Annons:
Etikettfeng-shui-termer
Läst 2722 ggr
JohannaMax
2010-01-02 18:37

Baguafråga

Hur var det nu, jag ska lägga bagua i varje rum men skulle man utgå från ytterdörren även i de andra rummen eller ska man anpassa sig efter dörren i just det rummet?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Clary
2010-01-02 20:46
#1

Ja det är nog den varianten vi använder oss mest av.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2010-01-03 10:24
#2

Hmm…Nu hängde jag inte med…

Ska jag utgå från ytterdörren i varje rum eller ska jag utgå från rummets dörr?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-01-03 10:30
#3

Förlåt, hjärnan hade semester Skäms du utgår från ytterdörren. Jag använde mig av rummets dörr tidigare men som jag förstått ska man använda ytterdörren Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-01-03 11:21
#4

Jo, så har jag också uppfattat det, att det är ytterdörren man utgår ifrån. Vad har du påbörjat Johanna..? Tyst Lycka till, det kommer att bli toppen det där! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

LoAEmma
2012-09-16 17:25
#5

Är det så? Fick nyss svaret att man ska utgå ifrån rummets ingång…
??

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
2012-09-16 18:40
#6

#5 Det bästa är att prova sig fram vad som känns bäst för dig. Jag känner personligen att det bästa är att utgå från ytterdörren och sedan måla upp baguan utifrån den över hela huset/lägenheten.

Varianten att utgå från väderstrecken är tex. inte "min grej" medan andra känner att det är "det enda sättet".

Det som klingar an i dig på ett positivt sätt är det som bäst kan hjälpa dig att sedan göra positiva förändringar i livetKyss

(Men att man skulle lägga baguan utifrån varje rums ingång har jag faktiskt aldrig hört talas om…Obestämd)

Annons:
[Torahzen]
2012-09-16 19:13
#7

Man kan lägga bagua på vilket områdeman vill, tex ett skrivbord. Själv har jag inte lyckats med det. Å andra sidan har jag inte eftersträvat det. Jag är mer på hus och rumsnivå.

Pagan
2012-09-16 19:43
#8

Jag utgår från min entré

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

szirius
2012-09-16 20:04
#9

#7 visst kan man detGlad, men även om man lägger en bagua över sitt skrivbord så utgår man ändå antingen ifrån ytterdörren eller väderstrecken.

LoAEmma
2012-09-16 21:00
#10

Hmm nu är jag ännu mer förvirrad… Lägga bagua över bara ett rum kan man väl göra szirius? Men ska jag ändå utgå ifrån lägenhetens entre då?? Känns…knasigt och svårt framför allt.

Nä jag brukar tänka antingen på hela lägenheten (fast den har en konstig form) eller rum för rum och då utifrån rummets ingång. Vänstra hörnet längtst ner är alltid Välstånd och högra hörnet Kärlek, om man simplifierar det….

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

LoAEmma
2012-09-16 21:01
#11

Ah hittade svaret i en bok nu!
Bara ett rum, då utgår man från ingången till rummet.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2012-09-16 21:24
#12

Jag instämmer LoAEmma.

Pagan
2012-09-16 22:08
#13

Så ser jag det också, entrén utgår jag i från. Dörren intill rummet, Vid skrivbordet där jag sitter.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Upp till toppen
Annons: