Annons:
Etikettpraktiska-tips
Läst 3567 ggr
Clary
2/10/10, 1:16 PM

Veckans tips 3

Hur ser det ut när du öppnar din ytterdörr och går in? Inbjudande eller vill du bara passera så fort som möjligt för att komma in?

Att hålla hallen så fri som möjligt från saker har vi tagit upp tidigare så det här får bli en liten påminnelse bara Flört

Syns namnskylten ordentligt? Om inte, fundera på hur du ska få den att bli synlig och attraktiv. 

Lägg gärna en välkommenmatta innanför dörren. Har du en bakdörr mitt emot entrén? Placera en blomma i röd ytterkruka så att qi inte rusar rätt fram eller ett draperi

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
JohannaMax
2/10/10, 2:05 PM
#1

Hmm…Just nu får man vara lycklig om man inte slår ihjäl sig när man går in för snabeldraken är parkerad ordentligt precis innanför dörren…Dammsög sen dök nog nått annat upp…

Ska se om jag kan komma i håg o ta en bild i eftermiddag.

Gillar dina veckans tips Clary!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2/11/10, 1:51 AM
#2

Du, jag har toa dörren rakt fram.. Hur döljer jag den då? Jag tror inte att qi har nån större lust att gå in dit..  Min hall ser tråååkig ut, men det beror inte på mig utan på sambon som har alla sina stallsaker där. Hur skall jjag få honom att ta in det här tänket..? Det är den stora utmaningen, inte rensandet i sig. Gråter

Jag tycker också om dina tips Clary! Bara att bli påmind om vissa saker som nu, gör att man får en liten kick framåt i rätt riktning. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2/11/10, 1:37 PM
#3

Kul att ni gillar de små tipsen, känner själv att det är lättare att ta de små sakerna i stället för att hoppa på jätteprojekten direkt.

Tuvan, ni har inte något annat utrymme som han kan använda till stallsakerna då?  Toadörren mitt framför entrédörren är inte det optimala, ska kolla om jag kommer på nåt bra där.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

SaJo123
2/11/10, 3:56 PM
#4

Har för mig att jag läst att man kan sätta en liten spegel/ett prisma bara på toadörren. Eller bara en fin badrumsskylt. Som glittrar lite och speglar tillbaka chi lite grand…

timmelin
2/11/10, 4:12 PM
#5

Har en hall som är på ett plan för sig själv. Alltså några trappor upp till våningsplan och en trappa ner till källarplan. Alltså typiskt myresjöhus á la 70 tal.

Så man ser gillestugan och datan nere på källarplanet och så har jag en stor hall när man kommer upp för typ 5 trappor och köket rakt fram

Skulle behöva en garderob till ytterkläderna men har inte kommit så långt ännu

Vad säger denna hallösning er? Är jättenyfiken Glad

Tuva-Lena
2/11/10, 11:37 PM
#6

#4 det var en fin idé SaJo! Det skall jag prova och dt skulle verkligen lyfta hela hallen. 

#3 Nej, det är en avskyvärd lösning att ha dassdörren som det första som möter gästerna. Jag har föreslagit att vi skall flytta dörren en bit åt sidan. Det skulle dessutom frigöra utrymme inne i badrummet, för nu är dörren mitt på väggen både på ut -och insida så att säga. Helknäppt. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Pagan
2/12/10, 1:51 PM
#7

Får inte glömma att stänga till toadörren heller Tuvan. Så inte chi försvinner ned direkt i avloppet.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

JohannaMax
2/12/10, 2:00 PM
#8

Hoppsan…här är alltid badrumsdörren öppen…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

szirius
2/12/10, 2:34 PM
#9

här hemma går jag ständigt och fäller ner toalocken och stänger toadörrarna efter mina killar ….SkrikandesFlört

Ytterdörren ska målas om så snart solen börjar värma lite mer här.Funderade först på att ta en annan färg, men det får bli vitt igen, för vi har färg kvarOskyldig. ÅÅÅH vad jag längtar.

Hallen har jag ganska nyligen möblerat om, så den känns bra.Den går i vitt, svart , lila och guld. Har en praktisk hylla med 3 "tygkorgar" under varandra där man kan lägga vantar o mössor o gästtofflor i ( kallt klinkersgolv på vintrarnaFlört) som jag gillar.

Clary
2/13/10, 10:43 AM
#10

Att ha en spegel mitt emot entrén är inte bra för den kastar i så fall ut chi igen. Hittade en gammal tråd om hallen som jag puttar upp, där har vi lite smått och gott Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Jeremina]
2/14/10, 1:38 AM
#11

Jag har 2 ingångar och de flesta väljer den första då man kommer direkt in i matrummet. Den andra är genom en liten farstu med kläder som är alldeles för liten (farstun alltså)

Tiia
2/14/10, 12:29 PM
#12

Gubben min ville ha vår hallspegel mittemot ytterdörren,men vis som jag blivit,så fick den inte ta plats där.Fick förklara att enligt feng shui så får den inte vara där,så då fick den en annan plats

JohannaMax
2/14/10, 3:21 PM
#13

#12 Skrattande

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Clary
2/14/10, 5:20 PM
#14

Bra Tiia, du vet var skåpet eller i det här fallet spegeln ska stå Kyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Elpida
2/16/10, 4:56 PM
#15

Vi har bara en ingång (om man inte räknar balkongdörren som finns på glasaltanen och används flitigt sommaritd). och den är pytteliten. Vet inte riktigt hur de tänkte när de byggde ut denna lilla hall. Direkt till höger stiger man rakt in i köket = öppet och stort, till vänster är det ett litet fönster med sittbänk under och rakt fram är klädhängare och skohyllor. Det finns verkligen inget utrymme för att göra något här… Jag som är dålig på fengshui - hur fungerar det här?

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Elpida
2/16/10, 4:57 PM
#16

Jag har en röd liten matta precis när ma stiger in i köket för jag har för mig att rött är välkomnande?

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: