Annons:
Etikettfärger
Läst 2459 ggr
NaimaG
2010-04-20 14:31

Möblemangets färg?

För närvarande består vårat möblemang för det mesta utav oerhört mörka möbler dvs mahognyrött och mörkt brunt. Detta tycker jag skapar en alldeles för deprimerande miljö och vi har planer på att byta ut möblemanget men vilken färg skall man välja?

Jag har funderat på vitt man vitt kan i sig kännas oerhört kallt sedan har vi ju beige som är ljust men ändå en lite varmare känsla.

Vilken färg tycker ni man bör sattsa på för att få en mer gladare tillvaro och bättre qui i hemmet?

Annons:
Clary
2010-04-21 22:03
#1

Är det soffa och fåtöljer du menar så skulle jag nog satsa på typ äggskalsfärgat, vitt blir för hårt.

Är du en person som gillar mönstrat har du ju ännu större urval när det gäller sittmöbler. Det är inte min personliga stil med mönster på möbler Flört men jag kan tycka det är snyggt hos andra.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

NaimaG
2010-04-21 23:08
#2

Mönste så ska det gärna vara blommor. Men blommor fungerar enbart på soffor. Bokhylla och bord blir det lite för mycket flower power över ifall man tar blommor.

Tuva-Lena
2010-04-21 23:50
#3

Blommor är fint på ljusa möbler tycker jag, typ herrgårdsstuk då. Fast då skall tapeterna vara enfägade.. Tyst Sedan kan du inreda med ljusa hyllor till det. Och jag håller med Clary, vitt blir väldigt kallt men beige är en fin färg som dessutom går bra ihop med de allra flesta andra färger. Jag tycker väldigt mycket om ljusbeige och mörk lila, eller ljus beige och sand/svart. Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

NaimaG
2010-04-22 00:58
#4

#3 Åh ljudbeige och lila är så snyckt ihop, det blir en sån varm känsla av det.

Tuva-Lena
2010-04-22 11:44
#5

#4 Ja det är jättesnyggt, det har jag i sovrummet fast det mörklila utgörs av detaljer då. Annars är väggarna ljusbeige, sängöverkastet går i sand och kuddarna på sängen är mörklila, svarta jalusier har jag också tillsammans med en ljus genomskinlig gardin på sidorna, ser väldigt behagligt ut. Flört En tavla som går i mörklila/mörkrosa och ljuslytor i glas som går i grafitgrå/svart. Trivs vädigt bra med dom färgerna. Mitt vardgasrum går i ljusbeige, vitt och sand, men det är samma där; jag har klickar av mörka fäger i inredningsdetaljerna istället. Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: