Annons:
Etikettövrigt
Läst 2540 ggr
[Jeremina]
4/9/10, 4:32 AM

Jag ska göra..Conquest

Jag ska göra Conquest en tjänst och rensa åt honom nämligen mig själv här på Feng Shui. Jag behöver inte ta hans otrevliga sätt mot mig där han ska avgöra vad som är FS för mig.

Tack och Adjö!

Från Tuvans tråd om vårens gardiner skrivet av honom till mig:

Eftersom gardiner och hängande gardinsnören inte har mycket med Feng Shui att göra och Jeremina byter gardiner 1 till 2 gångar i veckan tycker jag Jeremina ska starta en GARDIN I FOKUS-site.

Blir helt säkert en fantastisk site-värd.

Annons:
Clary
4/9/10, 9:50 AM
#1

Tråkigt om du lämnar oss på grund av den kommentaren. Jag tror inte att Conquest menar nåt illa.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

PiteCarina
4/9/10, 11:49 AM
#2

Jeremina, snälla stanna kvar här och ignorera de inlägg som du upplever otrevliga! Det inlägget och en person ska väl inte tvinga dig att sluta? 

Du har verkligen gjort så att sidan blommat upp med dina inlägg och det skulle bli väldigt tomt utan dig!

[Jeremina]
4/9/10, 12:01 PM
#3

Fint att ni tycker så och jag tackar er Clary och PiteCarina. Jag gör mitt bästa och kan inte mycket om FS men går på det jag tycker jag mår bra av i mitt hem.

Jag älskar mitt hem och har samlat grejor och möbler tillsammans med min man sedan snart 36 år tillbaka. Bytt en del under åren men alltid skaffat och sparat det vi trivs med.

Då jag har mycket värk så är det så att säga mitt jobb att sköta hemmet och det tycker alla nära och bekanta att jag gör så bra.

Jag vill då dela med mig om detta och hoppades att det skulle glädja och inte irritera.

När jag är en öppen och ärlig person och fått flera liknande kommentarer av Conquest så rann bägaren över i natt.

Han kan få förgylla sajten med sin Feng Shui då, han som vet vad det är Obestämd

szirius
4/9/10, 6:14 PM
#4

*0 ta det inte så personligt, alla har rätt att ha en åsikt och om man inte håller med, så är det inte mer med det, det behöver man inte lämna en sajt för.Tråkigt om du tar en enda kommentar så hårt.Rynkar på näsanVi är många fler som tycker om dig.Såklart att du ska stanna hos oss.Glad

Conquest
4/9/10, 8:16 PM
#5

Men jag ser bara inte nån Feng Shui i att byte gardiner var femte dag eller visa upp sina loppisfynd var, var annan dag.

Man kan starta en LOPPISFYND I FOKUS! Säkert snart lika poppis som Antikrundan.

Kanske kan man "rensa" i sina inlägg och komma ut om man har hittat på något nytt. Annars kan man skriva i en OT-tråd om man behöver lite kallprat.

Feng Shui är heligt för mig då det har betytt en ny syn till allt omkring mig. Därför skriver jag lite sarkastisk.

Feng Shui handlar i botten om, att rensa i röran, även i själens röra. Hitta bra positiva energier och komma bort från de negativa energierna.

Lite OT. Jag installerar skrivbordsbelysning pt. Vid alla kontorsarbetsplatser sitter personalen mitt emellan dörren och fönstret. Huiii, dårlig Qi. Dessutom ska jag sätta armaturen mitt över skrivbordet!

Jag lärde på 60-70-talet att man sätter belysningen så man inte bländas eller får skuggor av belysningen när man skriver, det har man glömt idag. Vet ej om det även är dårlig Qi, men att det är generande och helt enkelt dumt.
Är det någon här som satt i en skolklass som inte hade fönstren till vänster om er när ni tittade fram? Ev vänsterhands-specialklassar undantaget.

Nordann
4/9/10, 8:52 PM
#6

Oj,är det verkligen glömt att man ska ha ljuset från rätt håll så man ser det man skriver (eller läser om man håller i en bok).Är det utveckling eller vad kallas det tro?

Håller med dig Conquest om att Feng Shui handlar om att rensa,bara omge sig med sådant man behöver eller verkligen vill ha (bra energier).

Vi är alla olika och trivs med olika slags omgivning (gardiner,sparsmakat,färger osv).Det viktiga för mig till exempel är hur jag ordnar det i mitt eget hem och på min arbetsplats.De ställen jag besöker eller läser om är inte lika viktiga för mig även om exempelvis min egen mammas hem får mig att rysa inombords pga ansamlingen av saker jag inte tycker om - tygblommor,tavlor överallt (bokstavligen),knökfullt i alla skåp (det kan faktiskt ramla ut saker när man öppnar ett skåp),övermöblerat och tokigt möblerat (trångt är bara förnamnet).Men gissa vad - min mamma hon kan tycka om något hörn hemma hos mig att "där kan du ha nånting" för hon mår bäst när det finns nånting i varenda vrå.

Annons:
Conquest
4/9/10, 9:37 PM
#7

Nordann.
Som du säger är vi alla olika. Om din mamma stortrivas med röran är det väl Ok i hendes eget hem.

Våra 2 yngsta söner har verkligen inte mycket på väggarna i deras lägenheter. Jag tycker det känns tomt och lite kalt, men jag skulle aldrig anmärka något om det för dem.

Jag har varit i lägenheter där typ. ett moget par har köpt egna möbler de trivdes med, men sedan ärvt matbords- och soffgrupper från bägges respektive föräldrar och inte nänts att skilje sig av med något alls.

Tala om trångt!

Jag har också varit i ett hem (kommit i tusenden av hem som serviceelektriker genom 40 år) där frun t.ex. samlade på handväskor i en trång garderob. Det satt en elcentral där jag skulle åt men det gick inte den dag. Ca 200 st. ungefär likadana dyrbara väskor från golv till tak! Aldrig använda.

[Jeremina]
4/9/10, 9:59 PM
#8

Conquest!

Jag byter inte gardiner var 5:e dag året om och jag går aldrig på loppis faktiskt *hihi*

Kallpratar gör jag på andra håll och sarkastisk kan jag med vara men det tycker inte jag är någon merit.

Vi som olika människor reagerar på olika energier och då även när det gäller saker och inte minst människors energier.

Szirius! ska jag vara på en sajt så måste jag känna att jag kan skriva och sätta in bilder som jag tycker om och får positiv energi av.

Att andra kan tycka annat är ju helt naturligt men för den delen behöver man inte vara otrevlig!!!!!!

Jag blir bara trött och har bättre saker för mig. Hej och tack!

PiteCarina
4/9/10, 11:55 PM
#9

Jeremina, spelar det större roll vad Conquest säger och tycker än vad t.ex. jag, Szirius och Clary säger och tycker? Vi tycker om dig och dina inlägg och det gör säkert många fler här inne!

[Jeremina]
4/10/10, 1:16 AM
#10

PiteCarina! Du vet vissa saker tar bra utan att man kan sätta fingret på varför. Men jag ska fundera på det….kram!

PiteCarina
4/10/10, 1:34 AM
#11

Ingen här inne är fullärd inom Feng shui. Forumet är till för att vi ska få inspiration och lära oss av varandra.

Trivsel är en viktig ingrediens inom Feng shui och du har ett trivsamt hem och ger oss inspiration genom de bilder du lägger in.

Kram och god natt! Glad

Tuva-Lena
4/10/10, 2:50 AM
#12

Nej usch va tråkigt om du skulle lämna oss Jeremina! Jag kan hålla med om att sarkasm inte hör hemma inom feng shui heller, eftersom just det skapar dålig Qi - och en sajt också kan behöva en rensning. Med det menar jag alltså att vi försöker undvika att möblera vår sajt med inlägg som kan ge upphov till att någon känner sig påhoppad.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Nordann
4/10/10, 8:04 PM
#13

Det jag menade med mitt inlägg var kort och gott - vi är alla olika och ska respektera varandra.Att ta del av andras bilder ger inspiration.Hrm,är dålig på det själv ska försöka bättra mig och skriva nångång.

Annons:
[Jeremina]
4/10/10, 10:30 PM
#14

Det skulle vara roligt att få se bilder som ni andra tagit och se hur ni har det och hur ni tänker!

Denna kommentar har tagits bort.
Conquest
4/12/10, 12:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag är ledsen om jag sårat någon. Nästa gång ska jag inte blanda mig när någon frågar: Vad tycker ni? Eftersom man ska tycka

- jahh, vad ska man tycka?

Här är en kristallkrona jag dock gillar skarpt. Faktisk finns tre på rad där.

[Jeremina]
4/12/10, 12:44 AM
#17

#16 Vart är de någonstans då?

Tuva-Lena
4/12/10, 12:58 AM
#18

Det är okay Conquest och det är fint gjort av dig att förklara dig. Oskyldig

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Conquest
4/12/10, 1:19 AM
#19

Kristallkronorna hänger i nya operan i Köpenhamn. Vi har varit där 2 gångar, men vi föredrar den gamla mysiga scen på Kongens Nytorv. Mitt "andra hem" i mina unga år. Där finns också en gammal gigantisk kristallkrona men den har jag aldrig plåtat.

[Jeremina]
4/12/10, 1:28 AM
#20

#19 De är så vackra kristallampor överhuvudtaget tycker jag och kristallföremål också!

Annons:
Tuva-Lena
4/12/10, 2:14 AM
#21

Wow, den var enorm den du Conquest! Förvånad

Jag associerar kristallkronor med De Tre Musketörerna jag. Dom använder ju nästan alltid såna i sina fäktfighter, och alltid är det någon som åker i golvet efter ett välriktat hugg från en av dem. Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
4/12/10, 5:40 PM
#22

Vad bra att detta verkar ha rett sig nuGlad.Som Medarbetare kan jag härmed åberopa att vi fortsätter hålla en fin ton mot varandra här inne.Man behöver absolut inte hålla med om saker, men man kan uttrycka sig snällt till varandra.Sarkasm kan vara svårt att läsa till sig om man inte står varandra väldigt nära, det som den ena ser som skämt kan den andra ta som kritik.Vi är olika känsliga.

Jag har själv lärt mig enormt mkt här på iFokus - nämligen att kunna rycka på axlarna åt rena personangrepp( ej på denna sida) som jag i början nästan kunde börja gråta över.Det är en härlig känsla, när angreppen inte ens tar längre, för man är trygg i sitt egna vetande/ ovetande.Oskyldig

Jremenina, jag var flitig med att lägga ut bilder ett tag, och skulle gärna göra det oftareGlad, men kameran är förlagt, börjar oroa mig för att den är stulen faktiskt…jag har ju ändå ordning på mina skaer i vanliga fallFlört

Men jag håller med - fler bilder vill vi ha!

[Jeremina]
4/13/10, 1:34 AM
#23

Här känns det bara bra för mig nu szirius Flört

Conquest
4/14/10, 2:00 AM
#24

Jag har en underbar liten femminutersbok som heter: Nalle Puhs lilla bok om feng shui.
Här är ett exakt citat från de sista 2 sidorna:

Om du vill uppleva fördelarna med feng shui
Och leva i harmoni med naturen så gör som
Puh: hitta dig en varm och solig plats
I en lugn skog

Om du stannar tillräckligt länge på en
sådan fridfull plats kommer du att uppleva
lycka och glädje i dit liv.

Denna varma soliga plätt
tillhör björnen Puh
och han undrar här
"Vem är det där?"
Oj han glömde ju:
Det är även Nasses plätt!

Tuva-Lena
4/14/10, 2:20 AM
#25

Va fint skrivet Conquest! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Nordann
4/14/10, 2:13 PM
#26

Nalle Puh är en mycket klok björn!

[Jeremina]
4/14/10, 6:03 PM
#27

Conquest tack för det fina som du förmedlar oss och Nalle Puh är så fin och gó…kram på dig från mig!

Annons:
Levethia
4/15/10, 1:59 AM
#28

hej hej, inte för att lägg a mig i för mycket eller gå OT men en gardin sajt vore egentligen super kul :)  Fast å andra sidan finns ju redan en sy sajt och olika typer av hem inspirerade sajter dock … Men gardiner har väldigt många användningsområden så det lilla sarkastiska va faktiskt en toppen ide Tungan ute

Verkar dock som allt löst sig i denna tråd ändå, men visst vore det en bra sajt ?? hihi Själv älskar jag gardiner men tyvärr så mår jag bättre nu när jag inte kan sätta upp några Rynkar på näsan Och Jeremina Gillar faktiskt att du lägger upp massor av bilder, även om det kanske inte alltid faller i smaken men det e kul att "fönstertitta"!!

Medarbetare på Science Fiction

[Jeremina]
4/15/10, 2:03 AM
#29

#28 Det är precis det jag menar att det är kul att titta på bilder och allt man ser gillar man ju inte men en del faller en i smaken.

Gardiner och blommor är ju en passion hos mig men sajt om gardiner blir nog ett för smalt område Flört

Jag är glad om vi kan vara vänner här och jag gör så gott jag kan!

Tuva-Lena
4/15/10, 2:30 AM
#30

Jag lovar att ta ett kort på min gardinkreation i skyltfönstret - bara jag har tvättat fönstret först.. Tyst En egen lösning för att få fönstret att krympa lite - jag har ju inte så många varor. Skall åka in på fredag igen och då måååste jag ta tag i dom. Skrikandes

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: