Annons:
Etikettofftopic
Läst 1568 ggr
Clary
2009-12-30 18:08

Nyårsmeny

I morgon är det då nyårsafton och vad står då på din meny?

Här startar vi med färsk krabba, sen får det bli oxfilé med getost och en krämig, vitlöksdoftande potatisgratäng till, sparris, majs och brysselkål och så avslutar vi med marängswiss.

Om vi skulle orka, har vi lite hummer på lut till 12-slaget. Risken är dock ganska stor att den får bli lunch på nyårsdan men det kan ju aldrig vara fel att starta det nya året så Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
szirius
2009-12-30 19:04
#1

ojojoj, det låter gott! Ni slår på stort hör jag…Tyst Här blir det också fransk potatisgratäng med vitlök, men vad det blir till har vi ännu inte bestämt ( handlar i morgonFlört)

Jag passar på att önska er alla ett Gott Nytt år! Kyss

Tuva-Lena
2010-01-01 02:24
#2

Åh herre jösses vad ni tänker äta fint! Men va gott! Tungan ute

Här blev det gravad och rökt lax, inlagd sill till förrätten, sedan rostbiff med potatisgratäng. Mumsigt det med. Glass till kaffet ikväll och just nu har jag tagit mig en liten whisky för att sova på. Oskyldig Tycker det är äckligt med sambon trugade. Skrikandes

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2010-01-01 02:34
#3

här slog vi bort våra planer och det blev tacosFlört.Kanske inte så nyårsfint, men något vi alla älskar och det gick hem hos gästerna också.Chokladtårta med hallon blev det till efterrätt.

JohannaMax
2010-01-01 10:34
#4

Åh va massa god mat ni har ätit!!

För min del blev det bara lite köttfärs men det var underbart efter att inte ha ätit något på flera dagar!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-01-01 11:00
#5

Det var en kanongod middag kan jag tala om Flört den tog ganska många timmar att äta för vi var tvugna att ha paus emellan rätterna och ingen hummer. Ungarna insåg att det inte skulle finnas plats för den Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2010-01-01 12:12
#6

#5 Jag tror aldrig jag ätit hummer men har funderat så många gånger på att göra det. Har du något bra recept på hur man tillagar den lille filuren?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Clary
2010-01-01 12:49
#7

#6 Det blir ju oftast fryst som är kokt. Då brukar jag göra en stuvning med lite färska champinjoner, hackat hummerkött och fylla skalen, sparar klorna, på med en god riven ost och in i ugnen tills de fått fin färg. Om man skulle ha råd att köpa färsk tycker jag att det är godast att grilla den och så en massa goda såser till men här hemma är priserna så höga, tyvärrSkrikandes

Krabban som vi åt igår var faktiskt en av de godare, till och med Tassen tyckte att det var helt ok Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

abbis
2010-01-04 00:59
#8

Ni kan se min middag på min blogg

http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Clary
2010-01-04 09:28
#9

#8 Vilken härlig måltid, helt i min smak Flört Stackars kisse, har råkat ut för det en gång för många år sen. Svansen brann men kisse märkte inte ett dugg, mina händer blev lätt brända men kisse helt oberörd Förvånad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2010-01-04 13:15
#10

#7 Det lät gott! Måste jag testa snart!

#8 Mumsigt!! Nu blev jag hungrig!

Låter otäckt med katternas svansar…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

PiteCarina
2010-01-05 00:15
#11

#8 abbis: Jag var nu in på din sida. Vilka fina produkter du gör och säljer!

abbis
2010-01-05 00:30
#12

#11 TackarGlad

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: