Annons:
Etikettofftopic
Läst 2983 ggr
Clary
2010-01-15 08:26

Dagens småprat 4

Så, nu behöver vi inte skrolla så långt Skrattande

Fredagsmorgon och bara -4, det känns bra. Idag ska jag köpa årets första tulpaner för att få lite vårkänsla. De är så härligt krispiga och hittar jag sedan gula eller lila så är den här dagen räddad.

Gästerna dyker upp i eftermiddag så jag ska förbereda lite mat. Får nog bli kassler med kantarellstuvning, enkelt men gott

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
JohannaMax
2010-01-15 10:24
#1

Roligt med ny bil Abbis! (Från andra tråden)

Här är -2 i dag så det får ju räknas som riktigt varmt…

Min hals är helt horribel IGEN…blir så trött, jag hade ju precis blivit av med det.

Det blir nog till att stanna inne i dag och kurera mig. I morgon ska jag in och jobba. Har jag tur står de o säljer blommor på torget o de kanske har tulpaner! Det är ju så fint, blev inspirerad av dig nu Clary!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-01-15 10:32
#2

Jobbigt Johanna med halsont, du får försöka ta hand om dig så gott det går.  Har svårt att komma igång idag, något splittrad men i slutänden blir nog det mesta gjort som jag tänkt Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-01-15 10:47
#3

Det blir märkbart varmare. -6 här.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
2010-01-16 01:34
#4

Tulpaner inköptes här också till middagen! Ville fira att vattnet äntligen fungerar. Jag har diskat hela eftermiddan nästan, och torkat bort söl efter vatten och annan skit som kommer in med alla grejer som skall fixa isproppen. Nu har det blivit varmare också, tack o lov, bara -13 ikväll. PÅ eftermiddan var det hur skönt som helst med promenaden, rimfrost i träden och ett speciellt ljus som blir när det är mulet och snöigt - lite åt blått. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-01-16 09:50
#5

Fortfarande håller sig temperaturen runt -4 perfekt Glad 

Norgegäster i huset så det är mycket nostalgiprat, dvs jag lyssnar och de pratar. Blir inte mycket sittande vid datorn och det är kanske bra? Tulpaner blev det, gula och röda och Tassen tycker det är så fint och gott…..

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2010-01-16 12:29
#6

Sitter på jobbet, har hunnit ganska mycket o lilleman tar en tupplur, det underlättar när jag måste tänka lite ;o)

Tyvärr har inte alla grejjer kommit som jag behöver så det blir lite extraarbete, får se hur jag ska lösa det.

#4 Va skönt att du fått tillbaka vattnet!

-3 grader när jag åkte i morse.

Nu ska jag jobba vidare lite medan kotten snusar i korridoren sen blir det tulpanshopping på lunchen!

#5 Förstår inte riktigt vad du menar där…är det inte bra att vara bosatt framför datorn?ObestämdTungan uteSkrattande

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
JohannaMax
2010-01-16 15:00
#7

Nu ska jag ta lunch! Ville avsluta det jag höll på med o så skulle lilleman äta men nu är det min tur! Jag hoppas att det finns tulpaner kvar på torget annars borde ju någon butik ha.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tride
2010-01-16 15:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Näckrossjön i vinterskrud. Inga tulpaner här. Jo de finns i butiken, men jag väntar tills de börjar visa sig på marken, även om det dröjer.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JohannaMax
2010-01-16 15:57
#9

#8 Vilken underbar bild!

Nu ligger det tulpaner i vagnen en knippe vita och en knippe lila/rosa. De skulle vart mer lila igentligen men det fanns inte.

En gulaschsoppa blev det med, halsen är ju inte riktigt som den ska så en het soppa kändes som ett bra alternativ.

Fick ett mindre hjärtsnörp innan vi kom i väg förut med, hörde små krafsliknande ljud i korridoren o tänkte herrejösses är det möss eller råttor här…Vågade inte röra mig o satt o tittade ut i korridoren, då dyker det upp en söt liten voffsing!! Vet inte vad det var för ras men jättecharmig med lite skägg o mustach, lite strävhårig. Han sopade rent golvet här efter lillemans brottningsmatch med en skorpa, lillemans kläder fick en rengöring från ätbara smulor med. Sen traskade vi bortåt i korridoren och det visade sig att han hörde hemma en våning ner och bara hade gett sig ut på lite äventyrSkrattande Tyvärr skulle de iväg annars hade han gärna fått stanna här. Jonny hette hanSkrattande

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tride
2010-01-16 16:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Efter jag fått fina dagsljulampor i julklapp av mina snälla barn, pysslar jag o trixar med mina lampor, skärmar o sånt. Här en bild på en skärm jag improviserat fram av tyll, som jag hittade i en påse. Tänker kolla i morgon vad butiken har för skärmar att komma med, men det här var faktiskt en lösning som, till min överraskning, verkligen fungerar. Lte väl färggrann, men annars så.Förvånad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tride
2010-01-16 16:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Skärmen med tänd lampa.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Nordann
2010-01-16 18:56
#12

En härlig skärm du gjort.Jag har funderat i de banorna jag med men aldrig kommit "till skott" eftersom jag börjat tänka på brandsäkerheten,tyg och värme måste man vara lite aktsam med.

Tride
2010-01-16 20:58
#13

Javisst. Tyllen jag har är ganska stel,antagligen stärkt. och går att arrangera så att den inte rör vid glödlampan. Det går ju att stärka vanligt tyg också, fast jag vet inte hur man gör. Potatismjöl? Dessutom blir inte den nya sortens glödisar lika varma som de gamla. Men jag ser ju till att ha lite extra koll i alla fall.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Tiana
2010-01-17 00:18
#14

Nämen! Jag har ju missat tråd 3 helt! Förvånad dags att bli mer aktiv tror jag Flört

[Jeremina]
2010-01-17 01:54
#15

Åh, jag ska köpa tulpaner till veckan…..Glad

Clary
2010-01-17 09:16
#16

 Johanna, hundar är jättebra när man har småbarn, inga smulor blir det kvar på golvet då Flört

Läcker skärm du gjort Tride, läckert med alla färger Glad   och bilden är fin fast jag saknar näckrosorna Flört

Tiana, tråden är ju inte så många dar gammal Skrattande

Jeremina, ett stort fång med tulpaner värmer, har alltid samma längtan efter dem när julen är avklarad.

Gästerna vänder tillbaka hemåt i eftermiddag så då återgår allt till det vanliga. Ska fixa lite med datorn så jag får den att fungera som jag vill så håll alla tummar för att det blir bra.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-01-17 11:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här har ni näckrosorna.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JohannaMax
2010-01-17 12:09
#18

Det kanske blir att skaffa vovve igen så slipper jag dammsuga under köksbordet fyra gånger om dagen… Skrattande

Jag är så glad i mina tulpaner, de lyfte verkligen humöret! I fredags var det tydligen tulpanensdag men jag firar den lite efteråt. Vet inte om jag snart sätter tänderna i de krispiga tulpanerna, jag tror jag har läst Mulle serien i tidningen Min Häst för mycket…Mulle ÄLSKAR tulpaner och mumsar glatt i sig grannen Hedmans krispiga tulpaner…Ska se om jag kan hitta nån bild sen.

I dag blir det tvätt, stryka och skura golv. Skulle vilja ta en promenad men det blåser lite ute och halsen håller på att bli bättre känns det som så det kanske är onödigt.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

szirius
2010-01-17 19:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

vi hade besök i helgen och jag fick en bukett med hyacinter - en vårblomma här snarare än en julblommaFlört. Doftar underbart och får mig att längta tills de kommer upp ute i trädgårdenCool.

abbis
2010-01-17 20:33
#20

Tack,johannamaxGlad

Idag har vi varit inne i stora staden och uppdaterad min garderob för jag ska åka på inköps resa till formex på fredag och alla mina finkläder har krympt ,minst en storlekObestämd iiiihhhhh. Orkar inte göra nått åt det just nu!

Blev faktiskt lite fynd …2 behåar med mycket spets  en basictröja med lång puffärm en klänning med spets upptill och ett linne med tillhörande trosor för 400 spänn..Hittade en riktigt härlig myskofta som går till knät med spetsmönster i nerkant och på ärmarna i riktigt tjockt garn vissserligen acryl men priset va bara 245:-

Hotellet vi ska bo på när vi ska till mässan  är coop medmera erbjudande 2 nätter i dubbelrum  för 1395:- om vi sen äter på mc-donalds och dricker allt vin och öl som bjuds på i montrarna på mässan och äter lite ostbuffér här och där så kommer vi undan rätt billigt..ha ha ha ha

Har man köpt ny bil får man offra annatFlört

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
Clary
2010-01-17 20:59
#21

Nu har lugnet lägrat sig i huset en stund, lagom att städa av till nästa omgång som dyker upp i veckan men det är bara kul eftersom vi inte ses så ofta.

Härliga blombilder ni lagt in. Fick första katalogen från Rosenlust i fredags. Nu handlar jag inte av dem men vad kul det är att sitta och bläddra i den Skrattande

Låter som en trevlig helg du har framför dig abbis och fina fynd har du också gjort. Bra pris på hotellet tycker jag, hoppas på att de har en bra frukost också så står ni er länge Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

abbis
2010-01-18 00:23
#22

#21 Det va buffèCool

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2010-01-18 00:44
#23

Igår kväll la modemet av med jämna mellanrum så jag kunde inte avge någon dagsrapport.

Först o främst dina läckra lampor Tride - va fina dom var! Du är en riktig hejare på att hitta på kul lösningar. Och din bild sen - oj vilka härliga färger - riktigt vintrigt ser det ut. Precis sånt där ljus var det härom dagen när jag var ute o gick, lite åt blått.. längtans färg som man sa förr, fast nu är det ju en framgångsfärg vad jag hört.. Flört

Och tänk att vädret ha skiftat helt o hållet. Det är så härligt ute, endast några minusgrader och man vill helst aldrig gå in mer. Njuuutbart kort o gott! Cool

Imorgon bär det iväg in till stan och lokalen. Då skall väggarna spacklas. Jag har ju inte kunnat göra nåt i veckan med vatten- och kylaproblem som det varit. Hemsk vecka!

Ser att du har haft en härlig helg abbi! Det behöver man av o till, plus lite nya kläder att "svänga sig med".. Cool

Imorrn är det måndag! Härligt att få sätta händerna i nåt annat än vatten och ved. Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-01-18 11:13
#24

Måndag.

Natten har varit lite rörig, vakna kottar och konstiga ljud.

Jag måste ringa jobbet och försöka ordna upp det som var fel när jag jobbade i lördags. Det fattas lite saker som jag måste ha så jag hoppas de kan skicka fort så får jag ge mig in i veckan och fixa det sista.

Nu blir det en promenad snart med lite pulkaåkning sen blir det nog städning, rensning och strykning på schemat med.

Se om jag ska ringa mamma o pappa o be att de kommer med brudkistan så att jag kan fixa mitt välståndshörn.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tride
2010-01-18 13:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Det fanns ingen lämplig skärm i butiken, så jag skall testa en annan butik i dag. Tills vidare bytte jag den färgglada skärmen mot en mer stillsam och framför allt ljusare. Också tillverkad av tyllen från påsen.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JohannaMax
2010-01-18 19:50
#26

Den var fin Tride! Vilket härligt sken!

Mamma o pappa har varit här med min brudkista så nu håller jag på att flytta runt den. De hade med sig mat oxå, wokade jätteräkor med vitlök!! Mumsigt värre och jag slapp att laga mat! :o)

Nu ska jag fortsätta flytta på kistan, få se om jag kan bestämma mig hur den ska stå…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-01-18 20:02
#27

Så har nästan hela måndagen gått också, hinner inte riktigt med Obestämd Rensat foton på datorn förutom såna tråkiga saker som tvätt och städ. Trodde inte att man kunde få ihop så många foton på så kort tid, är inte länge sedan jag rensade bland dem.

Buffé är perfekt abbis Flört

Skönt att dina vatten och köldproblem är över, Tuvan, antar att du haft en jobbig men kul dag i lokalen.

Ingen dum variant Tride som du fick till, ser ut att ge ett behagligt sken.

Johanna, vilken tur du har som fick jätteräkor med vitlök, en av mina favoriter, här blev det bara rester efter helgen men det fick duga och jag slapp laga mat Skrattande Brudkista hade jag en också men den står hemma hos min dotter numera. Är en praktisk möbel, mycket smått o gott ryms i den Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Tride
2010-01-18 21:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Jag sålde min ärvda brudkista under en period när jag förstod att jag måste lämna det mesta gammalt. Nu har jag istället en gammal amerika-koffert. Den känns inte lika påtaglig som brudkistan gjorde. Jag har alltså inte ångrat mig, tvärtom. Det kom in nya friska energier efter det och livet fick helt andra dimensioner. Cool

Beträffande mat så funderar jag på en utrensande halvfasta, som kan vara nyttigt så här års. Funderar alltså.Obestämd

Lampan har nu fått en vanlig skärm som stomme, det blir mindre risk för överhettning av tyget och så är glödlampan mer skyddad. Tyllen har fått vara kvar och ge karaktär.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tiana
2010-01-18 22:23
#29

Vad ni är flitiga allihop! Själv ligger jag mest framför TVn och nyser nu. Är det inte fingret så är det näsan som krånglar Flört

Fast det är rätt mysigt att bara lata sig! Skrattande

JohannaMax
2010-01-18 22:33
#30

#29 Krya på dig!

Det är absolut mysigt att bara lata sig med!

Här sover båda kottarna o det är tyst och lungt, kollar på Spårlöst och har tittat på familjen annorlunda, är mest impad över 10 barnsfamiljen…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JohannaMax
2010-01-19 10:52
#31

Dottern är lämnad hos dagmamman, vägen är plogad och jag ska snart ge mig ut på promenad. Det har snöat ganska bra under natten.

Ett litet tillbud i natt…Lilleman fastnade i mitt hår…Trasslade in handen bak i håret och jag kunde inte få loss honom. Jösses vad jag fick hålla på och träla men det kändes inte riktigt som om jag ville ringa efter hjälp… Det blir att sova med fläta i fortsättningen!Skrattande

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tride
2010-01-19 11:05
#32

Mulet och småtrist. Väntar besök. I går upptäckte jag att ena kissen inte stödjer på en av framtassarna, och  jag kan inte se vad felet är. funderar på att ta henne till veterinären. Men hur få in henne i katt-väskan? Alltid när jag vill lyfta henne smiter hon.Obestämd

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

abbis
2010-01-19 14:19
#33

Lunchkvart här..Har haft liten pratstund med en av min f.d praktikanter.Hon är arbetslös..Tipsade henne om att köpa en av dom två butikerna som är till salu i staden(skor eller kläder)..Hon är duktig så det skulle hon lätt klara.

Min praktikant är sjuk idag med så det blir att jobba i både verkstaden och butiken idag , inte vad jag planerade*L*

Vädret är grått men milt!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2010-01-19 16:04
#34

Härligt väder har vi haft idag. En liten andningspaus kanske, men hoppas att vintern blir mer normal i fortsättningen.. Foten i munnen Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker att kylan tar energi av en.. Hur upplever ni det? Jag har varit dötrött under den här kylperioden, men nu börjar livsandarna återvända. Till o med fåglarna vaknade idag och sjöng en stump. Glad

Var in tlll lokalen igår och spacklade. Åker in på torsdag igen och slipar väggarna, sedan börjar det roliga - att få måla! Skrattande

Ha en fortsatt fin dag allihop!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Clary
2010-01-19 16:12
#35

Krya på dig Tiana, det är många som antingen är förkylda eller är magsjuka. Än så länge har vi klarat oss här som tur är.

Låter som en bra idé att fläta håret innan du ska sova Johanna, du är väl inte håröm också Flört

Mulet och töväder är det här också efter gårdagens snö, inte speciellt inbjudande till uteliv men det blir bättre.

Ska ta en promenad bort till butiken där jag jobbade före jul och se om han fått fart på affärerna igen så jag kan få jobba lite igen. Tycker det är så trist att gå hemma hela dagarna, hinner ju inget………

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
2010-01-19 16:21
#36

Här vaknade vi åter till snö och minusgrader igårmorse…lite snopet, då vi haft riktiga vårdagar här några dagar.

Igårkväll  halkade jag in i en rondellstolpe och pajade hela framsidan på bilen, mindre kul.Mannen sitter just nu och pratar med föräkringsbolaget, bläääRynkar på näsan.

Annars har jag och sonen bakat idag och ikväll är det inga träningar så det blir en lugn hemmakväll.Man får försöka hålla humöret upp så gott det går.Känner mig bara utan lust just nu…

Tride
2010-01-19 16:31
#37

Jo, Tuvan, jag närstående har också varit dränerade på energi i kylan.Rynkar på näsan Det är som om all energi gått åt till att nätt o jämt överleva. ObestämdNu har vi mulet och mer normal temperatur. Trots grådasket känns det faktiskt bättre nu, och tankarna börjar klarna, så det går att både planera och utföra ett och annat. GladDet var riktigt mysigt ute i snömodden i dag, fast jobbigt att gå. Inbjuder inte till längre spatserturer.Förvånad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Elpida
2010-01-19 17:06
#38

#36 Oj, vilken tur att det gick bra med dig iaf!! Det är ju ändå det viktigaste =)

Det finns inget tråkigare än när man ska reda ut saker med försäkringsbolag. Jag är definitivt inte en pappersmänniska och vill bara att saker ska liksom "fixa sig.."

Hoppas ni får en riktig myskväll allihop, tycker jag läser om myspys framför brasorna lite här o där… =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Clary
2010-01-19 19:48
#39

#36 Du hade änglavakt igår då, tur att det "bara" var bilen som blev skadad.

#38 Om jag ändå hade en brasa….men det är mysigt med ljus också Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2010-01-19 23:47
#40

#36 Tur att det gick bra med dig!

Tride: Hur mår katten?

Här är fläta fixad så att jag får ha håret i fred i natt!Skrattande 

Lite besviken är jag med, var på Ikea för att shoppa fina saker till min välståndshöra. Hittade ingenting där!Förvånad Man brukar ju hitta massa saker där nu fick jag trycka ner lite ljus bara för att köpa något. Dörrmatta fanns inte, jättedåligt med växter, en av de tavlor jag tittat ut på nätet fanns men den var enorm så den passade inte. Vet inte om de håller på att byta sortiment eller nått, vet att de har byggt om i varuhuset men det såg ju färdigt ut.

Ett penningträd hittade jag på Plantagen iaf, sprang in fem minuter innan de stängde o fick tag i ett.

Pulka finns inte att få tag i. Slutsålt säger de bara. Kan det inte vara läge att ta hem mer då? Särskilt när det är så mycket snö och det är ju snart dags för sportlov o så med.

Jag brukar inte tycka om vintern, kylan o snön men i år vet jag inte vad som hänt…Först åkte vi ju upp till fjällen, snön o kylan i två veckor i slutet av November (jag åkte FRIVILLIGT upp till kyla o snö…många har höjt ögonbrynen, de vet att jag morrar o surar över vintern tills det är sommar igen…) och jag älskade det! Sen när vi kom hem dröjde det inte måga dagar innan det började snöa o bli kallt även här och jag gillar det…vet inte vad som farit i mig. Nu när det har varit plusgrader får jag nästan lite panik och ångest att vintern o snön ska försvinna… Bakofram…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tride
2010-01-19 23:56
#41

I morrn blir det veterinären antingen hon vill eller inte. Tungan uteJag har en viss koll, så jag tror det skall gå bra. Hoppas bara att veterinären har tid, så att det blir gjort. Jag avbokade den tid jag redan beställt, eftersom jag inte visste var jag hade kissen. Hoppas tid finns i alla fall. Försöker också tala om för katten att vi skall iväg så hon får hjälp, men hon verkar inte tro mig mer än jämt. Jag känner mig lite orolig. Obestämd

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Clary
2010-01-20 11:58
#42

#41 Hoppas du får komma in till vetten med kisse.

Idag har jag satt igång med storstädning av badrummet. Ut med allt och så skrubba, krypa in under badkaret, mindre roligt, men nu ska det in nya friska energier här. Måste vara ett tidigt vårtecken Flört

Ja du Johanna, det är väl så att vi nu har haft en riktig vinter till skillnad mot det vanliga blasket, man har ju kunnat vara ute och ha kul i snön. Tycker själv att det varit ovanligt vackert med allt det vita.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-01-20 12:22
#43

Det blir besök hos vet kl 14.00. Hoppas det är en enkel skada som lätt går att åtgärda. Hon är ju pigg och vill gå ut, men det blir ju inget med det på ett tag.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JohannaMax
2010-01-20 13:30
#44

Här snöar det och är minus 2 i dag. Dottern är hos dagmamman och jag har precis kommit tillbaka från en riktig långpromenad. Det var härligt men lite jobbigt för på vissa ställen är det lite mycket snö att ta sig igenom.

Kanske blir det lite pulka i eftermiddag och sen ska jag göra klart kistan.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tiana
2010-01-20 14:52
#45

Mer snö här också, och -2 så att de fina flingorna fryser fast på bilarna Flört

Goda nyheterna är att jag nu ska börja med "avvänjning" med skenan, så jag kommer igång igen!

Clary
2010-01-20 16:51
#46

#43 Hoppas vetbesöket gick bra.

#45 Va bra Tiana att det går framåt.

Här har det inte kommit någon mer snö än, ser lite misstänkt ut på himlen Obestämd i så fall får jag skotta i morgon.

Ett skinande blankt badrum har jag nu, alla skrymslen och vrån har fått en omgång, det känns så bra. Lite middag nu och sen kanske jag kan ägna kvällen åt datorn Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-01-20 16:57
#47

Det gick bra hos vet., tack! Nu ligger missen under soffan, mycket förargad över det hon utsatts för. FörvånadHon skall få medicin, och prognosen är god.Kyss

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tiana
2010-01-20 17:10
#48

#47 Så bra att det har gått bra med missen!

Vetbesök väntar här med. Lillpojken har blivit 8 månader och ska kastreras nästa vecka, har börjat stinka hane…

Annons:
Tride
2010-01-20 17:15
#49

Så bra att han kastreras, så han inte smiter iväg och rentav mister livet i passionens rus.Cool

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tiana
2010-01-20 17:24
#50

Ja, jag hoppas han lugnar sig lite, för just nu har han bestämt sig för att jag är farlig Rynkar på näsan, förutom när det är matdags. Men å andra sidan gosar han inte med de andra två fyrbenta damerna heller! De kan man bara busa med ju Flört

Tride
2010-01-20 17:40
#51

Min kisse är övertygad om att jag är farligt, dessutom en svikare som inte går att lita på. ObestämdKatter har sitt eget sätt att se på världen. FlörtInget att göra åt!Cool

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JohannaMax
2010-01-20 18:24
#52

Tride va skönt att det gick bra med katten! Den kommer nog blänga på dig ett bra tag nu när du varit så "elak" mot den.

Vi har åkt pulka och ska snart hoppa i duschen sen ska jag pyssla med kistan.

Ska försöka läsa lite i kväll med och kanske plocka lite i bokhyllan. Ligger en massa videofilmer i den och eftersom vi inte har någon video så känns det ju lite onödigt…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tride
2010-01-20 20:04
#53

Blänga? Jag blänger själv runt omkring i bostaden. Ingen katt! Någonstans ligger hon och menar, att hon skall minsann inte visa sig, för då åker hon bara ned i den där hemska väskan igen.FlörtFörvånad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

abbis
2010-01-20 20:39
#54

Katter är för härliga individer!

Skönt Tride att det inte va någe allvarligt!

Här provas det kläder för fullt till stockholmsresan ..Ingen bra prognos*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

PiteCarina
2010-01-20 20:52
#55

Det händer så mycket på praktiken nu att jag har svårt att tänka på och hinna med annat.

Idag har vi träffat en eventuell kund för ett databasjobb. De ska skriva en kravspecifikation och vi ska utifrån den sätta ett pris. Ifall de accepterar det priset så innebär det en hel del jobb åt företaget och jag kan vara rätt så säker på att jag blir anställd då min praktik tar slut i slutet av februari. 

I morgon ska en kund komma och testköra en databas som vi utvecklat åt dem. Förhoppningsvis så är kunden tillräckligt nöjd med den att de, med bara mindre justeringar, kan börja använda den i en första version.

Annons:
Clary
2010-01-20 20:58
#56

#55 Det är så roligt när du tittar in Carina och att det verkar flyta bra för dig. Hållar alla tummar för att du får fortsätta Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-01-20 21:41
#57

Måste du gå till kläd-doktorn, abbis? TystFlört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

abbis
2010-01-20 23:36
#58

#57 Finns det en sånCool

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tride
2010-01-21 00:12
#59

Det tycks finnas  behov av det i alla fall. Skrattande

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Clary
2010-01-21 12:48
#60

Idag skiner solen SkrattandeSkrattande visserligen är vägarna isiga men en liten tur ut ska det nog kunna bli. Fick bara tre timmars sömn inatt, lättare magsjuka kan man säga Skrikandes men nu är det lugnt, får väl ta en stund på soffan senare

Ja du abbis, inte lätt med garderobssabotören Flört men jag tror du löser det med Glad

Hur är det med de blängande kattorna idag? Min blänger bara när/om matskålen är tom

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-01-21 12:58
#61

Kissen kom fram på kvällen i går och la sig bredvid mig, så hon hade väl bestämt sig för att jag var något att lita på i alla fall. FAst hon syns inte i dag på sina vanliga ställen - dvs min läsfåtölj eller sängFlörtI dag skall jag köpa ut medicinen och börja ge henne. annars blänger hon mest när jag inte vill öppna dörren och släppa ut henne. Kontrollfreak! kallar hon mig då.Förvånad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JohannaMax
2010-01-21 13:35
#62

Krya på dig Clary! Hoppas du får dig en liten tupplur sen.

Katter är för roliga! Jag ska se om jag kan hitta en gammal text jag har om hur man gör/det går när man ska medicinera en katt…

Jag har varit ute på promenad, det är mulet i dag, -4 grader men det är vindstilla iaf.

Nu ska jag åka och handla sen hämta dottern hos dagmamman.

Kistan är kvar att göra i ordning…Fick ner en låda videofilmer i källaren i går kväll och sorterade en låda julpyssel så någonting blev gjort iaf!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Tride
2010-01-21 14:42
#63

Magsjuka inte kul Eller så kan man se det positiva o kalla det utrensning.Flört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
2010-01-21 23:14
#64

Usch o fy för magen Clary! Hoppas att den kryat på sig! Kyss 

Jag är inne i stan mest varje dag och pysslar med lokalen. Har kommit på att jag vill måla en fond kring fönstret i en något mörkare grålila färg, och sedan de övriga väggarna i en ljus grå nyans - gärna den Johanna har i TV-rummet. Flört Som underlag i fönstret lägger jag sedan en mörk lila gardin i Voile, och vita skira gardiner i fönstret. Vad tror ni om det? Skall försöka ta fram färgerna i photo shop.. Momentito..!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2010-01-21 23:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Här kommer färgförslagen! Ser inte ut som ett skyltfönster direkt, det här är dessutom bara halva fönstret, men vad tycker ni om färgerna? SEr lite blackt ut just nu men när man fyller på med andra saker så lever fönstret upp på ett annat sätt.

Har ni andra förslag så berätta gärna! Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2010-01-22 00:01
#66

Väldigt elegant!CoolDe skall bli intressant att se det färdiga resultatet senare.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Nordann
2010-01-22 00:16
#67

#65 Läckert!

abbis
2010-01-22 00:27
#68

Säger hej några dagar ,åker till Stockholm i morgon bitti!

Ha de så bra så ses vi på söndag kväll*L*

ps dom kan ju ha dator på hotellet ha ha ha ha ds

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2010-01-22 00:57
#69

Ha en underbar helg abbi! Och kläderna kom på plats till slut..? Skrattande

#66 #67 Tack, va glad jag blir! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Clary
2010-01-22 16:33
#70

#65 Det ser så fint ut Tuvan Flört

#68 Abbis, jag önskar dig en toppen helg i Stockholm Skrattande

Jag har fått en del tuffa besked när det gäller min man så jag hoppas ni har överseende med att jag inte kommer att vara så aktiv här inne idag, försöker återkomma i morgon igen.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2010-01-22 16:36
#71

Åh nej, Clary, va tråkigt.

Tänker på dig

Stor kram

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-01-22 16:38
#72

Tack goa Johanna, med lite tur tar han sig igenom det här också

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-01-22 16:46
#73

Kramar!Kyss

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

PiteCarina
2010-01-22 19:26
#74

#70 Nej, vad ledsamt Clary! Styrkekramar!

JohannaMax
2010-01-22 23:32
#75

Åkte in till jobbet nu i kväll och gjorde klart det sista som jag inte kunde göra klart när jag var inne förra helgen. Skönt att ha det klart så behöver jag inte tänka mer på det.

Annars har dagen varit lugn, lite pulka och mest slappande och småpysslande hemma.

Ett par minusgrader ute.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tiia
2010-01-23 00:36
#76

#70 Tänker på er,Clary.Kramisar i massor

Annons:
JohannaMax
2010-01-23 15:19
#77

Dagen går i slappandets tecken…Här händet inte mycket, har kollat in reprisen på Let´s Dance, krusat dotterns hår med krustång så hon ser ut som ett litet troll.

När vi vaknade i morse var det -10 ute nu är det -5.

Funderar på om jag ska gå ner o tvätta lite, tvättkorgen är full så det kan ju vara en bra idé…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-01-23 16:50
#78

Tack Tride, Carina och Tiia, ni är goa.

Har våra goda vänner här och det känns skönt, vi behöver skingra tankarna lite och ta en sak i taget och då är de det perfekta sällskapet.

Varit och handlat lite och ikväll blir det räkor, Tassen blir glad, vitlöksbröd och lite vin och mer surr Flört

Temperaturen har kommit ner till ganska behagliga -3, det kan man stå ut med Glad

Ha en trevlig lördagskväll, det ska viFlört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tiana
2010-01-23 18:59
#79

Kram till dig Clary!

Själv har jag precis stigit upp och druckit mitt morgonkaffe, huvudet drog till med migrän idag och det var nog en välbehövlig vila som jag fick.

Nu är det då dags att börja fixa lite här hemma. Får blir lite smått och gott idag, vill ju inte ta i för mycket heller på en lärdag kväll ;)

Tride
2010-01-23 19:12
#80

Köpt en iteliensk deckare på DVD som jag skall kolla på lite senare. "Organtjuvarna". Säkert uppbyggligt och trösterikt i kylan och mörkret.FörvånadFlörtCool

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Denna kommentar har tagits bort.
JohannaMax
2010-01-23 22:26
#82

Slappt värre här i dag…Nu tittar jag på Robinson på tv men ingenting har blivit gjort. Tvätten är kvar i tvättkorgen. Jo jag har målat färgprovslappar till Tuvvan!! Pm:a din adress så ska jag skicka dem till dig!

Hoppas att jag blir lite mer effektiv i morgon, funderar på att skutta i säng tidigt i dag.

Kram på er!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-01-23 23:09
#83

#78 Många varma tankar till dig Clary! Förstår att det måste tära på krafterna för er båda! Kyss

#82 Åh va snällt Johanna! Tänk att du gjorde det när du är så kraftlös. Jättesnällt! Kyss Jag pm:ar dig adressen då! Tack än en gång! Glad Jag var iväg idag och köpte en grålila färg till fönsterfonden men jag blev inte riktigt nöjd ändå.. Får blanda lite själv också tror jag. Obestämd

Ha en fin kväll allihop!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Clary
2010-01-24 09:45
#84

Tride, Organtjuvarna låter verkligen upplyftande Obestämd men den kanske var bra?

Johanna, man får ta de lugnt ibland, det vet du ju Flört

Tack Tiana för kramen.

Det värmer med alla kramar och varma tankar jag fått, det vill jag att ni ska veta.

Våra gäster har påbörjat sin hemresa, vi har haft en härlig helg tillsammans som alltid när vi ses. Ser ut att bli en strålande dag, fåglarna sjöng så vackert i morse. Få se om jag ska göra nåt nyttigt idag eller om jag bara ska slappa

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2010-01-24 10:27
#85

Känns som om jag har en massa energi i dag men jag vet inte vad jag ska lägga den på…

-8 Har vi här och solen försöker ta sig fram mellan ett par moln. I dag måste vi nog ta oss ut i varje fall, var inne hela dagen i går.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tiana
2010-01-24 11:48
#86

Solen skiner och livet leker! Kan det bli bättre än så här?

Idag ska jag till att städa ut se dåliga energier som har fått in mitt liv i en ond spiral på sistone. Ska börja med en storstädning av golven och sen koncentrera mig mer på röran. Skrattande

Tride
2010-01-24 12:02
#87

Oj, vilka avancerade planer, Tiana. Själv sitter jag här med mitt kaffe och tittar ut på den vita kalla men solbelysta världen, minus 9, och känner mig ganska nöjd med lättjan. CoolMissarna tittar också ut på balkongen och funderar på varför jag aldrig kan öppna den dörren. Har jag glömt hur man gör? Tungan uteAntagligen går jag ut en sväng senare på dagen.

Organtjuvarna, Clary. Var den bra? Den engagerade iaf för stunden. Och så utspelar den sig på Sicilien, så jag kunde åtminstone titta på heta stränder och andra värmande miljöer.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

szirius
2010-01-24 14:09
#88

Hej allihop, jag har varit frånvarande från datorn några dagar och from i morgon har vi besök från Sverige 10 dagarGlad, så jag kommer nog dyka upp här sällan ett tag fram över.Ni får helt enkelt ha det trevligt utan mig ett tagFlört.

Här har jag farit ner i galoscherna efter både dyra bilreparationer och ett hutlöst återbetalningskrav på mina studielån detta år, så jag har haft fullt upp med att beställa blanketter både från Sverige och ska till skatteverket här för att försöka ordna så att de kan sänka kraven detta år.Puh, jag hatar sånt här tjafs, papper och myndigheter dödar min energiSkrikandes…och det tar alltid sån TIIID….

På torsdag ska jag till neurologen igen och jag hoppas verkligen att han kan finna nåt svar på min värk, så att vi kommer vidare nån gång…att vara under utredning så här länge utan att få nån hjälp gör inte saken lättare just nu.

Tråkigt inlägg, men sånt är livet ibland…

Clary - jag tänker på dig och din manKyss.

Många kramar från mig!

Tride
2010-01-24 14:18
#89

#88 Fy för blanketter! Skrikandes KyssOskyldig

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

abbis
2010-01-25 00:27
#90

Tänker på dig Clary!

Hemma igen från stora staden!

Trött men belåten med resan!

Hade tänkt dra ner i Nora men nu blir det inget med det*L* Ska behövas en inköpsresa för detta*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
JohannaMax
2010-01-25 00:52
#91

Har fastnat framför datorn o chattar…Typiskt eftersom jag ska upp tidigt i morgon…

Det blir full fart med ett möte på morgonen sen bvc med lilleman direkt efter det. Hela två saker…hehe!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-01-25 12:08
#92

Go förmiddag på er.

Idag har jag startat dagen med att leka resebyrå, vi är tre tjejer (tanter) och en grabb (15 år) som åker till Goa den 18 mars och som vanligt blir jag reseledare Flört Det ska bli så kul att komma iväg och grabben, son till en av väninnorna, tycker det ska bli helt ok att åka med oss. Det tar jag som ett väldigt gott betyg Skrattande Cool

Tack goa abbis Kyss Förstår att du hittade mycket roligt på mässan, måste bara se till att komma förbi hos dig i vår, vi få se till att ha en extra dag att ta till Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tiana
2010-01-25 14:23
#93

Nu känns det som jag fått en helt ny lägenhet! Städade 6 timmar igår och det var underbart att stiga upp idag Skrattande

Lite avis blir jag när jag läser om Goa-resan, månntro någon har plats för mig i sin resväska? Flört

Clary
2010-01-25 14:29
#94

Visst får du plats i resväskan Tiana, den är tom när jag åker ner men full när jag ska hem Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-01-25 19:16
#95

#88 Ja usch säger jag också! har jag inte skickat efter samma blanketter jag också - studiemedelseländet!? Rynkar på näsan men det går nog det med bara man drar in magen lite. Foten i munnen Hoppas att det ordnar sig för dig szirius! kan vara bra med besök då från Svedala som skingrar tankarna lite. Ha det så fint dom här dagarna! Kyss

#90 Hur var det i stora staden abbi - satt kläderna kvar..? FlörtSkrattande Här i lilla byn är påklädningen enkel - täckbyxor och grova kallingar under - reflex på kvällen som komplement. Skrattande

Åhh va härligt att få lämna den här vinterkylan Clary! Och när du kommer hem är det dags för sådden - tiden flyger iväg! Tungan ute

Städa, vad är det Tiana? Skäms Du är ett energiknippe i mina ögon - 6 timmar! Förvånad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
2010-01-25 20:12
#96

#95 Hotellet va det bästa hitills som vi bott på ,byter varje gång*L*.Dom hade en rejäl frukostbuffé och en väldig bra restaurang med hyfsade priser.Rummet va rent och snyggt.Det enda jag alltid klagar på är sängens komfort*L* Som att ligga på ett trägolv*L*

Men vi orkar ingenting på kvällarna längre.Man går ner och äter och sen upp och lägger sig. Man går och går och går på mässan så fötterna är helt slut efter 8 timmar gående*L*

Hade med mig favorit kläderna även om en del satt tight..Funderar allvarligt på en diet eller nått.Dra ner på kaffet med socker kanske..

Clary ,clary vad avis jag blir hoppas du får det riktigt härligtCool

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

JohannaMax
2010-01-25 21:56
#97

Åh en hotellfrukost skulle jag vilja ha! Det var längesen.

Tycker dagen känns så rörig idag. Ungarna har bråkat o skrikit mest hela dagen känns det som, dotterns fötter måste ha växt nått brutalt för hon springer o snubblar o ramlar in i trösklar, dörrkarmar, byråar, bord och jag vet inte vad. Den lille drar henne i håret så fort han kommer åt med men han är iof ganska lycklig varje gång han får tag i det…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Tuva-Lena
2010-01-26 22:45
#98

#96 Nej men det är inte konstigt. Åtta timmars rundvandring och sedan går man inte på ett naturligt sätt heller - stanna där, titta här, vända dit, gå tillbaka hit o s v. Man spänner sig och går inte rätt, eller hur jag skall uttrycka det - stackars fossingar! Förvånad men jag förstår att du känner dig rätt nöjd ändå - bo på hotell, jo jag tackar jag.. Flört

Full fart där hemma Johanna! Tänk då när dom har några år till på nacken.. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2010-01-26 23:37
#99

Skulle inte ha något emot att följa med till Indien, Clary. Kanske nästa gång? Flört Johanna, du tyx ha sysselsätning. Never a dull moment! Förvånad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JohannaMax
2010-01-27 01:19
#100

I dag har barnen varit på bättre humör! Eller kanske jag? De har varit så goa iaf, det är så roligt att se den lille bara sitta o skratta så han nästan kiknar när storasyster leker nära honom. Får han sen vara lite delaktig o hålla en docka eller vara lyktstolpe så är ju lyckan total…

Har inte hänt mycket i dag, hämtning o lämning hos dagmamman och sen varit o handlat lite. Ingen promenad men en himla massa chattande på datorn…Jag som inte är nattmänniska sitter uppe än och blipprar…

Går en tarotkurs med nu och det är ganska spännande

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-01-27 10:29
#101

Vad bra Abbis att hotellet var fint. Det är så skönt när man kommer ner till en bra frukostbuffé. Hårda sängar är nåt jag föredrar, är van med det hemifrån Flört 

Du vet vad du har omkring dig Johanna med dina gullungar. Tiden går dock så himla snabbt, det kommer du att märka.

Tride, du är mer än välkommen att följa med på en tripp till mitt paradis. Vi hoppas ju på att kunna åka dit i höst för 8-10 veckor men det beror på hur lille gubben mår då, annars får jag åka ensam.

Vad har jag för planer idag då Obestämd Jo, sortering i bokhyllan, tror jag ska lägga ut några paket här sedan så får ni se om det kan vara några som intresserar Flört Ska göra en inköpslista på presenterna som vi ska med oss ner till vännerna i Goa. Vi kommer att dela på inköpen så jag gissar att det kommer att bli lilla julafton när vi kommer fram Flört

Ingen snöstorm än Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

abbis
2010-01-27 10:50
#102

Sitter på kö till badrummetFlört Med 4 vuxna i familjen med ungefär samma tider så blir det tight*L*

Idag har jag beskickningsdag i verkstan dussin lampor ett antal stora skålar och ett dussin kaffeburkar samt 2st  10 kilos slott ska fixas fönster i!

Det snöar så smått men ska tydligen bli värreRynkar på näsan

Lugna gatan här och snön gör det inte bättre!

Har en helsides artikel  i en gratis tidning i KGA idag ska se om det ger nått.Har oxå annons  i vår lilla bergslagsklipppet som går ut i 20 000 hushåll.Det är tufft nu*L*

Nä nu blev badet ledigt..borsta tänderna!!!!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Clary
2010-01-27 10:55
#103

Håller tummarna Abbis för att artikeln ska ge dig maximal utdelning. Kö till badrummet, ja jag minns hur det varFlört i dag har vi varsitt, så skönt Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-01-27 11:16
#104

Håller oxå tummar, abbis!Kyss

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
PiteCarina
2010-01-27 13:47
#105

Jag håller tummarna Abbis! Glad

abbis
2010-01-27 14:17
#106

Tack! Glad

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Clary
2010-01-28 08:34
#107

Snön ligger i stora lass, snöskyffeln får göra nytta denna vinter, nu tycker jag att det är nog.

Gårdagen blev inte som jag tänkt mig men få se hur denna dag blir.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

abbis
2010-01-28 10:43
#108

Här ska släckas småbränderCool

Har ett fantastiskt snölandskap utanför fönstretGlad

Tummhållandet gav en viss utdelning*L*

kram på er

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tride
2010-01-28 11:45
#109

Allt begravt i snö. Balkongen, parkeringen, trappan. Allt. Och mer blir det! "Riktig vinter". HmTungan ute

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JohannaMax
2010-01-28 16:30
#110

I dag har jag en svacka i min kärlek till denna vinter…

Lite för mycket snö har det trillat ner i natt…Hade tänkt stanna hemma i dag men dottern ville så gärna till dagmamman för det var barntimma i dag så snäll som jag är gav jag mig ut och skotta, skottade av ganska mycket och tyckte att kör jag fram lite sen tar full fart bakåt måste jag ju klara att ta mig ut. Friskt satsat hälften vunnet och så blev det ungefär…fastnade i gluggen precis, all snö packades under bilen och den fick inget fäste. Skotta runt bilen och sen ge sig in under och försöka få bort all snö där, en timmas grävande, tillslut kom traktorn för han skulle ploga genom skogen så då bad jag om hjälp, kunde iof ha ringt efter den tidigare men…

Tillslut kom vi iväg men missat bussen till kyrkan så jag fick skjutsa henne dit och förklara så att hon kom med bussen tillbaka igen sen hem, hämtade snöskyffeln, la den o soporna i pulkan och i väg bort till stora gården o lämna av sopor och skotta fram postlådan sen tillbaka till en riktigt varm dusch!! Kläderna var ju dyngsura, jag hade ju kunnat byta innan så nu blir jag säkert förkyld med…:o(

Nu är dottern hemma igen och jag hoppas på en lugn eftermiddag och inte så mycket mer snö…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tride
2010-01-28 16:47
#111

Snö och mer snö. Och mer faller hela tiden.Förvånad Vi har ett gratis gym därute. Alltid bränns väl några kalorier av allt pulsande, skottande och kånkande. Flört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Tuva-Lena
2010-01-28 23:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Ja, det räcker nu - det tycker jga med. Alla skidspår borta, alla stigar "ändå bortare", men mest borta är nog jag - det är ju vitt överallt, så vitt jag kan förstå.. Försökte vara rolig men skrattet fastnade i halsen, he he Kyss Så här känner man sig..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2010-01-28 23:40
#113

Så du e vitt-sig, Tuvan! hehe.SkrattandeFörvånad Ja vem e inte det? Cool

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JohannaMax
2010-01-28 23:44
#114

#112 o 113 Skrattande

Vilken träningsvärk jag kommer få i morgon av alla skottning…känner hur jag börjar stelna till…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

PiteCarina
2010-01-28 23:56
#115

Tur att man numera bor i lägenhet och bara behöver sopa av loftgången! CoolFlört

Idag har jag kommit igång med rensandet igen efter nästan fem månaders uppehåll! Glad Håller på att gå igenom kläder och sorterar dem i olika högar: "Tradera-Vinter", "Tradera-Sommar", "Tradera-Vinter eller sommar", "Loppis", "Röda Korset" och kastar. Tänker lägga ut de mer vinteraktiga kläderna i mitten av mars, medan det fortfarande är (knapp) säsong och låta dem avslutas lagom till marslönen. Sedan börjar jag förbereda sommarklädesauktionerna.

Tuva-Lena
2010-01-29 00:08
#116

Nja, inte så vitt ja vet.. Tride Flört

Kom ner till mamma Tuvan så skall jag knåda dig imorrn Johanna! Cool

Oj, nu måste vi sätta upp en varningstriangel tjejer - Carina är  igång igen! Tyst ha ha.. Flört

Natti natt på er go'vänner. Hoppas sömnen blir god och att Kung Bore far varsamt fram med er imorgon! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-01-29 15:41
#117

Jag ser att vi alla har fått en del snö Flört som tur är, var grannens pojk ut igår och skottade bort en del och sen var resten av den familjen ute och tog det som var kvar. Det enda vi behövde ta själva var lilla gången ner till grinden. Våra grannar är guld värda Kyss vet två stycken som skulle varit alldeles ledbrutna idag annars.

Hur känns det för dig idag Johanna, full av träningsvärk?

Och Carina i full fart igen, härligt Skrattande

Själv har jag varit till Stockholm en sväng och lämnat ytterligare ett pass för visering. Var faktiskt väl skottat där till skillnad mot Uppsala. Har väl tänkt få nåt gjort hemma också men fick ont i den där utväxten ovanför halsen så det går lite trögt Foten i munnen

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2010-01-29 20:14
#118

Tuvvan: Jag behöver nog hemhjälp…stel som en pinne i dag, rör mig inte många meter i onödan och ska jag upp ur soffan…nä, jag stannar…Men roligt att veta att musklerna finns kvar…

Dagen har varit väldigt slö, tvättat o hängt lite tvätt annars lungt.

Imorgon ska det bli lite bättre tänkte jag, lite rensning och städning av skåp samt stryka och lägga in tvätten.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
szirius
2010-01-30 18:14
#119

Ohoj, här har jag fått bort hela sopberget i källaren! Hurra! Jag har knäppt en "förebild", ska knäppa en efterbild också när jag sorterat kartongerna, men det blir senare i veckan.Jag har även målat ena väggen inne i badrummet idag och varit ute och gjort snögubbar,en snömotorcykel och två snölyktor som vi ska tända ikväll.Har även hunnit shoppa lite med lillasyster på fm! Oj, vad jag hunnit med grejer inser jag. Nu ska jag SLAPPA några timmar innan jag har dansföreställning ikväll.Cool

(Får se hur jag mår i morgon, har ju en tendens att ta ut mig när energin väl kommer,man blir ju så himla GLAD -  och så blir jag ofta liggande i värk dagen efter…när ska man lära sig?Tyst…fast det är söndag i morgon som tur är, det kan passa bra med en filmdag i soffan med systerysterFlört)

Tride
2010-01-30 19:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Vilken dag, sz!GladVad är en snömotorcykel? Går det att få se en bild på underverket? FlörtSjälv jag bara gått en kort promenad. 14- här, men vackert.

Sedan har jag sorterat bilder från enr esa till Canada, en midsommar för många år sedan. Där lärde jag mina släktingar dansa "Små grodorna" De var läraktiga, som synes på bilden!

Du är tydligen en duktig dansare? Hoppas det går bra för dig.Kyss

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Clary
2010-01-31 10:09
#121

Härlig szirius att du fått bort sopberget i källaren Skrattande och hunnit med så mycket. Hoppas att du inte får alltför mycket värk efter.

Små grodorna är ingen dum motion heller, Tride Flört

Jag låser den här tråden nu och startar upp en ny Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: