte bara för att du svänger din läckra fasta häck i tights, Skrattande utan för att du betalar mer än överenskommet pris.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

PiteCarina
6/6/10, 2:10 PM
#24

Det finns en annan anledning till att jag varit frånvarande här den senaste tiden och det är min sambos alkoholproblem. Inte lika lätt att prata om dem som jobb- och Traderastress.

Hans problem har iallafall eskalerat och han har varit ledig många fredagar den senaste tiden. Jag har haft nog med mina egna bekymmer och valde den enklaste vägen, att blunda, vilket jag förstås skäms över.

Men nu för två veckor sedan kom chefen hem till oss en fredag och såg att min sambo var berusad dagtid. Jag tyckte det var rätt tillfälle att nu verkligen ta tag i hans drickande ordentligt så jag berättade som det var.

Min sambo har tidigare försökt att sluta dricka genom öppen vård, men alkoholen har smygit sig på igen. Han inser nu att han inte kommer att fixa det själv, så han kommer att läggas in på behandlingshem 5 veckor fr.o.m. i morgon och han verkar väldigt motiverad att sluta sitt drickande för gott.

Han har nu varit öppen och berättat för jobbarkompisar och vänner om att han ska läggas in och jag är så stolt över honom! Han fick hem en bukett blommor med ett kort: "Vi stöttar dig! Arbetskamraterna" och han var riktigt rörd över det! 

Vi ska snart fara till hans föräldrar och hans äldre dotter så att han får ta "farväl". Vecka 3 eller 4 är det anhörighetsvecka.

Vad jag kommer att sakna honom! Gråter Men jag är så glad att han gått med på behandlingen för att få slut på sitt drickande! Glad

Clary
6/6/10, 3:01 PM
#25

Vet vad du pratar om Carina och det är lättast att blunda med båda ögonen…..ett tag. Skönt att han nu tar hand om problemet och på rätt sätt. Tänker på dig och skickar styrkekramar.  Kyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Pagan
6/6/10, 7:02 PM
#26

Carina, mina tårar bränner bakom ögonlocken, blir så ledsen och så rörd. hoppas verkligen att det går vägen och att allt blir till det bästa. verkligen lycka till. Kram på dig

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

PiteCarina
6/6/10, 7:50 PM
#27

Tack Clary och Pagan för ert stöd! Kyss Jag är hoppfull och tror att det hela ska leda till något gott, så därför ska jag kunna stå ut med saknaden och omställningen under tiden han är där borta!

Det tråkigaste är att han inte kan vara med på vår dotters examen och att hon är ledsen över det. Men innerst inne förstår hon säkert.

Annons:
Tuva-Lena
6/7/10, 2:04 AM
#28

Vilket kurage den killen har Carina! Oftast är det just i "erkännandet" själva problemet sitter, och han erkänner öppet och utan omsvep att han behöver hjälp. Jag beundrar honom verkligen! Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni skall lyckas! Skall även du ingå i behandlingen? Numera talar man ju om ett "familjeproblem" då det gäller alkoholmissbruk, och att det är hela familjen som behöver behandling, var och en på sitt sätt.

Jag växte upp med en alkoholiserad far så jag är väl insatt i problematiken. Den bästa pappa man kan tänka sig, men med ett problem som förstörde allt.

Lycka till Carina och många kramar!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
6/7/10, 10:48 AM
#29

Styrkekramar till dig Carina!

Här ska vi packa i hop oss och åka till BVC med "lilleman" se om vågen pallar den bastanta lilla krabaten…

Vädret är kallt, kyligt och molningt i dag, ska i väg o hjälpa en kompis och blir det tid över borde jag nog ta ett varv här inne, det har inte blivit av när det varit så fint väder.

Ha en bra dag allesammans!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

szirius
6/7/10, 12:22 PM
#30

jag jobbar o jobbar o jobbar.Jag är glad att jag har jobb, så det är inte det, men man hinner inte med så mkt mer än jobb och familj.I helgen har vi iaf varit på stranden 2 dagar, det har varit 28 grader här och idag får jag mitt straff för att jag slarvat med solskydd på ryggen - kräftrödTungan ute.Det märks att det är fint väder ute, för dammråttorna börjar växa bakom dörrarna här hemmaFlört.

PiteCarina
6/7/10, 11:56 PM
#31

Tack Tuvan och Johanna! Kyss

Ja, det är ett stort steg att han inser att han har problem och att han behöver hjälp! Han har medvetet varit öppen med att berätta att han ska in på behandlingshemmet eftersom han då har fler "ögon på sig" efteråt. Han vill verkligen inte trilla dit igen! Jag tror faktiskt att han kommer att fixa det den här gången! Nu finns det verkligen motivation hos honom att sluta!

Vecka tre kommer det att vara anhörigdagar. Tidigare var det en vecka, men nu är det tydligen bara tre? Han har nog mer att berätta om det i morgon? Vet inte heller nu om vår snart 13-åriga dotter får vara med då? Det är tydligen jobbiga dagar, då man ska rensa luften.

Tiana
6/8/10, 3:38 PM
#32

Hoppas allt går bra Carina! Kung alkohon kan vara en lurig typ…

Själv har jag nu lyckats rensa ut min visdonstand ur munnen och är på väg ut ur medicindimmorna. Klarar mig ännu inte utan värktabletter och är inne på dag 5 efter operationen. Men jobbar gör jag trots det!

Tar det mest lugnt numera, vilar och tänker ut strategier för den närmaste framtiden.

szirius
6/9/10, 3:32 PM
#33

här nere har vi värmebölja.33 idag, 34 i morgon, 37 i helgen.Vi badar i solskyddsfaktor 30 och frossar i jordgubbar från trädgården.Snart är det sommarlov för killen, det ser han fram emot.Vi ska ha avslutningsfest för honom på fredag, 12 släktingar kommer, puh, så jag ska börja handla idag och förbereda maten i morgon.Och baka.Tänk att mitt schema alltid lyckas vara så fulltObestämdFlört.Jag ska försöka få ändan ur och lägga ut lite bilder hade jag tänkt, nu blommar min stora lila klematis så vackert.Stormen har tyvärr brytit av många rosor, så de är inte så fina som i fjolRynkar på näsan. Vi får se om jag hittar nåt andrum i helgen att lägga ut bilder.Söndagkväll kanske, men jag lovar inget….

Danslokalen är på sista finishen, jag ska bara sy upp gardiner och putsa speglarna .Håll tummarna att jag får många danselever nu, så att jag får tillbaks pengarna för investeringen åtminstoneTungan ute.

Jag orkar inte ens lyssna på mig själv, jag håller igång lite för mkt just nu….men NÄSTA HELG ska jag bara vila.Hade jag tänkt.Nä just ja, då har vi dansuppträdanden.Äsch, nästnästa helg då.

Tuva-Lena
6/11/10, 12:48 AM
#34

#33 Åh fy va varmt Szirius! Jag tål inte värme över 25, då vill jag gå in. För mycket o för lite skämmer allt du vet.

Håller tummarna för att det skall gå bra för dig med din verksamhet! Va spännande!Tungan ute Och va modig du är - i främmande land o allt! Lycka Till! Kyss

Så skönt Tiana, eller hur? Att slippa tandvärken. Har man riktigt ont så gör man till slut vad som helst för slippa värken. LÅter bra det där, att ta sig en funderare över framtiden - det borde alla kosta på sig. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tiana
6/11/10, 3:22 PM
#35

#34 Det är helt underbart! Visserligen har jag fortfarande ont, men det blir bättre för varje dag. Nu är stygnen ute med, så jag kan gapa igen!

Det enda jag har kommit fram till i funderingarna hittills är att jag ska virka spetsar av några små restgarner jag har hittat. I övrigt står livet rätt så still. Men det är faktiskt otroligt skönt det med Skrattande

Tuva-Lena
6/12/10, 2:08 AM
#36

#35 Jag måste bara fråga: Opererade man bort tanden? Man drog alltså inte ut den på vanligt sätt? Jag har dragit ett par visdomständer och det var ingen rolig uppoevelse. Fyy vad dom bröt och bände innan dom fick bort dem. Då måste det ju vara enklare att skära upp och avlägsna dem på det sättet istället..? I vilket fall så förstår jag hur lättad du känner dig! Glad Tycker definitivt du är värd att få koppla av med lite virkning. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiana
6/12/10, 12:46 PM
#37

Japp, den satt så illa till med rötterna att de fick öppna uoo och dela tanden i 5 delar innan de fick ut allt. Men jag var ju bedövad och hade ett lakan över mig med hål för näsa och mun så det var inte så farligt.

Har dragit ut en annan visdomstand på det traditionella sättet med, och förstår precis vad du menar! Jag vet faktiskt inte vilket som var värst… Glad Men nu är det till det bättre.

Tycker jag ser en ändring i utseendet med, vet inte om det är inbillning, men tycker nog att min käke numera är mer symmetrisk än innan…

Tuva-Lena
6/13/10, 12:56 AM
#38

Kan vara att du har haft en svullnad kanske..? Vilken lättnad i alla fall! Glad

Jag har fått några hemska myggbett när jag var i stugan sist. Dom kliar som attan hela tiden och har blivit stora knölar. Jag grävde om landet där uppe, och kände inte då att det var så mycket mygg men jag ser hemsk ut på kroppen, stora röda blaffor. Jag undrar om man blir känsligare med åren? Jag har alltid varit omtyckt av myggen, men nu är det ju bedrövligt hur jag ser ut! Tyst

Nåt regn fick vi inte heller trots att man sa att det skulle komma ca 20-30 m m! Jag tycker att dom är vädligt dålig på att ställa prognoser numera, trots alla moderna mätinstrument man har tillgång till. Nåja, dagen tillbringade jag utomhus då stället, bara det att jag hade planerat för rensning á la regnväder idag..

Ha en skön helg allihop förresten, med rensning i era garderober eller trädgårdsland! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
6/14/10, 12:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Från promenaden i trollskogen mellan husen.

Ni kan väl se hur de kikar fram bakom stenen? Flört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Clary
6/14/10, 8:16 PM
#40

Nu börjar jag bli less på grå himmel o regn Skrikandes vill ha sol så vi kan fortsätta med altanen, går inte att måla och lasera nu.

Härlig bild Tride, verkligen trollsk,

Måste fixa till cykeln så jag kan ta mig runt här, förena nytta med nöje, motion och härliga vyer.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
6/15/10, 3:04 AM
#41

Blött här också Clary, så idag tog jag tag i vinden. Men det är så mycket att plocka i så de lär ta några dagar. Jag tog ju första rensningen ifjol men då var jag feg. Nu är jag berydligt mer på bettet och då tar det lite längre tid istället, Nu slänger jag allt som jag aldrig själv har ägt också, d v s saker efter mina släktingar som bodde här tidigare.. Tyst Gammalt porslin som inte är trasigt men udda, vad gör man med sånt? Gamla mattor, minnessaker..? Fy vad mycket skräp det finns där uppe! SEdan hittade jag en gammal dagbok som jag hade skrivit - herre jösses vad man kunde hitta på! Tungan ute Skulle jag nog kunna göra nu också, men "sånt gör man ju bara inte efter 50..!" Fast nog kliar det i fingrarna.. ha ha.. Flört Natti på er töser, nu går tönten till vila. Skrattande Tönten=tösen+tanten alltså. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Clary
6/15/10, 8:59 AM
#42

Härligt Tuvan att du är igång igen med vinden Flört Mycket av udda porslin, mattor och sånt går att sälja, har du ingen loppis i närheten?

Idag är det dags för lille gubben min att börja med cytostatika så vi ska in och få info och även träffa kirurgen igen eftersom han fått en infektion som inte gett med sig trots antibiotika i 10 dar, tuffa tider väntar igen.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Pagan
6/15/10, 6:54 PM
#43

Tuvan, sicken energi du har. Härligt!

Sedan tror ju visserligen inte jag att du skulle låta en sådan pettitess som ålder avgöra vad du kan och vill göraFlört 

Tänker på er Clary. positiva tankar och kärlek, det har ni ju redan, men Ni får lite av  Pagan oxå. Kram

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tiana
6/15/10, 7:09 PM
#44

Sitter och skrattar åt mig själv. Försöker febrilt komma på en ursäkt för att inte träna, men det finns inga. Så jag får väl ta och pallra mig till gymet som ligger 200 meter bort härifrån jobbet räknat Flört

Clary
6/15/10, 10:22 PM
#45

Pagan, positiva tankar och kärlek kan vi inte få för mycket, vi är så tacksamma för det ska alla veta Kyss

Tiana, jag passade alltid på att träna innan jag började jobba, svårt att hitta på någon ursäkt för att inte göra det då. De öppnade 7.00 och jag började 8.15 klaffade bara så bra. Numer är det bara träning hemma Flört

Efter en regnig dag tittar solen fram, så dags nu det Skrikandes men i morgon ska det tydligen bli bättre. Ene sonen ska köra oss runt för storhandling av lasyr, jord, blommor och mat, listan har blivit lång, gäller att passa på när vi får allt hemkört, sen blir det förstås en mutmiddag Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
6/16/10, 3:00 AM
#46

Gud så roligt, jag hakar på Tiana! Tidiagre var jag träningsnarkoman nästan, men numera blir det mest bara yoga. Men takterna sitter i - behövs bara nån som puffar på. Flört Heja på, det här kommer du att klara galant Tiana!

Självklart har du rätt Pagan, man skall int låta sig avskräckas av sin ålder - det räcker med erfarenheten, eller hur? Flört

Varma kramar till dig Clary! Du behöver alla du kan få - och din man får självklart en också. Kyss (Du måste visa upp din fina trädgård sedan..? Flört)

Natti natt på er! Oskyldig

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
6/16/10, 3:24 PM
#47

Behöver oxå träna ..blir stelare och stelare! Men jag tillhörde dom som hade tusen ursäkter att slippa gympan i skolan..Är rätt klumpigt byggd så allt är i vägen ( tuttar)  när  man springer..Kommer bli gammal i förtidFlört

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tiana
6/16/10, 3:48 PM
#48

Jag hade en mycket bra ursäkt för att komma igång nu - träningkläderna jag köpte förra sommaren är nästan för små nu Skäms Jag är väl ingen vän av träning annars, men det börjar bli lite väl mycket av det goda…

Ikväll är det dock städning som gäller! Måste se mig om med nya ögon där hemma. Tycker jag inte har något att göra mig av med, men har för mycket prylar!

Annons:
Tuva-Lena
6/19/10, 12:42 PM
#49

Hallå där Tiana! Ursäkt nr 1 - städning..! Aj aj, skit i städningen och hoppa glatt i gympakläderna istället. Ja förresten, du kan ju ha dom på dig när du städar då? Tungan ute Då blir det ju ett träningspass faktiskt. För visst är det jobbigt att städa om man gör det riktigt - skura golv och sånt där "onödigt" ni vet… Tyst

Du får binda upp dom abbi! Skrattande En väldigt bra och den mest effektiva motionsformen om man vill bli av med överksottsfett, är att helt sonika promenera. Man behöver inte ta ut sig - dessutom väldigt ointelligent - för att få kondition och tappa vikt. Gör det som är behagligt istället. Promenerar du minst 20 min, men gör det varje dag, så bränner du mer fett än om du toktränar två/tre ggr i veckan. Gör träningen till nåt att längta efter istället, genom att välja en behaglig motionsform. Jag promenerar två ggr varje dag coh skulle aldrig kunna vara utan det - är smal som en vidja tack vare det, utan att behöva anstränga mig. Jag bara njuter. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
6/22/10, 3:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Haaalllååå allihopa, har ni tagit semester eller.? Förvånad

Usch det är kallt ute för att vara midsommarveckan. Idag åkte jag upp till stugan på eftermiddan för att fortsätta städa, men jag fick tända kaminen - det var jättekallt inne. Tyst Skönt ändå med ljuset coh fårglarna är glada i vilket fall dom!

Har ni gjort några planer för midsommar än? Inte jag än, men det är ju bara en helg det med, och helst skulle jag vilja sitta hemma, eller ta bilen och åka runt lite, ta kaffe med mig och bara njuta av att det är sommar. Oskyldig

Natti natt på er! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
6/26/10, 8:58 AM
#51

Har inte tagit semester direkt men det har varit tufft ett tag så energin har gått åt till de vardagliga sakerna.

Midsommarafton blev mycket lugn och städad, första året på länge som vi inte hade mina barn med tillbehör runt oss, lite saknad naturligtvis men så blev det i år.

Få se om min ene son kommer över med trädgårdsmöblerna idag eller i morgon, golvet är laserat och klart så det vore skönt att få dem på plats.

Regnet har precis dykt upp, få se om det blir nåt så jag slipper vattna Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

PiteCarina
6/26/10, 2:06 PM
#52

Jag har det jättejobbigt nu. Min sambo har fått en stor hjärnblödning och är i Umeå. Han har opererats två gånger, först för att få bort blödningen och sedan att sätta in dränering för att lätta på trycket i hjärnan. Nu ligger han nedsövd några dygn och till veckan kommer de att operera själva bråcket. Det är en komplicerad operation och de måste få ned trycket ytterligare för att ha större chans att lyckas med operationen. Om den misslyckas kan han få en hjärninfarkt. Han är nog redan halvsidesförlamad och utan talförmåga då han vaknar upp, men jag hoppas att han kan träna upp dessa saker tillräckligt mycket för att få ett drägligt liv. 
 
Allt känns så overkligt! Han hade precis börjat få ordning på sitt liv och mådde så bra både till kropp och själ. Han hade ju alkoholproblem och hade varit på behandlingshemmet sedan drygt två veckor då infarkten hände.

Jag var där på hemmet då det hände eftersom det var anhörigvecka, men jag var i en annan byggnad. Hade dock träffat och pratat med honom två timmar innan och då var han pigg och glad. Vi kramade om varandra och han frågade om han hade något att komma hem till. "Det är klart att du har" svarade jag.
 
Jag och vår dotter har bott hos hans föräldrar sedan det hände och ska även göra det i natt. I morgon ska vi prova att sova hemma och göra det tills det är dags för operation. Då blir det nog att sova hos min syster.
 
Hon och jag var i onsdags ned till Umeå över dagen för att se honom och även prata med läkare. Jag funderade på om jag skulle stanna kvar eller inte, men ville inte bli kvar där själv. Min sambo är ju nedsövd och märker inte att jag är där och vår dotter behöver mig.
 
Jag försöker nu ta en dag i sänder och det viktigaste i nuläget är att trycket i hjärnan håller sig lågt. Gruvar mig över operationen som ska göras, men försöker förtränga den.

Är nu sjukskriven eftersom jag ju inte orkar tänka på jobb.

Snälla håll tummarna för att operationen ska gå bra!

Clary
6/26/10, 2:31 PM
#53

Goa rara Carina, vet så väl vad du går igenom och känner nu, ord räcker inte långt men vet att jag skickar alla varma tankar till dig och din familj, sänder också healing till er om ni vill.

Känns så orättvist när det slår till såna saker när man väl börjat få ordning på andra delar av livet.

Den största varmaste kramen skickar jag omgående till dig

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

PiteCarina
6/26/10, 4:09 PM
#54

Tack så mycket Clary! Du får gärna skicka en healing till oss! Behöver all hjälp som vi kan få!

Det blir att vi ska sova hemma redan fr.o.m. i natt eftersom svärmor är helt slut. Känns både jobbigt och skönt att vara hemma igen.

Clary
6/26/10, 4:47 PM
#55

Då skickar jag till er runt 21.00 varje kväll en tid framöver Kyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
PiteCarina
6/26/10, 5:56 PM
#56

Tack så jättemycket Clary! Kyss

Tuva-Lena
6/27/10, 2:41 AM
#57

Ni ska inte ta det så allvarligt när jag frågar efter er, det är nog mest för att ha nåt att skriva många gånger.

Men Carina, så jobbigt för dig! Jag förstår ju att du inte har en tanke på annat än din sambo just nu. Min pappa fick en liknande blödning också, men det gick bra. Man gjorde som du berättar, la en dränering så att trycket lättade och allt eftersom piggnade han till.

Skickar varma tankar till dig och sambon!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

PiteCarina
6/27/10, 12:13 PM
#58

Ringde på morgonen till Umeå och fick veta att han hade haft lite andningsvårigheter under natten, men att det var bra nu. Trycket i hjärnan har fortsatt hålla sig på en bra nivå.

#57 Tack Tuvan! Ja, det är jättejobbigt att veta att han har kvar den komplicerade operationen och att inte veta vilka men han redan har och vilka han kan få av själva operationen.

En del aneurysmer kan tydligen läka ihop av sig själv, men vi fick veta att den här måste opereras. Jag hoppas dock på ett mirakel! Att även hans aneurysm kan läkas av sig själv!

Pagan
6/27/10, 10:35 PM
#59

Ibland undrar man verkligen över den större meningen i allt som sker. Nu när saker var på väg åt rätt håll så händer detta. Ska tänka mååånga positiva tankar på dig Carina så du känner dig positiv och på din sambo så han repar sig. Många kramar till dig Carina. Så svårt att finna rätt ord i skrift här, men jag känner så med dig och för dig. Detta bara måste bli bättre och bättre.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tiana
6/27/10, 11:57 PM
#60

Sänder också varma tankar och kramar till er Carina!

Jag har knappt hunnit in hit, och ärligt talat har energin åkt berg- och dalbana med mig den senaste tiden. Känner mest att världen har blivit galen nu. Tror också att mitt inre kaos speglas i lägenheten, som är ett rent kaos det med för ögonblicket…

PiteCarina
6/28/10, 12:01 AM
#61

Tack Pagan för ditt stöd och dina fina ord! Kyss 

Ja, hoppas att min sambo blir återställd! Han hade kommit till insikt om vad hans drickande innebar för sin familj och han var väldigt målmedveten om att han nu skulle hålla sig borta drickandet! Han har visat så många fina sidor sedan han kom in på behandlingshemmet och jag har blivit nyförälskad i honom!

Tiana
6/28/10, 7:04 PM
#62

Hoppas allt är till det bättre Carina och Clary, vet så väl hur det är att stå bredvid och vänta…

Idag är jag på riktigt städhumör. Sitter här på jobbet och väntar på att komma till lägenheten och sätta igång!

Annons:
PiteCarina
6/28/10, 8:51 PM
#63

Tack så jättemycket Tiana! Upptäckte först nu det du skrev igår, medan jag höll på att svara Pagan. Jag är så trött av sömnbristen och oron. Upptäckte i morse att min middag var kvar i mikron. Hade alltså glömt bort att äta middag igår.

Trodde inte att de skulle väcka upp min sambo innan operationen, men de håller nu på att sakta väcka upp honom för att se i vilket skick han är och vilken medvetandegrad han har. Det kommer att ta några dagar. Jag och hans döttrar vill vara där nere hos honom om han kan väckas upp tillräckligt mycket så att det finns chans att han är medveten om att vi är där.

Clary
6/28/10, 10:55 PM
#64

Carina, du måste försöka komma ihåg att äta, vet att det är lätt att glömma bort det men för att orka så vet du själv att du måste ha i dig näring. Fortsätter att skicka till dig och familjen, stora varma kramar kommer också.

Tack Tiana, här vet vi inte annat än att cytostatikan klarar han utan biverkningar än så länge. Han ska äta dem fram till december är det tänkt, sen får vi se om det gett något resultat. Vi tar en dag i taget och är lyckliga så länge han orkar göra saker, inte går ner i vikt och har hoppet kvar.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

PiteCarina
6/28/10, 11:33 PM
#65

Tack Clary! Det känns så skönt att veta att du skickar healing till oss! Det kändes igår som om du gjorde det ca. fem i nio, men det var kanske bara inbillning att det var just då?

Idag har jag ätit tre mål mat och ska snart lägga mig.

Kramar till dig också!

Tride
6/29/10, 2:31 AM
#66

Kaos var ordet, Tiana. Inte för att jag personligen upplever kaos just nu, men det har hänt en del konstigheter omkring mig. Människor som  drabbas, som kämpar och förföljs - hoppas det går över och att glädje infinner sig. Inte minst för dig, CArina!

En väninna till mig, som bor i Spanien bröt armen och hamnade på sjukhus, och i dag hade jag en klient, en kvinna med ett mycket tungt öde i bagaget.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
6/29/10, 2:43 AM
#67

Tittar bara in innan läggdags och skickar en varm hälsning till dig Carina. Håller tummarna för att din kärlek får ännu en chans! Kram till dig!

En kram skickar jag självklart till er andra också. Vi syns imorgon, nu skall jag försöka lägga mig lite "tidigt ikväll".. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
6/29/10, 4:26 PM
#68

Jag tittar in och säger hej.Jag har inga roligheter alls här, men för privat för att jag vill prata om det…skulle bara vilja ha lite lugn och ro….

Jag läser dina ord Carina och tänker på dig…vi har liknande öden fast ändå inte…

Vi har haft ovanligt mkt regn denna sommar, det har varit svåra översvämningar på vissa ställen i landet och de oroar sig för sina vinskördar…men än är sommaren inte slut och nu väntar en vecka med strålande sol säger prognosen.Glad

Kramar till er alla och hoppas att några av er iaf har det härligt i sommaren.Kyss

Tride
6/29/10, 5:13 PM
#69

I dag föll jag.Rynkar på näsan Skrapade knät och en hand.Ingen katastrof, men kanske en tankeställare. Jag hade precis inlett vad jag trodde skulle bli dagens stavpromenad då jag snubblade över en liten sten och ramlade handlöst framåt med stavar och allt.Förvånad Så det blev ingen promenad efter det, men jag vände tillbaka hem o slickade såren. Bäst o sitta stilla resten av dan o tänka igenom alltings förgänglighet. Tyst Det är varmt här, lite för varmt i solen för en tant på promenad.Obestämd

På fredag blir det VC. Jag har en liten knöl vid näsan, som jag tror är ofarlig, men i alla fall. Det är bättre att veta.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
PiteCarina
6/29/10, 5:56 PM
#70

Tack så jättemycket Tride, Tuvan och Szirius! Kyss

De håller som sagt på att sakta väcka upp min sambo nu innan operationen och det kommer att ta flera dygn. Värderna är fortsatt bra, förutom att han har hög feber.

Önskar att mer positiva vindar ska blåsa över er andra som också har det svårt!

Varma kramar till er alla!

PiteCarina
6/29/10, 11:01 PM
#71

Jag ringde nu ned till Umeå och fick veta att han nu ikväll klarat av att ta några andetag själv utan respirator! Jag blir så glad över varje litet framsteg! Glad

Vad hände med typsnittet?

Tride
6/29/10, 11:57 PM
#72

Så fint, Carina! Förstår att du blir glad och hoppfull. Själv sitter jag här nu med vitkålsplåster vid näsan. Hoppas att det skall klara vad jag tror vara en inflammation i överkäken. Sån tur att jag inte är bjuden på gala-middag den här veckan! Skulle sett snyggt ut.FörvånadCool

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
6/30/10, 2:13 AM
#73

Så härligt Carina! Du skall se att det här fixar sig. Kärleken övervinner allt heter det ju. Fortsatta styrkekramar till dig!

Så tråkigt Szirius att du har det besvärligt. Jag sänder dig en extra kram också och hoppas att allt kan ordna upp sig för dig. Kyss

Vi håller tummarna Tride för att du kan få hjälp med din besvärliga käke! Kyss

Natti natti på er! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
6/30/10, 2:20 AM
#74

Käke kanske är att ta i. Det gäller mest kinden, men det är irriterande iaf. Mest för det där om balerna o så.Det är så jobbigt att behöva tacka nej hela tiden, och så vet jag inte hur jag skall förklara heller.Flört Tack för tummarna!Kyss

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tiana
6/30/10, 3:55 PM
#75

Idag är det frustration som gäller för mig… Gjort en sammaställning för månaden som gått på jobbet, och den är inget vidare. Tur jag har extraknäck att luta mig tillbaka på när det krisar…

Clary
7/1/10, 11:20 PM
#76

Hoppas att det blåser positiva vindar nu, tror vi alla skulle må bra av det. Lite besvärligt här just nu men det vänder säkert.

Konstigt väder har vi haft, trodde att det skulle braka loss med åska men nej. Nu är det klart och inte en vindpust så jag måste runt och vattna "alla" blommor. Har faktiskt en ros som slagit ut och lavendeln ser ut att komma med blommor också, jodå foton kommer Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Tuva-Lena
7/2/10, 2:32 AM
#77

Ja det är ingen munter period just nu, men så är ju livet självt. Och det brukar vända, vi får hoppas på det allihop. Jag läser just boken "Attraktionslagen", en bok som alla skulle må bra av att läsa tror jag. Den går ut på att det du tänker drar du till dig. När det känns som jäkligast, försök att tänka positiva tankar, eller tänk det du helst skulle vilja skall ske, det är vad den lagen handlar om. Klen tröst för er just nu kanske, men jag tror att det ligger mycket i det. Natti natt på er allihop! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

PiteCarina
7/2/10, 11:22 AM
#78

I den bok som jag håller på med nu, "Vägen till kraft - Snabbmat för själen" av Barbara Berger, så står det också att man ska tänka positiva tankar. "Att lika drar till sig lika", så jag försöker fokusera på det positiva som händer min sambo och inte tro det värsta. Men framförallt försöker jag ta en dag i taget.

Min sambo har hjärnhinneinflammation, men har fått antibiotika för det och hade nu fått ned febern till 38,1. Trycket på hjärnan och blodryck håller sig bra.

De har satt in en kanyl i halsen nu för andningen, så han får nu hjälpa till mer att andas själv. De håller sakta på att väcka upp honom och det blir kanske att åka ned till honom på söndag eller måndag.

Ska förhoppningsvis få prata med en neurokirurg idag. Väntade hela gårdagen på att den skulle ringa. Som tur är har jag uppgett mobilnumret så jag slipper sitta hemma och vänta på samtalet.

Kramar till er alla!

Tride
7/2/10, 11:47 AM
#79

Skall gå till VC o kolla knölen i kinden. Obestämd

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Pagan
7/2/10, 1:07 PM
#80

ja, positivt tänkande är ju för att upprätthålla vibrationen med den inre kraften. Man kan ju inte hoppa från totalt nedstämd till kanon fint måeende i ett hopp. Men med små steg kan man öka välmåendet lite till och lite till…..det måste kännas bra i magen!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tiana
7/2/10, 1:23 PM
#81

Sista arbetsdagen innan semestern idag, så allt känns bättre just nu. Har inte så jättemycket att göra heller Glad Snart kan jag börja räkna timmar!

PiteCarina
7/2/10, 8:04 PM
#82

Neurokirurgen har ringt och jag fick veta att de ska väcka upp honom helt, men att det kommer att ta veckor. Det är inte säkert att de kommer att operera honom eftersom det kan göra mer skada än nytta.

Nu hoppas jag ännu mer på ett miraket! Att aneurysmet ska helas av sig själv!

På tisdag ska jag, hans döttrar och hans syster åka ned till honom.

Clary
7/2/10, 8:59 PM
#83

Vi hoppas på det Carina, fortsätter sända till er. Kramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Pagan
7/2/10, 10:34 PM
#84

Många tankar går till dig Carina. Det bara måste bli bra!!!

Hur gick det för dig på VC idag Tride?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

PiteCarina
7/2/10, 11:53 PM
#85

Tack så mycket Clary och Pagan! Kyss Han förtjänar verkligen chansen att få visa att han kommit till insikt!

Tride
7/2/10, 11:54 PM
#86

Det blev en intressant dag, där jag fick remiss till röntgen. Ännu vet ingen riktigt vad det handlar om. Tack för att du frågar, Pagan, och jag hoppas förstås att det går bra för dig, Carina i det som verkar vara en riktigt jobbig process.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

PiteCarina
7/3/10, 11:25 PM
#87

Tack Tride! Kyss Ja, det är en lång, jobbig process, men jag försöker ta en dag i taget.

Är det någon som vet av något billigt boende i närheten av Umeå Universitetssjukhus? Jag och hans döttrar tänker börja sova där i slutet av uppvaknandet, men patienthotellet har hutlösa priser!

Dubbelrum med extrabädd Sön - Tors 1560:-/dygn och Fredag - Lör 1000:-/dygn.

Pagan
7/3/10, 11:49 PM
#88

Ja en dag i taget Carina. Inte ta ut något i förskott. Inte lätt, det förstår jag verkligen. Patienthotell borde ju erbjuda bättre priser - låter ju hutlöst bara för att få sova!! Rynkar på näsan Finns det inga vandrarhem? Kanske hyra en husvagn- Kolla på blocket.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tride
7/4/10, 12:20 AM
#89

Fy att det kan vara så dyrt på ett patenthotell!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Pagan
7/4/10, 12:25 AM
#90

jo det är för de tagit patentFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Tiana
7/4/10, 12:28 AM
#91

Alltså det där är ju rent skamlöst! Såna priser tar ju knappt ett vanligt hotell ju!

Har precis kommit hem efter att varit flytthjälp hela dagen. Kommer att sova gott efter att ha slitit i den här värmen. Hoppas jag i alla fall.

Tride
7/4/10, 12:50 AM
#92

Patent på patient? Ja, då kostar det förstås.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Pagan
7/4/10, 12:53 AM
#93

jepp så är detOskyldig

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: