Annons:
Etikettbyta-grejer
Läst 2930 ggr
dagdrivarn
2010-05-18 22:44

Gör ett försök att önska lite här .-)

Jag är ju utfattig men skulle vilja ha lite blommor så jag tänkte att kanske har någon skott eller överskottpå blommor och kan skänka mig alt. byta, en blomma eller två, eller ett skott eller två.

I utbyte kan jag erbjuda böcker (kan rabla titlar om intresse finns).

Tandborstställ i borstat stål från ikea:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70074182

Tre blå flaskvaser från ikea de är i lite olika nyanser och är liksom S-formade uppåt. Svårt att förklara… Skrattande

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Annons:
Tuva-Lena
2010-05-19 02:13
#1

Vet du va? Jag skulle kunna skicka aloe vera till dig. Jag vet inte om det är äkta aloe vera, men den ser ut som den i alla fall. Har massor av skott. Det är en tålig suckulent så de går säkert att skicka i såna här vadderade kuvert, elle rom jag hittar nån plastfröpackning att lägga den i. Skall kolla efter fler skott också, så då skickar jag i samma förpackning. Du kan pm:a din adress bara - och namn förstås. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

dagdrivarn
2010-05-19 09:51
#2

Åhhhh, du är en ängel!!!!

Jag behöver lite grönt här hemma, säg till om du vill ha något så kan jag få rensat ut lite och du får något för det :-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

JohannaMax
2010-05-19 22:00
#3

Tuvvis jag är intresseras av Aloe Vera!! Vill du byta har jag hoya, en himla massa olika sorter men inga rotade just nu men jag kan ta sticklingar av det mesta.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-05-20 02:25
#4

Tack tack, jag har fler skott också som jag kan skicka med. Kanske det går med en sån där glassförpackning du vet, i plast. Jga tror att den skall rymmas i nåt av de större vadderade kuverten. Flört Jättekul om du lyckas med dem! och det är tåliga blommor allihop - jag har ju lyckats hålla dem vid liv. Tyst

#3 Ja visst, det kan vi göra! Hoya, är det porslinsblomma du menar? Obestämd eller vad är det för en blomma ..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-05-20 11:52
#5

Tuvvis: Ja hoya är porslinsblomma!Skrattande

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-05-20 23:50
#6

#5 Oki doki jag kan skicka en aloe till dig om du skickar skott av hoyan till mig då. Flört Kuuul!

#2 Du "dagis", jag skickar skotten efter helgen så att dom slipper bli liggande på någon postterminal och torka. Har köpt kuvertet men kom på det, att det bästa är att skicka skotten en vardag. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
dagdrivarn
2010-05-21 01:31
#7

#6 Det är nog bäst, ska förbereda för dem Skrattande

Ska ta kort på en massa saker och lägga ut här under byte så får vi se om det är något som någon annan behöver jag har, eller kanske har jag något du vill ha. Man vet ju aldrig. Glad

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Tuva-Lena
2010-05-23 01:29
#8

Det blir bra det, annars bjussar jag gärna på skotten. Flört Fyra olika blommor blir det. Vet inte alls vad dom heter mer än ett pengaträd - det borde väl passa dig..? Kom ihåg att ställa det i rikedomshörnan bara! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-05-23 12:11
#9

Dagis: Är du intresserad av hoyor får du givetvis gärna med! Såg att jag missat få med det när jag skrivit tidigare.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

dagdrivarn
2010-05-23 14:00
#10

#9 Klar jag är!!!

Vad glad jag blir, vilka änglar det finns på forumet här :-)

Nu måste jag ju ta tag i en rejäl röjning här och få klart så det blir fiiiint :-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Tuva-Lena
2010-05-24 02:39
#11

Du, mina blommor är inte bortskämda med städade utrymmen heller, så du behöver inte ta ut dig. Ha ha.. Skrattande Lite vatten och prat bara så blir dom glada. Flört Jag skickar dom imorgon då, läs idag förresten.. Förvånad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2010-05-26 02:22
#12

#10 Paket på väg Dagis! Hoppas nu att blommorna klarar den oömma behandlingen. Igår missade jag lantbrevbärar'n men idag åkte jag ändå in till stan, så nu är blomstren på väg mot Västkusten! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

dagdrivarn
2010-05-26 22:35
#13

#12 Tack så jättemycket, de kom idag och är sååå fina!!!!

Nu ska jag bara lyckas dem att överleva, blev lite fundersam bara på om de ska ner i jord direkt nu eller om de ska stå i vatten och få rötter först???

Bara de nu trivs hos mig och får bli stora och fina, ska vårda dem ömt :-)

Ska ta ett rejält snack med kissarna om att dessa är INTE föda *hi,hi*

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Annons:
Tuva-Lena
2010-05-27 00:33
#14

Åh då gick det snabbt. La dom på lådan igår eftermiddag. Dom skott som inte har rötter kanske du skall ställa i´ vatten innan. DEt brukar funka ändå men för säkerhets skull då..

Aloe Veran kan du stoppa i jorden på direkten, den klarar sig och har nog små rötter redan eller hur? Pengaträdet kan du ockå stoppa ner direkt, dom är ju suckulenter båda två och klarar sig bra ändå.

Lycka till Dagis! KyssFlört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-05-27 14:34
#15

Om du vill ha ampelliljor Dagis, perfekt kissegodis, så hojta till, det är vad jag har mest av just nu. Mina pelargonier ser inte mycket ut för världen men jag hoppas att de tar sig igen. Mitt egenhändigt uppdragna citronträd kommer fint så har du tålamod så peta ner några kärnor, funkar med de flesta frukter Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

dagdrivarn
2010-05-27 22:40
#16

#15 jaaaaa absolut, jag hade ju ampel-liljor förr och älskar dem, då hade jag ampel-liljor som trots tre katter förökade sig som ogräs :-) Jag vet att jag gav bort skott till alla som ville ha. Jag älskar ampel-liljor :-)

Har tänkt på kärnor också, ska nog ta och peta ner några, det svåra är att veta vilka som är hyfsat lättskötta?

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Clary
2010-05-28 09:50
#17

#16 Då fixar jag till några skott till dig och du pm:ar mig adressen Flört Avocadokärnor har jag satt med framgång, melon och citrusfrukter går ocks bra, ska se om jag hittar min kabel till kameran så ska jag ta bilder på citrusträdet som är ca 1 1/2 år. Har inte klippt ner det vilket man tydligen ska göra men än tycker jag inte att det behövs.

Tog också med kärnor från Grekland och Indien, lite blandad framgång med dem, de från Grekland tog sig bäst.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-05-29 01:21
#18

Går det med avocado också Clary?! Jag har lagt en mastodontkärna i vatten för att mjuka upp den, men sen då..? Skall man peta ur den "äkta kärnan" eller går det att peta ner denna stora kärna direkt i jorden..? Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-05-30 10:16
#19

Jag har provat med att sätta ner den direkt och även att låta den ligga på "tork" ett tag däremot aldrig lagt den i vatten. Båda mina sätt har fungerat så stoppa du ner kärnan och beväpna dig med lite tålamod så kommer det en stor fin planta sen Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-06-01 00:14
#20

Wow, det ser jag fram emot! Tungan ute Underbart!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: