Annons:
Etikettövrigt
Läst 1514 ggr
Clary
1/20/10, 8:56 PM

Veckans tips

Hur har du det med trasiga eller halvfärdiga saker där hemma?

Det är sådant som tar energi från dig även om du inte medvetet går och tänker på dem.

Du har de där apparaterna som kanske skulle gå att laga liggandes i en låda och bara väntar. Eller jeansen som behöver ny dragkedja, knappar som ska sys i. Har man många sådan saker visar det att livet i övrigt kanske inte heller fungerar som det ska.

Själv hittade jag en halvfärdig stickning, en kjol som skulle läggas upp och lite annat smått och gott i förrådet. De har nu fått vandra vidare Flört  Ska nu ta itu med korgen är det ligger några småsaker som behöver fixas.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
JohannaMax
1/20/10, 9:32 PM
#1

Tack för påminnelsen! Jag har en knapp som ska fixas till i en klänning/tunika. Det kan vara bra att göra innan jag ska använda den igen…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
1/23/10, 11:25 PM
#2

Oj oj, nu slog du huvet på spiken Clary! Tyst jag har massor av ofärdiga projekt liggandes här hemma. En del saker är det bara slutklämmen kvar på, men dom kan ha legat i åratal. Jag minns att jag stickade en jättefin mössa i mönterstickning på 80-talet. Det är bara toppen kvar och den ligger fortfarande i stickpåsen! Förvånad En tröja också som nästan är klar - varför gör man så? Obestämd Inga trasiga saker vad jag kan komma på, men många halvfärdiga som sagt.. Skäms

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
1/24/10, 10:16 AM
#3

Jag har fortfarande inte fixat min knapp sen hittade jag en påse häromdagen med en massa påbörjade korsstygnsobjekt…Ska nog rensa den och ge bort en del.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tiana
1/24/10, 11:51 AM
#4

Ojojoj, här finns det massor av halvfärdiga saker att ta tag i. Jag älskar nya projekt men är sämre på att slutföra dem.

Tackar även jag för påminnelsen!

[Gitsan]
1/25/10, 1:49 PM
#5

Hmmm, stod precis och höll i ett par byxor i går som bara behöver få en ny knapp i linningen. Det har de behövt i flera månader… Dessutom har jag lovat ene sonen att sy i en ny dragkedja i hans träningsoverallsjacka.

På bordet i sovrummet där symanskinen står uppställd (den ska bort därifrån!) ligger en halvsydd blus till mig. Nu vet jag vad jag ska ta tag i till helgen Glad.

Upp till toppen
Annons: