Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 5367 ggr
timmelin
2/10/10, 11:55 AM

Fasta och tarmrengöring

Hej läste en bok om att man även bör rensa sig själv ifrån gammal slagg om man ska följa feng sjui.

Ska läsa om tarmrengöring med örter som rekommenderades i boken. Någon som har testat detta?

Annons:
Clary
2/10/10, 12:33 PM
#1

Nej,det har jag inte testat. Känner inte något större behov av att göra det heller just nu. Vi gick över till LCHF kost och en viss rening tycker jag att det har inneburit. Du får gärna berätta i vilken bok du hittade det, vem vet kanske något att prova det med för allt hänger ihop Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2/10/10, 2:01 PM
#2

Det står lite om det i Rensa i röran. Tror vi har en jättegammal tråd om det nånstans för jag vet att jag frågade men då var det inte aktuellt för min del. Gravid då, sen amning men nu kanske jag ska börja forska i det igen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

timmelin
2/10/10, 8:13 PM
#3

Ja den boken var det.

Läste om att vi har så mycket slagg i kroppen att begravningsentreprenörerna inte behöver balsamera oss längre som förr. Dessutom väger våran tarm typ dubbelt så mycket mot förr pga restprodukter.

Fasta och gör en tarmrengöring typ i en vecka eller två så kommer du ha kanonfina energier i kroppen och du orkar mycket mera

Clary
2/10/10, 9:18 PM
#4

Med tanke på alla tillsatser som det är i maten så kan det nog stämma med att vi inte behöver balsameras Obestämd 

Får plocka fram boken och läsa om den, bakläxa Skrikandes

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

timmelin
2/10/10, 9:22 PM
#5

ja lycka till clary

då kämpar vi tillsammans och kan trösta oss om vi blir hungriga

:)

eva2005
2/12/10, 4:51 PM
#6

Jag skrev lite i den andra tråden förut och rekommenderade Robert Gray. Jag har faktiskt provat kuren som Karen Kingston rekommenderar i Rensa i röran. Den var bra men ganska tuff för man ändrar dieten också och håller på länge, en hel sommar tog det, nästan bara äta frukt och grönsaker. Vi gick ner väldigt mycket i vikt (vilket var bra för min man, men sämre för mig som blev mager, men de kilona är tillbaka ; )

Jag har 100% respekt för KK och kuren är som sagt bra, men för mig var ändå Robert Gray bättre, jag har haft en del sjukdomar relaterade till tarmbekymmer så jag behövde dels hjälp av en naturläkare när jag rensade som mest, och möjligheten att hålla på länge och kunna öka och sänka graden av utrensning. Robert Gray är så överskådligt och det känns direkt när man ändrar i nivåerna. Min naturläkare har använt det till alla sina patienter i massor av år och hon tycker det är bäst.

Så tycker jag det är så tråkigt med dieter… särskilt de långa.

Annons:
eva2005
2/12/10, 4:54 PM
#7

En annan variant som har stått på min lista över saker jag vill göra i många år är den kur man kan åka iväg och göra på kursgård. Den som jag tycker verkar bäst är GUA men den är bara så himla dyr : (

Clary
2/13/10, 10:36 AM
#8

Det är en kostnadsfråga helt klart, har för mig att Robert Grays inte var så billig heller. Oxymax är inte så dyrt och inte heller så besvärligt att genomföra.

Sen är det väl också en fråga om hur matvanorna sett ut och hur mycket mediciner man fått i sig. Jag tror att man kanske i första hand ska se efter hur matintaget ser ut för det känns lite bortkastat att rena tarmen och ändå fortsätta äta "fel" om man nu gjort det.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2/13/10, 11:39 PM
#9

Fick tips i dag om en bra kur där man äter enbart kokt potatis och även vattnet man kokt den i. Skulle tydligen vara väldigt renande o bra. Personen som testat pratade bara gott om den och man fick ju ändå lite att tugga på samt "nått" i magen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Jeremina]
2/14/10, 1:35 AM
#10

Gå till en duktig kiropraktor ska du få se på tarmrensning. Till slut kommer det sista i tarmarna som ser ut som barken från ett träd.

Då är allt slagg borta!

eva2005
2/14/10, 11:17 AM
#11

#10 Intressant!!! Jag har aldrig hört att en kiropraktorbehandling har effekt på tarmarna… hur hittar man en sådan? Jag hade väldiga ryggproblem tidigare och har gått till massor av kiropraktiker och min erfarenhet är inte så himla positiv. Inte ens ryggen blev särskilt mkt bättre trots enormt många behandlingar.

#8 för Stockholmare kan jag rekommendera hälsokostbutiken vid Södra station, Swedenborgsgatan, de har alltid extrapris på Robert Gray. Kuren blir ganska dyr om man gör den snabbt med full dosering, eftersom jag alltid dragit ut på den så länge och tagit låga doser av de utrensande tabletterna så har det inte kostat så mkt.

"Living cleanse" är ytterligare ett bra alternativ för en enklare och billigare kur.

timmelin
2/14/10, 1:25 PM
#12

Kiropraktor, nu blev jag nyfiken.

Visste inte hur dom hjälper en med tarmrengöring.

Vad säger man till dom? NÄr det gäller sådant.

JohannaMax
2/14/10, 3:00 PM
#13

Jeremina nu har du gjort oss nyfikna!! Kiropraktor låter ju intressant, både ryggen o rensad på samma gång vore ju perfekt! Jag är lite inne på att göra någonting nu faktiskt.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Clary
2/14/10, 5:26 PM
#14

Ja Jeremina, vill du berätta mer för det lät som en bra kombination.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Upp till toppen
Annons: