Annons:
Etikettpraktiska-tips
Läst 2540 ggr
Clary
1/7/10, 6:06 PM

Mer om välståndshörnet

Vill ni ha lite mer tips för att öka kraften i välståndshörnet? Hör inga protester så jag kör vidare Flört

Om du nu inte kan ha ett vattenfall innanför dörren i hallen så kanske en bild av ett vattenfall kunde passa. Det ska hjälpa dig att öppna upp för bättre inkomster.

Att ha en växt i det hörnet vet vi väl redan är bra, penningträd eller penningbräken är bra val men om det inte är tillämpligt kan en bild av stora ståtliga träd också vara till hjälp.

Där qi-kraften tar sig ut, bakdörr, stort fönster eller balkong/altandörr kan man hänga upp en sol. Den ska minska utflödet av pengar.

Vattenläckor, kranar, toalettstolar eller vad det nu kan vara ska tätas eftersom vattenelementet står för pengar.

Skarpa hörn ska man ju även här försöka undvika så långt som det är möjligt.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
JohannaMax
1/7/10, 7:36 PM
#1

Perfekt!

Har du info om vad som behövs i relationshörnet med?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
1/7/10, 8:16 PM
#2

#1 Letar vidare i gömmorna så ska vi se om jag kan hitta nåt bra Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Pagan
1/7/10, 8:37 PM
#3

#1

Passionsrött, saker som relaterar till käääärlek, saker arrangerade "parvis"

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Clary
1/7/10, 8:57 PM
#4

I något inlägg vet jag att jag läste att om man ville ha in en partner skulle man förstärka i "Stöd i livet" hörnet alltså nr 6 i baugan.

Har också läst att du ska se till att ha en säng med plats för två, parsaker som Pagan skriver, två ljusstakar osv, plats i garderob och skåp för en till.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
1/7/10, 9:35 PM
#5

Då blir det garderobsrensning i morgon ;o) Sen måste jag ta tag i att ordna i hörnen och möblera om lite…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

szirius
1/7/10, 9:46 PM
#6

#5 vill du ha en partner så är det stöd i livet du ska förstärka, vill du däremot " ordna till" en relation du redan har så är det relationshörnan som gäller.

Herreje, ibland verkar det som att varenda hörn här hemma skulle behöva ordnas!TystOskyldigFlört

Annons:
Clary
1/7/10, 9:52 PM
#7

#6 Tack szirius det var du som skrev om det förut, vilket minne jag har, blir imponerad Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
1/7/10, 10:19 PM
#8

Tack!

Vilken är stöd i livet hörnan? Är det: karriär, livsväg, andlig utveckling eller kusnkap, visdom, personlig utveckling eller är jag helt fel ute?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Pagan
1/7/10, 10:29 PM
#9

det är 6:an, till höger om livsväg som heter stöd i livet

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

JohannaMax
1/7/10, 10:31 PM
#10

hjälpsamma vänner, medkänsla och resor hörnet?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Nordann
1/7/10, 10:37 PM
#11

#10 Japp,just det hörnet.

Ja,tänka sig att alla hörn behöver ses över och rensas och förnyas emellanåt.Det är egentligen naturligt eftersom livet förändras allteftersom.

Jag som bytte till väderstrecksbaguan håller fortfarande på att känna efter om det verkligen är den som är rätt.Jag tror det,en del verkar stämma mycket bättre än det gjorde tidigare.

Pagan
1/7/10, 10:47 PM
#12

JohannaMa kolla under rubriken; dagens feng shui term, där är bra info

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tride
1/8/10, 9:23 PM
#13

Jag hittade en trevlig växt i konsum.Skrattande Den har runda fina, ganska stora blad. En succulent, som inte behöver mycket vatten.Ett slags fikonart, sa killen i butiken. Den står nu i välståndshörnan. Perfekt! 30 kr. Kanske inbringar några tusenlappar.Oskyldig

Det måste alltså inte vara penningträd eller penningbräken för att stärka välståndet. Alla Växter med runda blad hjälper till, vad det än kallas. Kan döpa min till penningfikon.

Nu återstår bara att städa i det ganska stökiga välståndshörnet så att slantarna, eller tillgångarna, hittar vägen.Skrattande

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Tuva-Lena
1/9/10, 2:00 AM
#14

#13 Ha ha Tride, du kan trolla du! Skrattande Penningfikon, inte dumt alls! Jag ställde mina två penningträd där dom hör hemma, i välståndshörnan. Vilken tur att jag köpte ny soffa före jul för den står i det hörnet. Den förra hade jag tiggt till mig av en granne som hade slängt ut den på gården. Typiskt mig som inte kan se riktiga saker förstöras.. Skäms Nu ser ju hörnan riktig ståndsmässig ut, vet ja! Cool Bara att invänta utbetalningsavierna med andra ord..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
1/9/10, 11:09 AM
#15

#13 Penningfikon gillar jag, det var ett bra namn!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
1/9/10, 11:22 AM
#16

Penningfikon, ja det köper jag rätt av Glad 

Tror att det är den enda hörnan i huset som är städad men det ska nog lite mer till för att flödet ska komma igång Obestämd

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
1/9/10, 11:58 AM
#17

#16 Det är nog samma här Clary, men det beror som sagt på den nya soffan. Jag kan ju inte ha det ostädat där nya fina soffan skall stå! Skäms Sedan har jag piffat upp relationshörnan också, fast efter gårdagens genomgång av inläggen här så såg ajg att det är "stöd i livet" jag behöver, så den hörnan blir nästa vågade projekt. Nu måste jag först kolla vilken hörna det kan vara.. Antagligen den där sambon har alla sina påsar, verktyg och skitiga stallkläder.. Skrikandes Gäller alltså att plocka fram den "kvinnliga listen".. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
1/9/10, 12:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Jag snyggade till runt den nya växten, så nu kan jag visa den med värdighet. Å andra sidan flyttade ju stöket någon annan stans.Förvånad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Upp till toppen
Annons: