Annons:
Etikettpraktiska-tips
Läst 1159 ggr
Clary
12/12/09, 5:21 PM

Djurens feng shui

Det är inte bara vi människor som mår bra av att använda oss av feng shui, även djuren har sina områden.

För dig som har katt, den mår bäst i det nordöstra hörnet, tigerns hemvist, Perfekt ställe om kisse inte mår bra, en healande plats.

Hundarnas bästa plats är nordväst, där blir h*n healad.

Är det ormar eller andra reptiler du har så placera dem i sydväst.

Råttor, grisar och övriga i de familjerna mår bäst i norr

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Tuva-Lena
12/12/09, 7:14 PM
#1

Katten har valt den platsen själv här hemma hos mig faktiskt. Flört Dom känner nog av det där naturligt. Få se hunden… Jo, den brukar inte ligga i nordväst, den vandrar runt lite varstans på nätterna. Den börjar ofta i nordväst, men slutar i sydväst där ytterdörren är. Han vill gå ut i bilen och ligga där nämligen, så jag brukar släppa in den dit vid 6-tiden när jag sätter i motorvärmar'n. Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
12/12/09, 7:20 PM
#2

Jag tror att det är lättast att tillämpa på de flesta andra djur utom katt. Min lägger sig där det är minst katthårFörvånad 

Men, om man nu har varit till veterinären så kan det vara värt att prova.

Har du kollat, hunden kanske ligger i nordväst i bilen Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
12/13/09, 1:20 AM
#3

Ja faktiskt, oftast gör han det. Han brukar ligga i framsätet som vetter mot norr i alla fall. Eller så ligger han vid ratten - obekvämt tycker jag, men där känner han lukten av mig och det ger väl en trygghet antar jag.. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiia
12/13/09, 6:45 PM
#4

Intressant.Mina hundar är ofta i nordväst,där ligger vardagsrummet

men dom är lika ofta också i nordost som är sovrummet.Har väl missförstått och tror dom är katter..hihi

Dom gillar inte att vara i köket som är i sydväst

Clary
12/13/09, 6:53 PM
#5

Härligt att se dig här inne Tiia Kyss

Tassen bryr sig som sagt inte om väderstrecken, tror han har hårat av sig överallt nu, dags för snabeldraken att ta ett varv. Fattar bara inte vart allt kommer ifrån, han har ju faktiskt mycke päls kvar FörvånadFlört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
12/14/09, 1:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Kissen min ligger här hos mig just nu, i nordvästra hörnet av huset - min säng närmare bestämt. Härom natten hade han lagt sig rakt över sängen nere vid fotändan. Ja då kunde ju inte jag sträcka på benen förstås, ville ju inte väcka honom.. Tyst Väck ej den björn som sover ni vet.. Flört Han är mysig coh håller mig sällskap när hunden är ute och håller låda med grannhundarna. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: