Annons:
Etikettrensning
Läst 1302 ggr
[Gitsan]
2010-01-25 13:57

Intressant diskussion med sonen

I går satt vår 22-årige (idag) son och jag och pratade om att "rensa i röran". Han kände sig bakbunden i att ta tag i sitt rum, som ser ut som ett bombnedslag. Papper i högar, kläder på golvet, skräp överallt.

Han längtar ju efter att få flytta hemifrån men jag har på känn att det inte skulle göra hans röra mindre, bara mer utspridd kanske.

Han tänk var rätt likt mitt tidigare i månaden, detta med att sortera papper, men inte ha plats i pärmarna och sedan inte ha plats för pärmarna etc, etc.

Jag började med att rensa en pärm förra veckan och tar tag i lite i taget. Vill ju gärna hjälpa sonen, men det är ju hans röra som han själv behöver ta tag i. Däremot ska jag se till att det finns några hyllor tomma i ett skåp där han kan lägga kläder samt fixa lite utrymme i bokhyllan för de pärmar han förhoppningsvis sätter in sina papper i.

Det var riktigt intressant att höra hur han resonerade och det blev ett vuxen-vuxen samtal och inte mor-son.

Annons:
Clary
2010-01-25 14:40
#1

Visst är det en speciell känsla när man pratar med sina barn på vuxen-vuxen sätt.

5-lådesystemet vid rensning är också effektivt, ska leta reda på den tråden och putta upp till dig, kanske kan inspirera lite till Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Upp till toppen
Annons: