Annons:
Etikettövrigt
Läst 2850 ggr
Luccy
2009-10-09 16:55

Energier från byrån?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har köpt en gammal spegelbyrå för några år sedan. Nu när jag funderar på att ta tag i den, ta bort färg o ev måla ny eller olja eller, ja jag vet inte. För den känns så fel, den sänder negativa energier känns det som.

Nån som har nån åsikt om den, lägger in foto.

Annons:
Tuva-Lena
2009-10-10 02:32
#1

Hej Luccy! Kul att du gör oss sällskap! Glad

Jag känner precis som du gör, negativa energier och skulle jag behålla byrån så skulle jag nog göra som du tänkt - rena den genom att måla om eller ta bort den gamla färgen. Den röda färgen får hjärtat att slå dubbelslag dessutom, så jag skulle nog välja en lugnare färg. Annars är det en jättefin gammal byrå! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Luccy
2009-10-10 17:31
#2

Jag har funderingar på vit färg, ev lite lasyr eller inte helt täckande. Men just nu känner jag bara blääääääääääää för hela byrån. Ev åker den in i ett förråd så jag får tänka lite till.

Tack för ditt svar.

Kram Luccy som faktiskt har varit här ett halvår o börjat röjja hemma

Clary
2009-10-10 23:24
#3

Välkommen hit då Luccy Flört

Det bästa du kan göra är att slipa ner den och lasera eller måla om den för att få bort gamla energier precis som Tuvan skriver. Trevligt att höra att du påbörjat röjningen, du får så gärna berätta mer Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Luccy
2009-10-12 01:22
#4

Jag stod bra länge o glodde på byrån idag, jag funderade rätt mkt på varför jag köpt den o kom inte på det.

Så jag slängde upp den på kärran som ska till soptippen o det kändes helt rätt. Skön känsla Kyss

Tuva-Lena
2009-10-12 02:17
#5

Va?! Ska du slänga byrån? Men jag vet ju inte hur du känner för den förstås, och är det så att du känner att det blir rätt så, ja då ska du följa den känslan. Va modigt gjort av dig! Cool

Jag har en spegelbyrå också fast den är vit, så den sänder ut de rätta enrgierna för mig. Dessutom är det farmor som har haft den. Flört Ändå funderar jag på att luta av den och ev lasera.. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Luccy
2009-10-12 12:41
#6

Jag hittade min byrå på loppis för ca 3 år sedan, så jag har ingen personlig koppling till den. Jag älskar gamla möbler annars o har blandat gammalt o nytt i mitt hem, vilket jag alltid har haft.

Det var nått mysko med den där byrån, otroligt neg var den, haha sen upptäckte jag när vi började vända o vrida o ta bort lådor att den var i lite sämre skick än jag visste om. Skrattande Känns fortfarande helt rätt att slänga den.

Jag har tidigare tagit bort färg på gamla skåp o sen målat om dom med vit färg. Det är inte helt oki för antikvärdet, men samtidigt vill man ju ha i sin egen smak o för slitet gillar inte jag.

Annons:
Clary
2009-10-12 15:19
#7

Då tycker jag att du slänger denSkrattande för har du inga band till den utan bara känner negativitet hör den inte hemma hos dig Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Luccy
2009-10-12 17:13
#8

Jag funderade ett tag på o sälja den, men vem vill ge nån annan så dåliga energier. Jag är annars väldigt för återanvändning av de flesta former.

szirius
2009-10-12 18:09
#9

#8 tycker att det låter klokt att släppa något som bara ger dig dåliga vibbar.Jag är likadan som dig, vill inte ge bort något som jag själv inte tycker om - däremot om NÅN SJÄLV BER OCH HEMSKT GÄRNA VILL HA NÅGOT, så får de självklart ta det.Men att liksom "pytsa över eländet" till någon annan har jag svårt för.Kanske för att jag vet hur lång tid det tagit för mig själv att kunna säga nej till folk som lämnar över rat till en…Flört.

Tuva-Lena
2009-10-12 21:44
#10

Vet ni, jag har en soffa som en granne i byn skulle slänga bort. Den stod ute på hans gård i flera veckor innan jag tog modet till mig o frågade om jag kunde ta den. Det regnade på den och solen sken på den och den hade det allmänt otrevligt. Flört Jag sa att jag "skulle ta den till sommarstugan.." Tyst

I alla fall så står den nu i TV-rummet. Världens goaste soffa att ta en eftermiddagslur i, sedan jag hade skumtvättat den. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
2009-10-12 23:20
#11

Vit lasyr är snyggt Glad

Tuva-Lena
2009-10-13 02:30
#12

Mmm, det tycker jag också och ev så blir det så jag gör om min spegelbyrå. Vit färg ser lite "kallt ut", även om den sänder ut goa energier från farmor. Glad Lasyr blir lite varmare för då kommer trästrukturen fram.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2009-10-13 22:07
#13

vad är det för skillnad på lasyr och bets?Skäms Jag brukar nämligen betsa mina möbler, då kommer också trästrukturen fram…

Annons:
mayolica
2009-10-14 22:23
#14

Jag undrar vad det kan vara för skumma energier som har fastnat i den byrån?  Obestämd

Var inne här och såg bilden för två dagar sedan men skrev ingenting. Både då och nu fick jag en olustkänsla som första intrycket av byrån,det gick en rysning i kroppen och jag ryggade tillbaka i stolen både nu och förra gången. 

Jag kan förstå att du inte trivdes med den.

~ mayolica ~

Luccy
2009-10-15 12:25
#15

Ja den var inte kul den byrån, men jag kände inte för att "läsa" den mera den gav för mkt neg som jag inte orkar ta itu med. Hade det varit ett arvegods hade jag försökt lösa det, ta reda på varför. Men det känns fortfarande helt rätt att den ligger på " åka till tippen släpet ".

Jag tror den har stått i ett rum där nått hemskt har hänt, eller att en väldigt utsatt person har ägt den.

Upp till toppen
Annons: