Annons:
Etikettfärger
Läst 2439 ggr
[Jeremina]
2009-09-07 19:24

Färg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad skulle ni måla om i för färg istället för det gula?

Ser fram emot förslag!

Annons:
[Jeremina]
2009-09-07 19:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och här?

[Jeremina]
2009-09-07 19:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det här huset ska vi hyra ut så vi vill piffa upp alla rum!

Ett rum är nybyggt och målat och inrett. Utan möbler blev det såhär!

Tuva-Lena
2009-09-08 00:00
#3

Jag gillar ju ljusa färger så det skulle jag rekommendera dig. Inte rent vitt för då blir det föör mycket av det ljusa, men gärna nåt i ljusbeige. Då kan du istället inreda med mörka färgklickar här och var - och gröna växter förstås. Mörk lila är snyggt till ljusbeige, svart går också bra både till lila och ljusbeige. Va spännande Jeremina! Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
2009-09-08 00:04
#4

Visst är det spännande och vi har varit inne på ljust och kanske väldigt ljust grå! Cool

Clary
2009-09-08 10:20
#5

Ljust lavendelblå i rummet och en varm ljusgrå i trapphuset.

Saknar detta att måla om och fixa, med den hyresvärd vi har är det inte kul men med tyg kan man göra mycket Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2009-09-09 00:14
#6

Ljusgrått är fint och den färgen går att kombinera med så mycket också. Och för att få trappan att inte se trång ut är en ljus färg att föredra, detsamma gäller snedtaket i rummet där en ljus färg "lyfter" taket lite. Kör hårt Jeremina och glöm inte foton! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[Jeremina]
2009-09-09 22:23
#7

#6 Tack..det låter som bra förslag! Flört

Crowone
2009-09-11 13:28
#8

Men hallå??? Bara måste fråga……Är det möjligtvis ett gammalt Myresjöhus? Byggt ca 1930 - 1940-talet?

Ser preciiiiis ut som det hus jag hade för några år sen. Fast vi behöll prångarna på övervåningen. Vi hade till o med ritningarna kvar från då.

Mitt tips till dig är ljusa varma färger. I de rum du har norrläge är detta extra noga med. Det blir lätt kall känsla annars. Särskilt om du har fönster i "vanlig storlek" för den sortens hus.

Mvh Crowone

annemaria1962
2009-09-12 10:12
#9

trappuppgången;   rödbruna murriga, väggar, taket skulle  få va vitt. trappan i en mycket ljus träyta, som de ser ut nu ungefär… Glad rummet med snedtak!? ev någon vackert mönstrad ptapet, endera med enfärgat småblomsmönster, eller  något girlandliknande mönster i röd färg, med vit botten på tapeten…snedtaket skulle jagmåla vitt…men är allt osäker…skulle ju gärna få in en kännsla av rymd i rummet…vet ju inte hur stort de e från början…o är ju ingen inredare på nåt vis!!! Skäms men fantisera, är ju rätt kul, förstås…. Glad

[Jeremina]
2009-09-14 01:03
#10

#9 Fina tips som jag vill ha….Flört

Hoppfull
2009-09-14 18:08
#11

Och jag är oxå en sådan som vill ha ljusa diskreta färger och istället kunna färgsätta med detaljer som lampor, kuddar, tavlor mm. Ljust grått med vinröda detaljer är jag väldigt svag för.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Jeremina]
2009-09-14 21:30
#12

#11 Färgen i det här huset kom nog till när familjen som bodde där permanent målade om och det var under 60-talet! Obestämd

Hoppfull
2009-09-14 21:44
#13

Hehehe, som här då… orange, mörkgrönt och medaljonggolv överallt! Rynkar på näsan

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
[Jeremina]
2009-09-14 21:59
#14

#13 Blå och grönmålade trägolv som vi nu ska få slipade och under är det nog riktigt fina golv som vi kan klarlacka kanske!

Clary
2009-09-14 22:11
#15

#13 Låter himla tjusigt Flört

Det värsta jag har råkat ut för var nog de riktigt mörk-rost-röda medaljongtapeterna som var poppis förr och den orange-bruna vågen. Klarade inte av att ha de färgerna Skrikandes

#14 Trägolv är så vackert men nu gillar jag ju trä väldigt mycket Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Jeremina]
2009-09-14 22:12
#16

#15 När de är slipade och klara ska jag ta bild så får du och alla andra som vill se hur det blev! Flört

Clary
2009-09-14 22:14
#17

#16 Gärna, gillar att se bilder och jag vet ju hur fint du har det hos dig Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hoppfull
2009-09-15 15:04
#18

Ja trägolv är underbart!

Vi har kvar medaljongmattorna i köket och hallen på övervåningen. Tids nog ska köket göras i ordning och hallen och trappan upp likaså… tid nog alltså… Obestämd liksom tvättstugan där allt går i orange och gult Foten i munnen

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Upp till toppen
Annons: