Annons:
Etikettträdgård
Läst 5076 ggr
Clary
1/26/10, 12:56 PM

Trädgårdsdax

Jag vet, att jag kanske är lite tidigt ute men har ni börjat fundera på vad ni ska driva upp för plantor i år och hur rabatter och krukor ska se ut?

Lavendel vet jag att jag vill ha fler av. Sätter dem i rabatten hela vägen upp från grinden framför rosorna, sen blir det säkert mer liljor också för dem kan jag inte motstå.

Dags att gå ut i förrådet och se hur jag har det med krukor, såjord och samlade frön Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Hoppfull
1/26/10, 3:01 PM
#1

Oj vad du är alert Clary!

Själv odlar jag inget alls men skulle vilja odla kryddväxter. Basilika, rosmarin och timjan i alla fall. Men gärna lite färsk persilja och kanske dill med.

Vid vårt förra hus hade vi vad jag inbillar mig var en busktimjan. Jag älskade den och den stod år efter år och man kunde hämta timjan när som helst i stort sett!

Tyvärr är ju min kropp så himla dålig så jag klarar inte att rensa och sköta. Men funderar lite på krukor… tyvärr är vårt köksfönster ett norrfönster så det är varken riktigt ljust eller varmt där. Får klura lite till… kanske ställa några krukor på vår nybyggda altan eller nå't sådant.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

JohannaMax
1/26/10, 4:03 PM
#2

Jag har planerat lite hur jag ska göra. Ett par gamla vinbärsbuskar ska bort, rensa rabarberlandet och kanske försöka minska ner det.

Om trädgården funkar som huset med bagua så är relationshörnan igenväxt och det måste verkligen åtgärdas! Klippte inte den förra året för att slippa så mycket släpande på gräsklipparen men det ska det bli ändring på i år!

Just blomfronten har jag inte planerat så mycket, blir nog att jag köper lite och planterar i krukor.

Jag ska mörda myror med…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Denna kommentar har tagits bort.
Clary
1/26/10, 5:21 PM
#4

Hoppis, altanen blir perfekt att ha krukor med örter och blommor i. Lättskött och inte så mycket ogräs att rensa för vem vill göra det Flört

Jodå Johanna, trådgården har sin bauga också så där kan man inte heller fuska, Jag ska putta upp en artikel vi har om trädgården Flört Myrorna kan jag också bli galen på, de saboterade massor av blommor för mig förra sommaren plus någon annat som tog det myrorna ratade. Hoppas jag slipper sånt i år. Liljebaggarna kunde jag hålla borta som tur var Skrattande

Oj, vad jag längtar efter att få stoppa händerna i jorden igen Tungan ute

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

NaimaG
1/26/10, 6:55 PM
#5

Jag ska upp med blomlådor med klasblommig ros, några urnor med Alpnejlikor, hängkrukor med kaprifol och spaljet ska bli bebod av en Klematis jackmanii. Sen ska min planteringslåda bli med smulltron.

JohannaMax
1/26/10, 7:50 PM
#6

Vi hade så mycket myror förra sommaren att vi bara kunde vara på en fläck i trädgården i stort sett. Stora skogsmyror eller vad det var o de kom ju upp på en och bet sig fast, inget trevligt.

Rosor vill jag ju ha!! Ska kolla på vart jag kan ha det.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
szirius
1/26/10, 10:37 PM
#7

Jag har faktiskt köpt årets första fröpåsar, solrosor som går både i gult, orange och rött.Jag ska så dem längst hela framsidan vid staketet ( där hunden sprungit bort gräset Flört  - han trivs f.ö bra i det nya hemmet, sååå skönt.)

Jag har ju massor med rosor i olika nyanser, men det fattas vita och lila.Synd att man inte fyller år närmare vår/sommar, så man kunde önska sig en rosenbuskeTungan ute…själv fyller jag år..tja I MORGONSkrattandeCool.Min lillasyster är här så vi ska in och se BUDAPEST, det blir mysigt.

#5 mmm, kaprifol och klematis är ju favoriter hos mig…Oskyldig

Vi planterade både persika och aprikosträd i höstas, det ska bli spännande och se om det kommer några blommor!

Inne har vi flera acaciaplantor som ska planteras ut, de har vuxit sig riktigt stora under höst/vinter, men det dröjer några år innan man kan kalla dem träd, och innan de får sina vackra blomhängenFlört.

Tuva-Lena
1/26/10, 10:51 PM
#8

Jaaa, trädgårdsdax va härligt! Glad Så säger jag varje år fast jag inte har mycket till trädgård att skryta över, men jag älskar att pyssla om de små liven jag driver upp. Att bo norrut har också sina sidor, det tar tid innan man kan få se slutresultatet för frostnätterna i början av juni kan ta död på allting - järnnätterna som vi kallar dom.

Men örter blir det! I förfjol sådda jag digitalis. Dom är tvååriga så i år borde dom kunna ge en o annan blomma i alla fall. Lavendel Clary, köper du färdiga plantor då? Åhh dom doftar såå gott och är vackra att se på. Får också se hur mina rosor har klarat vargavintern i år.. Tyst har täckt över dem men man vet aldrig ändå. Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
1/27/10, 10:38 AM
#9

Jag köper färdiga Lavendelplantor, det brukar bli fullt i vintertrådgården iaf med allt annat som drivs upp. Doftande tobaksplantor måste jag ha, helt underbar doft på kvällarna och blomvilliga. Satte en klematis mellan oss och ena grannen, vår kattvakt, som jag hoppas tar sig, vit och lila ska den vara. Skott av de klematis vi har ska jag ta så snart det går och även sno några av grannarna Flört Jodå, de vet om det!

De myror vi har är små svarta elakingar som smaskar i sig det mesta. Hade satt tagetis och petunior men de försvann fortare än kvickt Skrikandes

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tiia
1/27/10, 1:03 PM
#10

Förra året köpte gubben min ett växthus,så jag försökte mig på att odla örter,tomater m.m.

I år ska jag köpa färdiga plantor för det gick inte så bra med växthuset,hälften klarade sig bara

Har bara en balkong men brukar ha lavendel,olika örter,lite blommor,tomater m.m

Tror att jag skippar helt blommorna för då får jag plats med fler örter och lavendel i massor.Torkar dem sen så jag har på vintern.

Ska plocka både nässlor,nypon,rosor och rönnbär i år. Mina torkade nässlor börjar ta slut nuSkrikandes

[Gitsan]
1/27/10, 2:19 PM
#11

Mm, Tiia, solvarma tomater är underbart gott. Vi satte också upp ett växthus förra året och i år kan vi planera tidigare. Gubben min har köt frön till olika tomatplantor och jag har precis nu sätt ett antal torvbriketter i vatten. Har tänkt att plantera om några av mina pelargoner idag och sätta sticklingar, framför allt av min favorit Dr Westerlund.
Samtidigt snöar det för fullt ute…

Hoppfull
1/27/10, 2:28 PM
#12

Jaaaa, orkade jag så skulle jag odla tomater… de är så gott jämfört med köpta!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

NaimaG
1/27/10, 3:13 PM
#13

När man läser denna tråd vill man bara ha bort snön. Kan det inte bli sommar snart så den vackra naturen kan träda fram.

Annons:
Nordann
1/27/10, 5:54 PM
#14

Häruppe är det väääldigt långt till vår.Jag har också bara en balkong och fyller den med sånt jag tycker om,lavendel är given och örter och blommor med.Längtar speciellt som det är full snöstorm idag!

szirius
1/27/10, 9:57 PM
#15

inom några veckor kommer jag förhoppningsvis lägga ut lite våriga bilder härifrån.

När är fettisdagen egentligen? Jag vet att vi satt ute i bara tröjorna och solade då och åt hembakade semlorCool.Snaaaart, snaaaaart….Oskyldig

( fast idag har vi haft jättekallt - säkert -10,huvvaSkrikandes)

Tuva-Lena
1/27/10, 11:53 PM
#16

Oj då, då har ni kallare än vi szirius! Minus 6 idag bara, men snöööstorm! Plogade mig genom snön på eftermiddagsprommisen, men det är ju vinter så man kan inte vänta sig annat. Glad

Har du redan börjat sätta om blommorna Gitsan? ja, det kanske vore idé om man skall få dem riktigt fina - pelargonierna alltså. Just nu hänger dom kallt uppe på vinden stackarna.. Gråter

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Nordann
1/28/10, 2:12 PM
#17

Fettisdag blir den 16:e februari i år.

szirius
1/28/10, 3:36 PM
#18

#17 tackFlört

NaimaG
1/28/10, 7:11 PM
#19

#17 Dagen då jag har 2 timmars personalmöte med lunch, härligt.

- 20 grader här idag och en halv meter snö på oplogade vägar, dryga 1,5 meter hög snö på gräsmattan. Humöret har tämligen varit nedsatt idag men har försökt hålla skenet öppet med tanken på trädgårdsnoja. Längtar efter att få upp blommor och slippa se världen mjölkvit.

Tuva-Lena
1/28/10, 11:27 PM
#20

Ja, trädgårdsplanerna försvann med snön som sprutade ur snöslungan idag, och nu har det blivit kallt här också. Bara så där lagom entusiastisk känner man sig måste jag erkänna..Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[Gitsan]
1/29/10, 2:48 PM
#21

Ja, Tuva-Lena, jag planerade om 5-6 pelargoner som såg riktigt ledsna ut och dem är jag speciellt rädd om.

Sedan har jag knipsat av lite här och där på övriga pellisar. I helgen hoppas jag hinna/orka plantera om lite fler, men jag har bara en påse jord inomhus, resten ligger i växthuset och för att komma dit behöver jag i djup snö, så det får nog vara ett tag.

Istället ska jag nog rensa lite mer här hemma Glad

Clary
1/29/10, 3:48 PM
#22

När jag åkte till Stockholm idag passade jag på att läsa Metro och enligt IKEA är det vår!!!

Jag har min jord i garaget så det är inte att tänka på nån omplantering än men putsa till dem kan man ju göra och prata vackert med dem.

Ser fram emot att se bilder på dina pelargonier sen Gitsan, låter som om du har många Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

NaimaG
1/29/10, 4:03 PM
#23

#22 Vilken konstig vår SkrikandesSkrattande
IKEA är alltid före sin tidCool

Clary
1/29/10, 4:10 PM
#24

NaimaG, välkommen in ska du vara Skrattande

Tacksam för att man får se lite sol i alla fall, då kan man ju drömma om gröna gräsmattor och blommor i massor och så var det de där gula blommorna som dyker upp överallt Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

NaimaG
1/29/10, 6:44 PM
#25

#24 Har varit här länge. bara mitt användarnamn som blev utbytt från VagaKalomok till NaimaG.

Clary
1/29/10, 8:47 PM
#26

#25 Aha, var det så Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Gitsan]
1/30/10, 12:35 PM
#27

Här kan ni se en del av de pellisar jag hade för några somrar sedan:

http://www.famhalin.se/Lanksidan/Blommor/Pelargoner/index.htm

Nu har jag betydligt färre, och jag ska nog köpa på mig lite fler under våren.

Annons:
Clary
1/30/10, 12:45 PM
#28

#27 Men hallå, du är ju proffs på det här Kyss Jätteläckra är de. Jag har ju inte varit någon pelargonmänniska förut men det intresset har kommit mer och mer, Nu vet jag ju vem jag ska fråga till råds Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2/3/10, 5:05 PM
#29

Ja undrar jag om det nånsin kommer att bli vår…Min trädgårdsplanering har lagts på is kan man väl säga eller snö kanske…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2/3/10, 5:32 PM
#30

Jodå, snart är det vår, sa optimisten för de har visst hotat med snö här i natt, vill inte SkrikandesSkrikandes

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

NaimaG
2/3/10, 8:18 PM
#31

#30 Jo tackar ja. har snöar det något innerligt. Skulle tydligen snöa 4 dygn framöver och har ni hört en ny storm drar över Sverige just nu, påväg uppåt i landet.

Tride
2/4/10, 12:34 AM
#32

Jag inte bara hör stormen. Jag ser den oxå.Förvånad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
2/4/10, 1:53 AM
#33

Just nu tycker jag vädret är toppen! -5 grader och snö, nej då kan man inte klaga. -30 och ingen snö - då kan man klaga. Rynkar på näsan

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2/4/10, 11:40 AM
#34

I dag är det stilla, lite grått och lite minus. Plogmaskinen låter här utanför.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Tuva-Lena
2/5/10, 1:03 AM
#35

Tänk den tiden vi har framför oss, när vi får prata om våra trädgårdar istället! Visst är det roligare? Glad Vete sjutton om jag vill bo kvar här om vintrarna skall va så här i fortsättningen.. Obestämd Dom suger verkligen..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2/5/10, 1:10 AM
#36

Kan ni säga som har trädgårdar att prata om. Men jag har en bra balkong.Glad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Gitsan]
2/5/10, 9:25 AM
#37

Tride, man kan göra mycket med en balkong. Dessutom slipper man klippa gräset ;)

Clary
2/5/10, 9:30 AM
#38

Håller med dig Gitsan, en balkong kan man göra mycket med, vi har sett några fina här inne med örter och rosor och allt möjligt annat vackert. Och, ingen gräsmatta att klippa Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2/5/10, 12:32 PM
#39

Ja visst är det en fördel! Skrattande

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Jeremina]
3/24/10, 1:54 AM
#40

Puttar upp för snart är det vår och då kan ni alla börja med era trädgårdar och blommor samt örter..lycka till Flört

Nordann
3/24/10, 2:24 AM
#41

Snart och snart..här är det vårvinter nästan till midsommar.

Annons:
[Jeremina]
3/24/10, 2:30 AM
#42

#41 Jag provade att vara lite positiv men visst här i norr är det lång vårvinter Obestämd

JohannaMax
3/24/10, 9:09 AM
#43

Ja det verkar faktiskt finnas hopp om att det blir vår! Just nu behöver jag dock en båt för att ta mig igenom de icke snötäckta partierna av trädgården…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Gitsan]
3/24/10, 8:05 PM
#44

Idag sådde min "gubbe" lite frön av tomater mm. De står i ett minidrivhus i köksfönstret. Till helgen ska jag byta till vårgardiner och sedan har våren i alla fall kommit till vårt kök!

[Jeremina]
3/24/10, 8:47 PM
#45

#44 Brukar ni ha många tomater? Det är väl en bra början med vår i köket Glad

Tuva-Lena
3/24/10, 11:49 PM
#46

Det där låter härligt Gitsan! Jag har inte fått tag i såjord än men hoppas kunna köpa det imorgon. Då blir det frösättning när jag kommer hem - lobelian måste i jorden nu om det skall bli några blommor. Lejongap också som at lite tid på sig. Tomater - yes, sedan skulle jag vilja testa gurka.. Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hellas
3/25/10, 11:46 PM
#47

Åh vad härligt med att börja planera kommande trädgårdsprojekt.
Själv är jag lite försiktig med planerna denna gång eftersom jag inte vet hur trädgården ser ut, vi köpte ju huset i höstas så för oss så blir det jättespännande att se vad som kommer upp.

Jag är tyvärr rädd för att många buskar och häckar har tagit stryk nu i vinter Gråter

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Gitsan]
3/26/10, 10:11 AM
#48

Det är första gången "vi", dvs gubben min, har satt olika tomatfrön. De senaste åren har vi kommit på det för sent och köt färdiga plantor i stället.

Förutom tomater är det bla två sorter av melon. Vi fick ett par meloner i somras och de var gudomligt goda!

Annons:
Tuva-Lena
3/27/10, 12:56 AM
#49

Då måste jag testa melon Gitsan som ju är jättegott! Jag fick ärva ett litet miniväxthus efter svärmor som jag har satt upp på balkongen. Det ger nya möjligheter fr o m i år.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hellas
3/27/10, 2:08 PM
#50

Jag har insett att mina finaste Pelargonplantor inte klarat vintern , de får någon vecka till på sig att visa några gröna skott men jag tror de har gått vidareGråter.
Likaså hade jag ett fint Olivträd i kruka som nog inte heller lever längre.
Tyvärr visste jag i höstas inte hur jag skulle få den att övervintra.
Trist, de är så fina, kanske någon har tips på ett mer lättodlat träd att ha i kruka och som överlever vintern lättare i ett svagt uppvärmt utrymme på vintern.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Conquest
3/27/10, 2:24 PM
#51

I början av denna tråd hade Clarey m. fl. problem med myror. Ett jättebra medel är outspätt FUN LIGHT i övertäckte (så inte husdjur kommer åt dem) skålar. Det har jag läst på en LCHF-sida. Där har jag också läst att margarin inte är människoföda men ett utmärkt skokräm.

Tuva-Lena
3/28/10, 1:40 AM
#52

Ush va trist Hellas, men som tur är så är pelargoner väldigt lätta att fönya men man lider med dom stackare som har lämnat in under vintern - sant. Gråter Jga köpte en citronplanta ifjol och den har jag övervintrat uppe på vinden. NU har jag tagit fram den igen och den mår ritktigt bra. Visst har den tappat blad, men nya skott är på g. Varför inte plantera några apelisnkärnor? De gjorde jag en gång och fick en jättefin växt med blommor till o med. Sedan kom tripsen och sög musten ur den så den dog, men det är lätt att dra upp egna apelsinträd.

Kul tips Conquest! Jag har inga problem med myror direkt - förresten så äter dom ju upp bladlöss - men jag skall komma ihåg det där. Margarin är inte min favvoföda heller, Bregott ska det va! Tungan ute Får använda margarinet till mina Granigekängor i fortsättningen.. Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Gitsan]
3/28/10, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

En planta är född! Det får också bli ett bidrag från mig i fototävlingen. I slutet av sommaren hoppas vi få smaka på de goda melonfrukterna från denna planta som precis sett dagens ljus :)

Tuva-Lena
3/29/10, 2:04 AM
#54

#53 Iiihhhh va mysigt Gitsan! Tungan ute Jag blir så glad när jag ser din första grodd! Måste bara köpa melonfrö jag också - förresten, kan man använda dom som finns i frukterna också? Obestämd

Jag har sått lobelia idag - lite extra plantor, sedan satte jag pysslingkrage som jag tycker är så fin ihop med rosorna. Sist då en  laddning med astrar. Jag kommer att så mer sedan, men dom plantorna växer så snabbt så jag väntar någon vecka med dem. Visst är det kuuul! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Conquest
3/29/10, 11:52 PM
#55

Vi har lite snödroppor och krokus nu och tulpanarna börjar nu sticka upp sina "svärd" mitt i gräsmattan fast det var snö och is just där för en vecka sedan.

Annons:
Tuva-Lena
3/30/10, 12:56 AM
#56

#55 Usch jag blir avis på dig! Här ligger snön meterdjup intill väggen.. Gråter och just nu fylls snötäcket på. Foten i munnen

Förstår inte vad det är med markören ikväll som hoppar och far fram o tillbaka hela tiden - har ni samma problem? Skrikandes

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Nordann
3/30/10, 2:51 PM
#57

Markören hade jag också problem med igår,det var något strul med iFokus.

Vill också ha vår nu!!

Tride
3/30/10, 8:29 PM
#58

Det blir alltfler blommor för varje dag som går. Krokusen blommar hej vilt på sina ställen, liksom snödropparna. GladTulpanerna blir allt kraftfullare, och jag har satt ut mina gula påsk-panséer på ballkongen. Övrigt får vänta.

Jag har också problem med markören, som inte lyder. ObestämdIbland får jag inte upp den här texrutan, men får en markerin på B i U som jag inte har bett om. Efter det låser det sig, och jag måste lämna iFokus för att komma tillbaka efter en stund.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
3/31/10, 2:47 AM
#59

#58 Sluuuta Tride! Jag klarar inte mer! Här finns ju inga blommor i rabatten än på ett tag. Ta ett kort om du kommer åt..? Pleaase.. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
3/31/10, 10:56 AM
#60

#59 Jag måste hålla med Tuvan för här finns inga krokusar eller andra blommor på gång ute än Obestämd

Tride
3/31/10, 6:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Ojvoj era stackare! Jag gör mig redo för en fotopromenad.KyssOch så får ni varsin kram så länge.Kyss

Efter promenaden, som blev kort men härlig:

Här kan ni se hur krokus och snödropp smyger upp genom trasslet utanför mina fönster, och hur snön drar sig tillbaka.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tride
3/31/10, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Fler krokusar. Vid snödrivans andra sida. Jag har sett den senare dra sig undan bit för bit de senaste dagarna. Snart är den helt borta!SkrattandeKrokusarna syns lite otydligt till höger i bilden.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
SaJo123
4/1/10, 1:26 AM
#63

Åh, imorgon vill jag komma hem medan det är ljust och kolla om jag hittar några krokusar i rabatterna! :-)

Tride
4/1/10, 1:38 AM
#64

#63 Berätta!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
4/1/10, 2:00 AM
#65

#62 Ja men där är dom ju! Tungan ute Va fina dom är, men jag ser att du snö kvar också. De lär ta ett tag innan snön har försvunnit, ändå var det första riktiga vårdagen här idag. Det töade ordentligt och vägen blev bar - alltid något, eller hur? Flört Mina först groddar av astern har tittat upp under dagen också. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
4/1/10, 1:35 PM
#66

Vad fint, Tuvan, att dina astrar tittar upp.Glad Jo, vi har en helt del snö kvar här också. Det kommer att ta ett tag innan den försvunnit helt. Men det allra värsta är borta, och det är bra att det går lite långsamt, så det inte blir översvämning. Tungan uteDet finns plats för blommorna i alla fallSkrattande

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

SaJo123
4/1/10, 3:48 PM
#67

Jippiii!!! Tre små söta krokusar, men de vågar inte öppna sig… Kanske om solen tittar fram imorgon?

Clary
4/4/10, 9:31 AM
#68

Det går jättebra att så de kärnor som finns i melonerna, Tuvan. Grannen gjorde så förra året och fick massor av plantor. Även tomater kan man skära en skiva och lägga i krukan, ska se om jag hinner och har plats att driva upp någon.

Det kommer ju tyvärr inte att finnas tid till att driva upp så mycket själv i år för jag har allt i trädgården som ska grävas upp och tas med. Skott ska jag också samla in hos grannarna av klematis, rosor och lite annat smått och gott.

Hur jag ska få plats med allt på nya stället vet jag inte riktigt men det kommer att bli väligt lite gräsmatta att klippa Flört

Fun-light som myrmedel låter bra, hoppas jag slipper dem på nya stället men man vet ju aldrig

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
4/6/10, 2:38 AM
#69

Va bra Clary, då vet jag och skall genast köpa en melon nästa gång jag åker till stan - va spännande! Glad Just nu har jag sått clementinkärnor, och mina lobelior har också sett dagens ljus så nu har allt åkt upp på andra våningen som är ouppvärmd, ljust men svalt. Måtte jag inte glömma bort att vattna dem… Tyst

Går det att skicka skott Clary? Skulle så gärna vilja ha en clematis. Jag har en alpclematis men det blir bara små små blommor på den .. Finns väl en uppsjö av olika sorter, eller hur? Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Clary
4/6/10, 10:28 AM
#70

Jodå Tuvan det går att skicka skott Flört Grannarna har en vit småblommig, nästa granne en gul småblommig och jag har President och en annan mörkblå som jag just tappade namnet på. Satte också en som har vita kronblad och purpur i mitten i höstas, få se om den tar sig så jag kan ta skott på den. Hade tänkt att lämna kvar den till vår lilla granntant

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
4/6/10, 1:42 PM
#71

jag tänkte vara sparsam och förså med jord utifrån, men de blir bara som nån geggaklump när jag vattnar…undrar om fröna vill ta sig i det, eller om jag ändå måste använda köpt blomjord? Obestämd

I helgen gjorde jag minsann en krans av maskrosor till sonen, och jag såg en kulle full med styvmorsvioler - en av mina favoritblommorGlad.

Tuva-Lena
4/7/10, 12:22 AM
#72

#71 Kanske du kan blanda i lite sand i jorden Szirius? Eller om du har nån torv..? Annars kanske det blir för tätt, dåligt med syre du vet..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
4/7/10, 4:42 AM
#73

Tack Tride för bilderna, nu får vi hoppas att det snart blommar i rabatterna även här…kramis Cool

Tride
4/7/10, 12:54 PM
#74

I förrgår såg jag blåsippior. Nu skall jag ut och fota dem. Glad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

szirius
4/7/10, 1:14 PM
#75

*74 äntligen- som du längtat efter dessa blåsipporFlört.Här finns varken blå eller vitsippor, men väl gulsippor.Och skogarna är fulla med skilla nu, det är sååå vackert.

[Jeremina]
4/7/10, 11:33 PM
#76

En mil mot Ångermanland finns Backsippan som också heter Pulsatilla och är ett bra medel mot kvinnobesvär!

Annons:
Upp till toppen
Annons: