Annons:
Etiketttänkvärda-ord
Läst 2538 ggr
Clary
2010-02-03 17:31

Tråd för tänkvärda ord

Var så goda mina vänner. En tråd för tänkvärda ord.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Hoppfull
2010-02-03 17:41
#1

Det är lätt att säga kloka ord, men svårare att leva upp till dem. (Det är nog ofta lättare att ge goda råd till andra än att själv leva efter sina råd…)

Uppriktighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger. (det vore nog något för många "sanningssägare" att fundera över Flört)

Erfarenheten är en bra lärare. Men hon skickar svinaktigt dyra räkningar. (Jo det känner man minsann till!)

Det var några från mig Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Gitsan]
2010-02-03 19:12
#2

Framgång ger vänner, motgångar prövar dem  (Publilius Syrus)

NaimaG
2010-02-03 20:22
#3

(Delar med mig tänkvärda ord min bästa vän sa till mig långt innan han gick bort, några ord det ligger något i - på engelska dock)

"Some believe that rich people got it all but they keep on forgetting something, that even the richest person in this world misses something wetter it is true love or real friends" - M. Carmichael

(Minns inte vem som sa följande mening men jag älskar den - taget från ett tal - också den på engelska)

"Some men see things as they are and say why, i see things that never were and say why not"

Clary
2010-02-05 09:43
#4

Fina och sanna tänkvärda ord har ni skrivit och jag bidrar med den här

Det har aldrig funnits ett hem som varit så förfärligt att det inte kunnat göras om till något värdefullt.

Elsie de Wolfe sa så

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Upp till toppen
Annons: