Annons:
Etikettvardagsrum
Läst 3616 ggr
JohannaMax
2010-01-13 16:44

Johannas tv rum

Här kommer mitt lilla projekt jag nämnde i en annan tråd! Lämna gärna tips o råd alla kommentarer är välkommna!

Som ni ser finns det inte en tavla eller nått uppsatt…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
JohannaMax
2010-01-13 16:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Stöd i livet hörnan

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JohannaMax
2010-01-13 16:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Relationshörnan. En rörig bokhylla…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JohannaMax
2010-01-13 16:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Till höger välståndshörnan och till vänster kunskap o visdom

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JohannaMax
2010-01-13 16:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Välståndshörnan

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JohannaMax
2010-01-13 16:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Kunskapshörnan

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JohannaMax
2010-01-13 16:54
#6

Har ett par småbord i källaren tror jag. Ska se om jag kommer åt att ta bilder på dem får ni se vilket som kan passa bäst. Skulle ju kanske vara bra med ett litet bord i välståndshörnan att ha lite saker på.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Clary
2010-01-13 20:40
#7

Min dator är lite knäpp ikväll, seg som sjutton så jag ska rensa ur den, är nog på tiden Skäms

Gissar att du vill behålla de möbler du har i rummet och ha kompletterande tips Obestämd Klurar lite och skriver i morgon om datorn känner sig i form Flört Ska vara barnvänligt också då ja.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2010-01-13 21:41
#8

Igentligen vill jag ju inte ha kvar möblerna…Vit soffa är väldigt opraktiskt, bordet är igentligen inte mitt, byrån tvn står på gillar jag inte, stereobänken är provisorisk, bokhyllan har iaf rätt färg men ser lite futtig ut,  jag vill ha ett vitt skrivbord som är lite större med…

Men jag måste nog ha kvar dem ett tag till ändå…!Skrattande

Jag är helt med på att flytta på grejjerna!

Skrivbordet ska få en vit stol i lite äldre modell ist för pallen, den bara hamnade där, dottern bär runt på den hela dagarna, hon har för korta ben så den är hennes följeslagare…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-01-14 00:03
#9

Åh vilket fint rum Johanna! Jag tycker att det redan nu andas lugn o harmoni. Jättefint med den gråa väggen och vita detaljer runt dörrar och fönster. SEdan tycker jag om det faktum att du inte har grejer överallt. Det ser planerat och fint ut. Jag lovar att titta mer och komma med små mysdetaljer senare. men redan nu tycker jag rummet är jättefint! Tavlor ev som du själv nämner och lite mer växter för Qi kraften möjligtvis. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2010-01-14 14:41
#10

En sak som jag kom på i all hast så där, är bordet och möblerna som du nämner: Vore jag du skulle jag måla om bordet i någon mörk grå färg. Tänk va snyggt till den vita soffan och den röda mattan! Samma färg skulle jag välja till TV_bänken, eller om du målar den vit.

Välståndshörnan skall ha en växt med runda blad om jag inte minns fel, sedan en tavla som går i mörkblått eller svart, gärna med vatten och berg var det visst - färger som går bra till den övriga inredningen också. Placera några svarta detaljer på TV-bänken, jag har t ex tre vackra glasljusstakar för värmeljus, kanske ett fruktfat, eller en vas för en orkidè..?

Gardinerna är jättefina med sina mönster till dom släta väggarna!

Jag funderar vidare med dom andra hörnorna! Det här var vad som kom upp just nu.. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-01-15 12:46
#11

PJÄTTERYD Tavla;)

BILD Bild;)

Tack för tips!

Kollade lite på Ikeas sida o de har ganska mycket tavlor i svart/vitt, vatten och med vatten och stenar. Tror det blir ett besök dit snart! De har ju även växter och det behöver ju fyllas på. Bordet åker nog ut snart men jag behöver ju inte köpa ett nytt, kan ju köpa ett begagnat och måla!

Nu vill jag bli frisk på stört så jag kan åka till Ikea!!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JohannaMax
2010-01-15 12:52
#12

Vad tror ni om en sån här kandelaber på golvet i välståndshörnan? En riktigt stor i golvmodell, denna är bara 47 cm och finns på Åhléns. Blir det konstigt med en sån i hörnet och ett bord? Det kanske blir för plottrigt…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Nordann
2010-01-15 15:53
#13

Jättefin kandelaber men den ska nog inte stå i välståndshörnan.Där ska man hellre ha vatten eller bilder av vatten - i rörelse absolut inte stillastående - om man vill ha mer välstånd i sitt liv.

Kandelabern är bättre att ställa i framgångshörnet.

Annons:
Pagan
2010-01-15 17:18
#14

Jag har ett akvarium med guldfiskar i mitt välståndshörn. Riktigt tjusigt. Mindre trevligt när det sprack och jag vaknade och fick vada i vatten på morgonen. Trots det så vågade jag reparera det och fyllde upp det igen. Guldfiskarna överlevde allihop. De är både vackra och robusta varelser. fast de äter en hel del och sedan kommer ju returen, så de är ju inte de renligaste jag vet - fast de bor i vatten.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

JohannaMax
2010-01-15 18:36
#15

Akvarie är ju fint! Men som sagt det är ju lite jobb även fast de är små. Jag hade ett litet med ett par fina små fiskar i men sen åt den ena fisken upp alla andra…sen fick hon småfirrar och åt upp dem med…

En stor kandelaber kanske skulle passa brevid "tvbänken"? Mellan den och stereon?

Hur räknas vatten i skål? Typ en med flytljus i och lite stenar? Det blir ju iof ganska stillastående…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Pagan
2010-01-15 20:48
#16

Det finns ju schyssta fontäner som man kan ha i större blomkrukor oxå, kan bli snyggt med lite blandade gröna växter. Det är ju en lösning som jag iallafall skulle kunna tänka mig. Fast dina bebbar kommer väl Äääälska det.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: