Annons:
Etikettövrigt
Läst 6283 ggr
[Jeremina]
2/23/10, 9:43 PM

Dunderklumpen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar filmen Dunderklumpen och det gör min familj med också min syster, hennes barn mm.

Vi har alla en favorit och det är en En DumEn som i filmen får sin röst av härliga Gösta Ekman!

Min systerdotter har till och med tatuerat in EnDumEn nere på ena ankeln!

Annons:
JohannaMax
2/23/10, 10:46 PM
#1

Har hört talas om dunderklumpen men jag tror aldrig att jag sett den.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2/24/10, 12:01 AM
#2

Inte jag heller. Jag har en masageapparat däremot som jag använder i jobbet som jag kallar för dunderklumpen. Den får hela kroppen att vibrera coh tar bort varenda muskelknuta på nolltid. Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
2/24/10, 12:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det är en film som Beppe Wolgers gjort och hans barn var med när de var små i filmen. Den är både med riktiga människor och animerat.

Filmen har många roliga repliker och min familj brukar använda sig av dem då som t ex: Det är mina pengar som Enöga säger när han ska sno pengar av Dunderklumpen och hans vänner!

Beppe Wolgers som spelade pappa åt Pippi Långstrump!

[Jeremina]
2/24/10, 12:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Beppe hade ju Godnattstunden där han låg i sängen och hade en massa dockor som låg där med honom. Sigrid som satt på pottan innan hon skulle sova och ropade: Färdig..färdig..högre och högre för Beppisen i knasluvan hörde inte första gången.

Honom måste väl alla känna till om ni inte är för unga förstås.

Oj, nu är jag igång med mitt Beppesnack då går jag nästan inte att stoppa.

Tillbaka till Dunderklumpen det är en film som alla barn skulle se!

Här är Enöga Glad

[Jeremina]
2/24/10, 12:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Eller Pellegnilot!

Han som sjunger och spelar munspel och håller på att drunkna och han dras upp av sina vänner!

[Jeremina]
2/24/10, 12:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Så har vi Lejonel som är det lilla söta lejonet! Det är alltså mjukisdjur som Dunderklumpen gör levande för att han är så ensam fast han har fyllt 40 år sjunger han så har han aldrig haft några vänner! Därför gör han dem till sina vänner då!

Lejonel har för stora byxor så han tappar de hela tiden..stackarn!

Annons:
[Jeremina]
2/24/10, 12:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Dockan är sur jämt och vill köpa glass. Jag vill ha glass säger hon, jag …..jag vill! Köpa glass i skogen säger Dunderklumpen och skrattar så magen hoppar.

[Jeremina]
2/24/10, 12:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Dunderklumpen själv är ju mannen i gruppen, han med hatten och den långa näsan!

[Jeremina]
2/24/10, 12:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vattenfallet kan prata och Blomhåret pratar med honom och när han svarar så får hon vatten i munnen och skrattar.

JohannaMax
2/24/10, 9:38 AM
#10

Tuvvan: Din dunderklump skulle jag behöva möta tror jag…

Vilka goa figurer det verkar vara i den filmen Jeremina! Godnattstunden o Sigrid minns jag mycket väl!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Jeremina]
2/24/10, 4:10 PM
#11

Håller med Johanna att Tuvans dunderklump låter härlig Glad

Clary
2/24/10, 5:07 PM
#12

Dunderklumpen har jag inte sett men Godnatt-stunden minns jag bra och naturligtvis Sigrid. Trevliga figurer Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hoppfull
2/24/10, 5:21 PM
#13

Älskar dunderklumpen Skrattande Kyss

Tyvärr är vår film en VHS och våra sådana har slutat spela band, de äter dem istället… så vi kan inte se den för närvarande Gråter

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
[Jeremina]
2/24/10, 8:02 PM
#14

Jag ska börja föra över från VHS till DVD för jag har bl a just Dunderklumpen  på VHS och den tänker jag spara och vara rädd om. Cool

Hoppfull
2/24/10, 9:21 PM
#15

Hur gör du det?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

abbis
2/25/10, 12:47 AM
#16

Jag bara äääälskar dunderklumpen..Lejonell  är min favvo..Såg filmen på bio*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

timmelin
2/25/10, 9:46 AM
#17

O nu slängdes jag tillbaks till barndomen. Vet att maken har en bok som heter dunderklumpen om vi inte har slängt den

Men visst är dom härliga

Kanske dax att se filmen igen hihi

[Jeremina]
2/26/10, 12:27 AM
#18

#16 Jag tycker också lejonell är så söt den lilla rackarn!

#17 de är såå härliga! Jag kan se den hur många gånger som helst!

PiteCarina
2/26/10, 11:20 PM
#19

Jag såg den filmen på bio och gillade den jättemycket! Kommer dock inte ihåg vad den handlade om, så jag skulle gärna se om den.

Kommer ihåg att det även fanns "Dunderklumpen"-glass, med chokladsmak, som jag gillade jättemycket. Min syster tyckte dock inte om den, så det var tyvärr inte så ofta som mamma köpte hem den.

timmelin
2/27/10, 2:31 PM
#20

Min favorit figur ifrån min barndom är scooby doo.

Älskar serien :)

Och alla figurer.

Annons:
[Jeremina]
2/27/10, 2:35 PM
#21

#20 Scooby Doo såg vi när grabbarna var små på 80-talet och nu ser deras barn på det. De har en del filmer som de har köpt!

timmelin
2/27/10, 2:39 PM
#22

Nu vet jag inte hur gammal du är men jag minns min barndom med alla serietidningar som jag köpte varje vecka med scooby doo och framförallt jullovet när dom visade gulliga små serier och alltid scooby doo. Tyckte jullovsprogrammen var bättre när jag var liten och då kan jag tala om att jag älskar tecknat fortfarande.

Skrattande

[Jeremina]
3/1/10, 12:51 PM
#23

Jag är 50 år och mina pojkar 30 och 35 år så jag har sett dessa filmer med dem och sedan syrrans barn som är 20 och 25 år!

Jag älskar fortfarande tecknat och Scooby-Doo för nu har jag 3 barnbarn, två pojkar som är 7 år och en flicka som är 4 år! Glad

szirius
3/6/10, 8:18 PM
#24

Tack för detta tips!Kyss Vi såg denna film igår och jag trodde kanske att min son ( 8 år) skulle tycka att den var lite för barnslig, men han gillade den och vi skrattade mkt.Han blev mkt tagen av " den kloka häxan" ( minns inte hennes namn) Sonen sa " hon är väldigt klok!"och så hade vi ett samtal om vad som verkligen är viktigt i livet.

Jag tog ut låten hon sjöng på pianot, så idag har jag spelat och sjungit den Glad. Texten går:

Tack för allt jag minns, tack för allt som finns, tack för himlen, tack för kväll, tack för vinden, tack för fjäll, tack för allt jag ser, tack för allt som sker.Tack för renar, tack för sol, tack för stenar, tack för jord, jag har det så bra…jag har det så bra.

Denna sång läggs nu till vaggvisorna vid kvällsläggning.Såååå positiv och fin. Glad

[Jeremina]
3/6/10, 11:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

#24 Varsågod! Det är blomhåret vid vattenfallet som du menar Glad Kram och jag blir så glad att höra att ni tyckte om den!

Upp till toppen
Annons: