Annons:
Etiketthallen
Läst 5746 ggr
Tuva-Lena
3/11/10, 10:40 PM

Min hall..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ett sorgligt kapitel..Gråter

Den är ca 2,5 m på längden - den vågräta delen på bilden, och ca 2,0 m på bredden - lodrätt.

Hur skall jag inreda den för att den skall komma till sin rätt tycker ni? Inte mycket utrymme att spela på, och de fyra öppningarna gör inte saken lättare precis. Sambons grejer ligger överallt dessutom! handskar, verktyg, fågelfrö/talgbollar - som jag ändå försöker "gömma" så gott det går. Ge mig lite tips på hur jag kan få lite ordning här i rummet - om det går. Själv har jag nästan gett upp..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
SaJo123
3/11/10, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Finns jättefina byråer - beror lite på var du har plats. En byrå kan man ha flera lådor i där ma samlar saker.

Skoskåp är också bra. Då får man upp grejerna på väggen.

SaJo123
3/11/10, 11:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En bild till: Byrån med fem lådor är från Mio, skoskåpet från IKEA.

Har också ett tips och det är att sätta upp en hyllor. Man kan sätta upp ett draperi längs hela väggen.

En spegel på en av väggarna.

En pall med förvaring.

Ett litet bord i ett hörn - precis när man kommer in och en lampa som står där - med timer, så den tänds den tiden när ni brukar gå hemifrån / komma hem…

En rund matta är fin i ett sånt här rum som har dörrar åt alla håll. Det samlar energierna så de inte går rakt fram i kors…

JohannaMax
3/11/10, 11:10 PM
#3

Ja det var inte mycket ledig väggyta, är det fönster på de väggsnuttar du har med?

Som #1 skriver så finns det ju en massa snygga byråar, höga smala med som kanske kan passa in på liten yta.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

SaJo123
3/11/10, 11:13 PM
#4

En byrå längst upp till höger och ett skoskåp (med avställningsyta ovanför till vänster. En spegel under dörren till kapprummet, så kan man ta sig en titt där innan man går ut. eller kanske ett skoskåp med spegel brevid dörren.

En pall med förvaring i så fall brevid toaletten.

Vill du plats för jackor här elle ri kapprummet?

Nordann
3/12/10, 2:44 AM
#5

Går sambon med kläder till kapprummet alltså?Och tycker det är besvärligt att veta var han ska göra av handskar och verktyg?

Om det är så är det viktigaste att ordna plats för de saker som hamnar i hallen,vare sig du egentligen vill ha dem där eller ej.Det är självklart också bra om det går att göra trevligt också,med nån blomma,bra belysning en tålig matta,något att sitta på kanske också behövs.

Pagan
3/12/10, 4:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Bra tänkt Nordann. Oftast lättaste vägen, se vad man har, och sedan se vad man kan gömma oredan någonstans.

Hittade denna bilden, smarta lösningar på att gömma undan saker och ändå fint.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Nordann
3/12/10, 5:27 PM
#7

Ja,det är bättre att planera utifrån verkligheten.Drömhallen kräver att alla i familjen är väldigt ordentliga och så är det sällan har jag märkt!

OT:Själv har jag en ofärdig hall,det mesta som skräpar i den är ena tonårsdotterns skor..de förökar sig och blir fler och fler…och när pojkvännen är på besök kommer hans två-tre par dit också.Vi har garderober men de har inte tid/lust att sätta in skorna!Har inte hittat nån bra lösning än.

Pagan
3/12/10, 5:39 PM
#8

nacka ynglenTungan ute Eller förresten köp en valp de älskar att tugga på saker.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Nordann
3/12/10, 9:00 PM
#9

Haha,hundvalp får jag nog av hos min äldsta dotter.        Jag tycker de är heljobbiga (samojeder iaf) så om jag nångång skulle få för mig att skaffa hund måste den vara vuxen (jag är egentligen kattmänniska).Hellre får skorna stå framme för det problemet löser sig självt så småningom när dottern flyttar hemifrån..vem vet,då kanske jag kommer sakna skohögen bredvid ytterdörren.

Tuva-Lena
3/13/10, 12:55 AM
#10

Tack för fina tips! Genast när jag lagt in bilden så kom jag ihåg en hög byrå som står o dammar nånstans, med många lådor - smal och hög är den. Kanske jag kunde ställa den där så att åtminstone alla arbetshandskar inte ligger o dräller överallt. helst skulle jag vilja ah en "tom" hall med endast en liten fåtölj, ett litet bord och en blomma på golvet, men men som Nordann säger - vekligheten ser annolunda ut.

Kapprummet har jag hittat på själv för att slippa ha alla kläder i den lilla hallen - då ser den överfull ut. Tyst

#6 Herre jösse så välordnat det var där! Men den hallen är betydligt större än min lilla pyttevrå till hall. Tidigare var det här en "kallfarstu", och kapprummet var där halva badrummet finns nu. Egentligen snyggare för då gick det en dörr direkt in i "salen" som man sa då. men en del fina uppslag ha jag fått i alla fall. Skall testa det där med byrån till att börja med. Tungan ute

Du Pagan, jag har testat hundvalpsknepet, bara det att det följde med en massa annat skräp in istället - pinnar och sånt där.. Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Kvadratkilometer
11/30/11, 2:44 PM
#11

Förstår att det är jobbigt, men det gäller att utnyttja ytorna effektivt (glöm inte väggarna!).

Av egen erfarenhet så har jag upplevt att om en sak har ett eget "bo" som är bestämt och odiskutabelt (jag märker mina med dymo för att göra det extra tydligt) kommer den oftast tillbaka dit.

Människan strävar efter ordning, även hon med kaosig hjärna, och står det på en liten låda "HANDSKAR" så vill handskarna ligga där för att det är deras bo. Lite flummigt uttryckt kanske, men vet inte hur jag ska förklara det på annat sätt.

Jag har även en fruktskål med allehanda saker (så som just handskar eller nycklar och reflexer) som jag använder och går igenom denna varje eller varannan månad. Allt som behövs framme kan läggas i fruktskålen. Orka lägga in vantarna i lådan varje dag när vantarna ändå används varje dag, liksom?

I övrigt kanske du och din partner kan välja endast varsitt par handskar att använda för säsongen och inte ha alla framme samtidigt…

Hoppas detta svar någon till hjälp eller nytta! :)

Upp till toppen
Annons: