Annons:
Etikettrelationer
Läst 5020 ggr
Tuva-Lena
8/15/09, 11:16 PM

Varit singel länge?

 Känns ditt liv tomt på kärlek?

Ta en koll på relationsområdet i ditt hem! 

Det är inte omöjligt att relationsområdet helt saknas i ditt hus eller lägenhet. Botemedlet är oftast att helt enkelt aktivera och förstärka kärleks- och relationsområdet i varje rum. En annan orsak kan enligt Feng Shui vara att relationsområdet är beläget någonstans i ditt hus där det är stökigt, smutsigt, mörkt - kanske i ett förråd. Botemedlet i det här fallet är att du dels gör rent i själva området och förstärker kärleks- och relationsområdet i varje rum i ditt hus eller i din lägenhet.

Hur går man till väga?

Kärleks- och relationsområdet styrs enligt Feng Shui - läran av jordelementet. Jordelementet brukar symboliseras av material som är tillverkade i keramik, porslin och terrakotta. Allt annat skall bort i området. En levande växt eller flera gör också underverk i det här området. För att förstärka kärleks- och relationsområdet skall man dessutom se till att man har en lampa i varje sådant område som då och då tänds. Eldelementet förstärker enligt Feng Shui jordenergierna. Eldelementet symboliseras även av levande ljus. Två hjärtformade ljus eller två röda ljus bör då och då tändas i området.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Clary
8/16/09, 2:46 PM
#1

Ska ta mig en noga titt på relationshörnen, det behövs

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
8/16/09, 3:00 PM
#2

Där sa du nåt..! Skäms Jag kom just på att i mitt relationsområde har jag haft en torkad växt - heldött m a o. I just det hörnet drar det kallt som attan under vintern också - vilken slarver jag är! Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
8/16/09, 3:12 PM
#3

Måste finnas mycket heldött här Tyst

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Levethia
8/16/09, 3:19 PM
#4

Ja det måste kollas, även om jag inte är singel utan bara 25% upptagen elle risngel .. eller ja vem vet. Konstig relation ialla fall i 3 år..

Medarbetare på Science Fiction

[yodhe]
8/16/09, 6:57 PM
#5

Hej!

Hur vet man var relationsområdet ligger någonstans då i lägenheten?

jag kan inte utröna det utifrån texten eller så är jag blind…

Clary
8/16/09, 7:30 PM
#6

#5 Välkommen hit yodhe, på startsidan har du en artikel om baugan, där kan du nog få hjälp Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Tuva-Lena
8/17/09, 1:46 AM
#7

Välkommen in till oss som sagt yodhe! Glad Kolla in den här länken, där kan du få en liten guidning om vad baguan är och hur den är uppbyggd.

Bagua

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
8/17/09, 2:05 AM
#8

I en annan tråd berättade jag om min vän som fixat o donat o hade ett perfekt relationshörn, men ändå singel år ut och år in.Så läste jag i en annan bok att relationshörnet gäller REDAN EXISTERADE relationer.Om man vill locka till sig en ny kärlek så ska man fokusera på " stöd i livet"-hörnet.Det är där nya möten "kristalliseras".

Min vän hade ett överbelamrat förrådFörvånad där som hon inte brytt sig om på flera år..hon rev ut allt, kastade, sorterade, målade t.o.m om har jag för mig.Två veckor höll hon på och blev sjuk på kuppen.Sedan träffade hon sin pojkvän, de är tillsammans änSkrattande.Solskenshistoria…

Tuva-Lena
8/17/09, 2:12 AM
#9

Underbart att läsa om! Skrattande

Jag läste på en sida härom dagen att vill man träffa en livskamrat så skall man "ge plats" för den i sitt hem genom att frigöra extra utrymme. Det kan man göra t ex genom att rensa ut i garderoben - där skall ju hans/hennes kläder också rymmas. Man skall se till att ha en extra bred säng - där skall ju han/hon också rymmas. Man skall alltid ha två ex av allting som man själv använder sig utav - den andra skall ju han/hon använda sig av o s v..

Det blir nästan som en affirmation s a s.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
8/17/09, 2:22 AM
#10

#9 hmmm, känns som något jag bearbetar just nu fast på vänskapsfronten…rensa ut sånt som inte ger ngt för att göra plats för nytt…Tyst Svår process bara…att ge upp och släppa….

Tuva-Lena
8/18/09, 2:36 AM
#11

#10 Precis så är det, och vissa dagar går det bättre. Man har bestämt sig för att nu gör jag si och så och sedan är den saken ur världen. Dessvärre kan man vakna nästa dag och få börja om med hela tankeprocessen, egot har hunnit ikapp en. Skäms

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

piri-piri
8/18/09, 7:41 PM
#12

Vill man träffa en partner så ska man ha saker i par i sovrummet.

Gärna en tavla med ett kärlekspar, två orkideer i fönstret, två nattduksbord och som sagt en tillräckligt bred säng för två.

Tuva-Lena
8/19/09, 2:32 AM
#13

#12 Ja en som alltid nappar på den breda sängen är i alla fall hunden eller katten - i brist på äkta vara då, men det är inte så dumt det heller. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: