Annons:
Etikettofftopic
Läst 2659 ggr
JohannaMax
2009-06-27 16:38

Feng Shui baby

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är han äntligen här!!!Kyss

Storasyster är skapligt stolt kan man lätt säga!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
[Chakra]
2009-06-27 18:33
#1

Men så fina små barn! Glad

Grattis till er alla!

Clary
2009-06-27 18:40
#2

th_grouphug Vår egen feng shuibaby, tack för det Johanna, ser att storasyster är mäkta stolt.

 Massor med kramisar till er alla

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2009-06-27 18:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tack så mycket!! OM hon är stolt!! Jösses!! Hehe!

Vi var inne på Statoil innan vi åkte hem och hon gick o drag alla i armen fram till barnstolen o visade sin bebis…gamla tanter o karlar, ungdomar o han i kassan vill nog aldrig träffa en nybliven storasyster mer. Tror han hann bli utbränd den stunden vi vistades där… Blyg är hon inte iafSkrattande

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Hellas]
2009-06-27 23:04
#4

Men vilken godbit och visst är han vår egna lilla Feng Shui Baby.
Har Ni något namn på underbarnet ännu?

JohannaMax
2009-06-27 23:14
#5

Vi funderar än. Mellannamnen har vi Karl o Gerry efter min pappa o bebisens pappa sen förnamnet har Melvin hängt med länge men jag vet inte om det är en Melvin. Han ser lite ut som en Edvin…

Svårt att välja tycker jag så nu heter han bara bebisen. Jag tror det är 3 månader man har på sig att bestämma sig, hoppas att vi klarar det!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Hellas]
2009-06-27 23:31
#6

#5 Ni kommer nog på något som passar, visst är det viktigt att de verkligen ser ut som det namn de ska bära.

Jag var på ett dop för någon månad sedan och den raringen skulle heta Milo (Mylove).

Annons:
flowergirl
2009-06-28 00:15
#7

Men grattis!! sitter här och får tårar fast jag inte känner Dig, vilket gulligt kort!!!!!!!!! hoppas att ni mår bra nu allihopa.

 Önskar Er all lycka, Kram Mia

Tuva-Lena
2009-06-28 02:26
#8

Näää!? Men stort GRATTIS Johanna! Åhh så söta dom är!! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

PiteCarina
2009-06-28 12:29
#9

Grattis Johanna och tack för de fina bildena! Skrattande Ja, de är verkligen söta tillsammans!Glad

szirius
2009-06-28 18:38
#10

Men vilken liten godisbit - och sockersöt storasyster också! Finns det nåt mer underbart än små små bebisar? Nääääeee!!!Kyss

Pysslan
2009-06-29 01:09
#11

Grattis!

Vilken liten guldklimp ni fick!

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

JohannaMax
2009-07-10 20:13
#12

Den fortfarande namnlöse klunsen har varit på sin första besiktning i dag, två veckor gammal. Han vägde 5 kg o var 57 cm lång!Förvånad Hehe! Men som hon sa, han ska igentligen vara en månad gammal i dag. Baskade filur som stannade så längeSkrikandesKyss

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2009-07-10 22:51
#13

#12 Vilken stor kille han blivit så snabbt, passa dig snart far han runt på golvet också Flört

Kramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Hoppfull
2009-07-10 23:31
#14

Ja kära nå'n vilken rejäl kille! Min yngsta vägde 2005g när hon föddes så det tog rätt lång tid innan hon var uppe i den vikten Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

JohannaMax
2009-07-11 00:06
#15

#14 Jajjamensan! Hehe! Bara att sätta upp grejjerna högt igen, just när de fått flytta ner till golvnivå igen…

#14 Oj, han vägde ju mer än dubbelt så mycket som henne redan när han föddes!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

szirius
2009-07-11 00:26
#16

" Besiktning" haha Flört.Min lillfis( som nu är en storfis)  vägde 1860 gr när han kom- han var över ett halvår när han vägde 5 kg! Tänk vilken skillnad det kan vara! Hur länge gick du över tiden egentligen ? ( nyfiken…Tungan ute)

Han hade det väl härligt o bra därinne, kan jag tänkaFlört, medan min hade bråttom UT!

JohannaMax
2009-07-11 00:57
#17

Jösses vilka små pluttisar ni får!!Skrattande Han låg kvar två veckor för länge den lille rackaren…Skrikandes Stora syster var 50 lång och vägde 3450 det är ju ett kg o fyra cm mindre än brorsan.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Mammzing
2009-07-11 12:48
#18

Väntar idag!
Ska bli mormor om allt går bra.
Dottern skulle bli igångsatt pg. för lite fostervatten.
Hoppas det går bra!

Clary
2009-07-11 12:51
#19

#18 Hållar alla tummarna och att hoppas väntan inte blir kommer att bli så lång

Kramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
2009-07-11 16:17
#20

#18 håller också tummarna! Berätta sedan hur det gått!

Annons:
JohannaMax
2009-07-11 23:37
#21

#18 Åh va roligt! Håller tummarna här med!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

PiteCarina
2009-07-12 13:42
#22

#18 Jag håller också tummarna!

Johanna, jag hoppas att allt är bra med "Feng Shui"-babyn! Glad

Min dotter vägde bara 1,1 kg och var 37 cm lång, då hon föddes två månader för tidigt. Nu är hon 11,5 år och börjar växa ikapp de jämnåriga. Dessutom är hennes skelett nästan 2 år yngre än hennes ålder, så hon kan fortsätta växa flera år till. Hon börjar nu närma sig 150 cm.

Jag var en av de längsta i klassen i mellanstadiet. Var en av de snabbaste på att springa, p.g.a. mina långa ben, och kallades därför för Alberto Juantorena, som friidrottaren! Flört Men sedan i högstadiet drog de andra ifrån i längd och jag stannade på 162 cm.

JohannaMax
2009-07-12 13:55
#23

#22 Oj så liten!

Jag är ju lång, 180 cm så han har ju förutsättningar att bli en lång grabb. Dottern låg lite över kurvan sist vi var inne för ett år sen o hon är lite längre än sina jämnåriga kompisar men jag hoppas att hon slipper bli lika lång som jag för det är inget roligt…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

szirius
2009-07-13 00:42
#24

#22 ååh, då var din pluttigare än min…vad fint att höra att hon kommer ikapp.Hoppas att allt är bra med henne…

Sonen har också lite skelettbekymmer och problem med att ta upp järn( håller på med en utredning just nu så vi ska till barnsjukhuset i Budapest i morgon för nya tester) Han har också problem med motoriken så vi går hos sjukgymnast 2 dagar/veckan .Man lever med helt andra premisser med små "neonataler"…när andra föräldrar skryter om guldmedaljer som barnen tagit ,så gråter man av glädje när man ser lyckan i deras ögon när de klarar något som kompisarna gjort i år…

Hoppfull
2009-07-13 16:32
#25

Min lilla var ingen neo, hon var bara mager på grund av att moderkakan hade fått en infarkt så hon fick inte den näring hon behövde. Men hon är född 8 dagar innan utsatt datum (v. 38 + 6) så hon var helt fullgången och bara jävxxt hungrig Skrattande Åt dygnet runt den första tiden och hade ständig magknip pga det, men det lugnade ner sig efter bara ett par månader.

Skönt att höra att era småttingar som är neosar mår så bra trots sina rivstarter till det här jordelivet!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

PiteCarina
2009-07-13 23:11
#26

#24 Min dotter har också problem med motoriken. Hon hann fylla två år innan hon lärde sig att gå. Hon blev så lycklig då hon tog de första stegen, bort från bordet, så hon skrek rakt ut! Glad

Hon går på vattengympa en gång i veckan och till hösten kommer hon ev. få gå specialgympa, förutom ordinarie gympalektioner i skolan.

Hon har även en medfödd hörselnedsättning, bara en lättare, men det är just i frekvensområdet för talet. Hon gick "vanlig" skola t.o.m. halva trean, men hon missade en del muntlig information i klassrummet. Lärarna där var dåliga på att underlätta för henne att höra, t.ex. att placera henne nära och vänd mot dem, så att hon såg munrörelserna. Detta trots att de fått tips och information av en från Hörcentralen.

Därför känns det så skönt att hon nu går i en Hörselklass, där lärare och elever har förståelse för hennes hörselproblem! Glad

Förutom dessa handikapp, så är hon en skärpt och glad tjej! Glad

#25 Det var en kanal för lite i navelsträngen, så hon fick också i sig för lite näring. Man ska tydligen väga kring 1,8 kg, om man är född 2 månader för tidigt, men hon vägde 40% mindre. Märkligt att det inte upptäcktes eftersom jag var på ultraljudsundersökning varannan vecka! Då sa de att hon var högst 17% för liten. Att hon hade tarmarna framme såg de inte heller på ultraljudet?

Oj, vad jag har skrivit mycket!Skäms

Hoppfull
2009-07-13 23:19
#27

Ojdå, var det därför hon föddes för tidigt? Vår lilla låg 47% under vikten hon skulle haft, och vägde alltså 2,005 kg så då tog de henne med akut kejsarsnitt. Men som sagt hon var ju fullgången så det var inga problem alls. Fast alla på BB var förvirrade eftersom hon såg ut som en neo i storlek men var fullgången.

Så skönt att hon fått hjälp nu din flicka, det är konstigt att det ska vara så svårt att få gehör för barns behov. Det gör mig ganska upprörd!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
PiteCarina
2009-07-13 23:46
#28

#27 Det var risk för havandeskapsförgiftning, så värderna kollades upp med jämna mellanrum. Jag måste t.o.m. fara in en lördag och då var värderna så dåliga att jag blev inlagd. Klockan ett på natten var jag upp för att gå på toan. Då gick vattnet, men jag trodde att jag kissat på mig och började torka golvet. Gick och la mig, men tänkte att jag borde nog ringa på klockan.

Fick då en utskällning, för att jag ansträngt mig, och fick veta att det var vattnet som gått och att jag måste åka ambulans till Bodens BB, som har hand om riskfödslar. Försökte få tag i min sambo, men han var uppkopplad med modem på Internet och svarade inte på mobilen. Det blev att min syster följde mig i ambulansen.

Fortsatte försöka få tag i min sambo då vi kom fram till Bodens BB, men inget svar. Tillslut ringde han själv, då han sett Boden-nummer på presentatören. Jag hann inte prata klart med honom innan de rullade iväg mig för ett akut kejsarsnitt. Hjärtljuden hade blivit dåliga både för mig och dottern.

Ja, jag blev också upprörd! Hon hade en gång placerats nästan längst bak i klassrummet, med ansiktet vänt mot fönstrerna. Jag såg även själv när klassen fick muntlig information ståendes i ett led och hon stod längst bak, men då visste jag att hon inte skulle vara kvar där länge till och orkade inte bråka.

szirius
2009-07-14 13:58
#29

Jag hade hyperemisis hela graviditeten( spydde upp allt jag åt, mådde konstant illa och fick ligga med dropp på sjukhus flera vändor.Lite forskning kring denna sjukdom, men man tror att det beror på extremt känslighet  mot hormonförändringar…stämmer in på mig, jag tål inga p-piller och har ganska kraftig pms…och får panikångest av magsjuka och tanken på en till graviditet, trots att jag längtar ihjäl mig efter en till…)

Hur som helst sa dem att det inte var nån fara för barnet trots detta…han vägde 49% mindre än vad han skulle.Efteråt visade det sig att jag haft två blodproppar i moderkakan…svårt att veta vad det beror på…

SKITDÅLIG hjälp fick jag också, går inte att beskriva hur jag behandlats, hur de fnyst o hånat mig när jag kommit in akut för mina kräkningar ( "graviditet är ingen sjukdom lilla gumman") - för att sedan bli akut inlagd när de sett min vätske o näringsbrist….samma visa varje gång…Skrikandes 

#26 vad bra att hon får gå i hörselklass! Ja, vad är det man säger, man måste vara frisk för att kunna vara sjuk - vi har verkligen fått KÄMPA oss till all hjälp för vår son ! Upprörd är ett svagt ord för mig i dessa sammanhang…

Man får vara en tigermamma!Flört

Clary
2009-07-14 14:10
#30

Mina tre var inte speciellt stora, tjejen störst med sina 50 cm och 2,900 men jag själv föddes alldeles för tidigt utan en ordentlig skinnbit på kroppen och inte ens 1 kg, nöddop och kuvös men jag var/är rätt seg Flört

Så jobbigt att behöva kämpa sig till den hjälp som behövs, man måste vara stark och också orka ta reda på vilken hjälp man har rätt att få dvs bedriva egen forskning, inte alla som orkar det men som förälder har man massor av styrka.

Hoppas testerna var bra i går szirius.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
2009-07-14 14:21
#31

vi får veta idag på emKyss.

Även om man själv forskar och kommer med en hel radda utskrifter till läkarna brukar de bara sucka…de brukar också gilla att nämna orden " hypokondrisk" och "orolig" när man vill kräva ordentlig vård och att de inte missar ngt( som ju faktiskt händer flera tusen varje år i Sverige läste jag nyss..)

De få läkare som visste att hyperemisis ens fanns ( det är ganska ovanligt, iaf med sån svår sort) hade läst nån forskning från 80-talet där det stod att det var psykiskt och kunde bli bättre om man bytte miljö.Bah! Funkade absolut inte på mig. All senare forskning jag visade fram från England o USA som handlade om detta med hormoner, ville de inte ens se…ganska kränkande att inte tas på allvar bara för att de själva inte har läst om det…och IFRÅGASÄTTA ens mående när de ser på provsvaren att man har brist på allt för att man bara spyr…jaja…det där är en oläkt tagg i mig, heheFlört

Hoppfull
2009-07-14 14:58
#32

#28 Jag hade begynnande havandeskapsförgiftning min första graviditet, det var inte alls kul. Jag var mer på sjukhus än hemma… fick åka in varannan dag och lämna blodprover och göra ctg. Gick upp säkert 25kg i vätska de sista två månaderna och bebisen hade för lite fostervatten. Tack och lov fick jag gå tiden ut och förlossningen startade naturligt (skulle sättas igång mån. 08.00 och han kom mån 07.55 på naturlig väg). Han vägde 2810g. Men jag har som sagt sluppit neooron så alla mina tre har varit fullgångna. Fast sjuk som attan har jag varit alla gångerna och haft lång och svår konvalescens efteråt. Men ungarna är pinfriska alla tre Glad

#31 Jag har faktiskt flera bekanta som mått som du så det verkar ju inte vara helt ovanligt heller. En av mina kompisar låg inlagd med dropp större delen av grav. Hon behöll ingen mat alls, gick upp fem kg under hela graviditeten men födde stora fullgångna bebisar på nästan fem kilo. Ganska konstigt hur kroppen klarar sådant. Jag hade oxå infarkter i moderkakan, i mitt fall berodde de sannolikt på svår mobbing och hot på min arbetsplats (bla av min chef). Stressen tog ut sin rätt till slut… men allt gick ju bra bortsett från att jag aldrig hämtat mig efter den graviditeten utan är sjuk fortfarande och nu antagligen kommer att bli sjukpensionerad. Men som sagt tre friska barn blev det och det fattar jag knappt själv!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

PiteCarina
2009-07-19 00:19
#33

Vad tråkigt att ni mådde så dåligt under graviditeten szirius och Hoppfull!

Ja, hoppas att din sons tester var positiva szirius!

szirius
2009-07-19 00:54
#34

Han har järnbrist , dock inte blodbrist vilket är bra .Han ska fortsätta äta sin medicin och nya prover ska tas om en månad. Är de inte bättre ska utredning på hematologi göras.Ev behöver han även göra en ny gastroskopi för att se om det finns några problem i magen som gör att järnet inte tas upp.

De kunde iaf utesluta skelettsjukdom, för alla de proverna som mäter kalcium mm och även röntgernbilderna såg bra ut.Det är vi glada för! Glad

Tack för er omtankeKyss

Annons:
JohannaMax
2014-04-16 12:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Snart fem år sedan :)

På bilden är grabben på väg att gratulera sin flickvän som fyller fem år :)

Jag är här inne och läser ofta men jag är så dålig på att skriva, lovar att försöka bättra mig!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Torahzen]
2014-04-17 08:30
#36

Stilig pöjk!

Tack för uppdateringen. Du är hjärtligt välkommen att skriva mer. Kanske det finns fler gamla trådar som det vore trevligt med uppdateringar…

Upp till toppen
Annons: