Annons:
Etikettfärger
Läst 4227 ggr
Tuva-Lena
2009-09-28 03:02

Hemmet i höstskrud

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte mycket jag bidragit med idag, men en bild tänker jag bjuda på i alla fall. Tog den här bilden igår av huset, som ligger inbäddat i höstens alla färger.

Hur ser det ut hos er just nu..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[Chakra]
2009-09-28 17:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så vackert Tuva! Man blir nyfiken på att få se på riktigt hur du bor!

Så här ser det ut vid min ingång på hösten…

Hoppfull
2009-09-28 18:10
#2

Oj vilket vackert hus Tuvan!

Och din ingång ser supercharmig ut med Chakra!

Har ni gamla hus båda två?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Chakra]
2009-09-28 18:15
#3

#2 Tack!
Jag bor i lägenhet i ett gammalt 1700-talshus som är snett och vint inomhus och charmigt gammaldags precis som jag vill ha det.Tillgång till trädgård som just nu svämar över av äpplen.

Hoppfull
2009-09-28 18:19
#4

Aha, vad läckert! Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

szirius
2009-09-28 19:18
#5

#0 OJ, så vackert du bor! Underbart…

#1 och din ingång har vi ju sett förut, så himla fint med de röda löven!

Jag älskar gamla hus, samtidigt som jag är nöjd med att bo i ett relativt nytt ( ca 10 år) …liiiite mindre att behöva ordna med, anar jag…Flört…jag är visserligen rätt händig, men lägger hellre min energi på annat än att måla gamla stuprör, heheTungan ute

Här är det inte riktigt så höstigt än, men i slutet på oktober brukar vi pynta med pumpor och ljung, jag får väl återkomma då kanskeGlad?

Tuva-Lena
2009-09-28 21:54
#6

Tack för det! Mmm jag är riktigt nöjd själv faktiskt, och det jag uppskattar mest är att jag har skogen bakom huset. Dit brukar jag gå när jag vill konversera med småtomtarna om något jag behöver råd kring… Flört Huset är inte såå gammalt, drygt hundra år och byggdes 1905 av min farfar och hans styvfar. Däremot så står det en bagarstuga också på tomten som är betydligt äldre, från början av 1700. Längst uppe vid tacknocken på stugan kan man se ett kors inristat - ni vet som man gjorde för att hålla "vittra" borta. Tyst

Chakra! Din ingång andas sån värme! Du har verkligen näsa för det som är välkomnande! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[Jeremina]
2009-09-28 22:46
#7

Vilka fina bilder och vackert boende ni har! Skrattande

Tride
2009-09-29 23:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Så fint ni bor i era gamla vackra hus. Själv bor jag modernt, men nära naturen och med en vacker park kring husen. Här kommer en bild från en promenad i området. Så roligt att se alla dessa bilder från era hemtrakter.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
2009-09-29 23:47
#9

Vad mycket bär det var på det trädet! Här har det knappt blivit några rönnbär i år, så jag håller tummarna för att vi får en mild vinter.. Obestämd Vilken vacker bild Tride! Du verkar ändå bo väldigt fint till och huvudsaken är att man kan få se naturen runt omkring sig, eller hur? Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2009-09-30 12:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här har vi gott om röda bär. Våra vintrar är ofta både si o så. Bättre med kyla o snö än slask , halka och mörker.

Här kommer också en bild som jag tagit från min balkong. Jo, det är ett väldigt fint område med skogen som granne och mycket träd i själva området.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Hoppfull
2009-09-30 12:27
#11

Här är oxå enormt med rönnbär i år Obestämd bådar inte gott för eldningen och veden…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
2009-10-01 00:16
#12

Hur då menar du Hoppfull..? Du menar att det kommer att gå mycket ved för det blir en kall vinter..? Obestämd

Åhh vilka rönnbär Tride! Konstigt att vi fick så lite av dem.. hmm

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2009-10-01 00:25
#13

Det finns ju två versioner på det där med rönnbär och vinter:

1) mkt rönnbär= mkt snö ( för då har fåglarna svårt att hitta mat)

2) lite rönnbär= mkt snö ( då kan trädet orka bära mkt bär, då den inte behöver bära tung snö sedan)

Jag har inte gått in på att iaktta närmare vilket som kan stämma…..

Huvudsaken är att vi får trä rönnbärshalsband och långa rönnbärssnören att pynta med i fönstrenFlörtSkrattande

Annons:
Tride
2009-10-01 12:19
#14

Rönnbär är så vackra! Jag tror att dessa höstfärger är änglarnas påhitt så vi skall gå in i vintern med bättre humör.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Chakra]
2009-10-01 12:29
#15

#13 Tack för tipset med rönnbärssnören!

Tride
2009-10-01 15:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Det här ser jag från mina fönster.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Jeremina]
2009-10-01 19:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

#16 Vilken fin fin bild…..här har jag taget på byn!

[Jeremina]
2009-10-01 19:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Glad

[Jeremina]
2009-10-01 19:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Flört

Tride
2009-10-01 19:58
#20

Härliga bilder, Jeremina.Glad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Clary
2009-10-01 22:06
#21

Underbara bilder, om nu vädret står sig i helgen och jag mår bättre än jag gör nu, så ska vi ut och hämta hem lite mer svamp. Ska passa på att plocka med mig rönnbär också. Kameran ska få följa med, den ligger på laddning Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Jeremina]
2009-10-02 00:01
#22

Hur trär man rönnbär så man kan ha dem inne?

Tuva-Lena
2009-10-02 00:16
#23

#13 Jga tror att jag väljer det första alternativet szirius, för då blir det inte så oherrans kallt. Snöar det så dämpar det kylan. Glad

Vilka fina bilder Jeremina! Du bor såå vackert till - precis som jag. Flört Imorse var det frost på backen så jag fotade, men det var med mobilen och ingen sladd har jag. Hade ju täckt över blommorna men en del hade frusit lika fullt. Gråter Så inatt får dom stryka med resten också, har bara täckt över rabatten invid huset där rosorna fortfarande är jättefina och min kantlobelia är blåare än blått. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
2009-10-02 00:23
#24

#23 Ja inatt var det frost och burrr så kallt det kändes! Glad

Tuva-Lena
2009-10-02 00:25
#25

Mmm, ikväll har jag eldat i braskaminen för första gången sen i våras. Känns jätteskönt i ryggen! ganska mysigt egentligen när hösten kommer och man får kura inomhus, eller hur? Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2009-10-02 22:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Träden blir mer och mer oranga för varje dag. Kvällarna är kyliga, och frosten är på språng. Jo, då är det skönt att få stänga dörren och hålla sig inomhus. Jag har ingen braskamin, så här får det bli värmeljus. Och elementet till vänster om mig känns varmt och skönt.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
2009-10-03 02:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Här har träden börjat fälla löven tyvärr. Det bir ju så efter några frostnätter, men rönnen är fortfarande fin! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[Jeremina]
2009-10-03 02:20
#28

Det är mycket trist när de tappar löven innan de hunnit bli så där riktigt vackra. Det är likadant här och med asparna med.

Tuva-Lena
2009-10-03 02:26
#29

Ja visst är det Jeremina. Den här tiden är nästan den vackraste på hela året, med undantag för tidiga våren kanske, så den vill man helst hålla kvar så länge som möjligt.

Jo, asparna har också klarat sig! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Chakra]
2009-10-06 15:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Idag har jag gjort entrén höstfin! Glad

Några pelargonior blommar än, så de får vara tills frosten tar dom.Sen blir det annat i dom krukorna.

Tride
2009-10-06 15:51
#31

Så fint du har gjort! Jag håller också på, men än så länge är det risigt o visset. Men det går ett steg i taget.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Jeremina]
2009-10-06 20:04
#32

#30 Åh, så vackert och smakfullt…vad du är duktig Skrattande

[Chakra]
2009-10-06 20:06
#33

#31 och 32 Åh, tack så mycket!Glad

szirius
2009-10-06 21:12
#34

Oj, så vackra foton!!! Tack alla som delar med er, jag njuter!Skrattande

#22 Jeremina, du trär helt enkelt upp dem med nål och tråd och låter dem torka, sen kan du ha dem inne! Glad

#30 jättefin entré! Glad Påminner om årstidsborden man gör i waldorfskolorna.Själv längtar jag till pumpa-tiden, de är så fina att dekorera med.

Vår kamera ÄTER batterierSkrikandes, så jag kan bara knäppa några och sen tar dem slut…dags för en ny kamera tror jag….

Annons:
[Chakra]
2009-10-06 21:35
#35

#34 Tack!

Årstidsbord var en bra idé!
Brukar ha pumpor på höstbordet, som jag köper många av på Ölands skördefest.De är billiga där. Denna gång blev det ingen ölandsresa så det fick bli "pumpalöst"Skrattande

Clary
2009-10-06 21:47
#36

Jättefint Chakra, nu gav du mig vissa idéer också Flört  tackar för det  Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Chakra]
2009-10-06 22:24
#37

#36 Tack, vad roligt att du fick ideér!

Det enda som jag köpte var en ljung för 25 kr.Allt annat gick att plocka i trädgården.

Tride
2009-10-12 15:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Det artar sig på balkongen.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

redheadgeorgeous
2012-09-22 10:56
#39

Tuva-Lena: Jag hade inte klagat om jag haft ditt hus. Vill så gärna bo i hus. Bor just nu i en lägenheten som är från 60-talet, så det är byggt lite lustigt. Dessutom har vi utlänningar ovanför som gärna inte låter saker vara så man vågar inte ställa något utanför, så här ser det bara tråkigt ut.. :(

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Tride
2012-09-22 12:32
#40

Long time no see. Vill bara sända en höstkram till er alla. Här börjar hösten prunka så vackert, men kyligare blir det och mörkare. "Dagarna krymper minot för minot", eller hur det står i visan.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Upp till toppen
Annons: