Annons:
Etikettträdgård
Läst 7669 ggr
Clary
2009-05-05 20:59

Trädgårdsbilder 2

Så, nu är det bara att ladda med nya bilder Tungan ute

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
[Hellas]
2009-05-05 21:55
#1

Här hos mig dröjer det nog ett tag till innan krukorna är fyllda med örter.
Det är fortfarande kallt på nätterna och dagarna är lite ostadiga, kallt vissa dagar och varmt andra.
Visserligen kan man täcka över dem eller bära in och ut på urnorna men jag väljer att vänta någon vecka till.

Clary
2009-05-05 22:06
#2

Ja än är det nog för tidigt. Har du dragit upp örterna själv? Jag kommer att handla plantor när jag väl fått hem min ställning till dem Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

flowergirl
2009-05-05 22:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

hej alla vänner! tänkte bidraga med en liten bild på en mycket söt liten järn älva som jag köpte för ett tag sedan via nätet. Hon heter "lilly"och kom vackert paketerad i en fin kartong med istruktioner om hur hon ville ha det samt lite "älv dust" att strö över henne när hon fått sin noga utvalda plats i växthuset…

-hi hi hon har fler systrar må ni tro och den ena är sötare än den andra så det kommer nog att bli en liten samling. Alla har var och en olika uppgifter att ansvara för i trädgården och egna personligheter.

Dom kallas "iron fairies"

                                       mvh Mia

Clary
2009-05-05 23:03
#4

#3 Så fin hon är, förstår att det lätt kan bli fler Flört Var hittade du henne?

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

flowergirl
2009-05-05 23:11
#5

Hej igen! hon in handlades på www.casualliving.se  Titta även på nätet om ni googlar på iron faires så kan ni se alla modeller….

                                       Mia

Clary
2009-05-05 23:14
#6

Det ska jag göra Glad

Välkommen hit, för det tror jag inte att jag sagt till dig Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
[Hellas]
2009-05-05 23:37
#7

Åh så söt Älva och vilken förnämlig plats hon fåttGlad.

Jag köper färdiga småplantor, jag gav upp för många år sedan att själv fröså kryddor.
Jag tror det blir fel luft innomhus hos mig, för varmt och torrt och jag kan inte reglera det på ett bra sätt.
Problemen börjar alltid när den nästan nästan är dags att plantera om de små sköra liven.

JohannaMax
2009-05-05 23:47
#8

#3 Jättefin!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Isatis
2009-05-06 01:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Ängen grönskar.

Isatis
2009-05-06 01:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

I medicinalkvarteret har örterna kommit igång efter en veckas vårvärme.

Clary
2009-05-06 08:19
#11

Härliga bilder Isatis och medicinalkvarteret blir jag lite sugen på men har inte plats, det får bli i krukor.

Fick hem växter från Bakkers igår lavendel, rosor och klematis så i eftermiddag blir det plantering Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2009-05-06 20:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Har ju inte direkt nått i trädgården men lite rabarber har vi. Första rabarberkakan bakades förra fredagen!

Här kollar Norma o min pappa om de kan hitta någon mask…

Ogräset bjuder jag på!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JohannaMax
2009-05-06 20:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här planteras min fläderbuske!! Jag älskar fläder!! Hoppas nu att den växer riktigt fort o får en massa blommor!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Clary
2009-05-06 20:44
#14

#12 Rabarber mums Tungan ute tur att grannarna har och vill dela med sig, rabarberpaj är inte dumt det heller. Fläder måste jag försöka skapa plats för, den står också med på önskelistan. Härlig miljö runt omkring dig Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Isatis
2009-05-06 22:00
#15

Clary.

Lavendel, rosor och klematis! Det är poesi i de orden. Jag har aldrig köpt något från Bakkers så jag är nyfiken på vad du tycker om deras växter. I katalogen ser de ju så fina ut och jag har varit sugen på att köpa  några gånger.

Clary
2009-05-06 22:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag har bara bra erfarenheter hittills. Köpt rosor, liljor och lavendel plus en massa andra lökar från dem och det har fungerat. Däremot det jag handlat från Rosenlust har inte alls varit lika bra. Sonhustrun köpte begonier men dem blev det inte mycket av. Mina som jag haft, tror att det är tredje året, var så fina förra året som du kan se Flört blev lite för trångt för dem bara

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Isatis
2009-05-06 23:18
#17

Så fantastiskt fina de ser ut. Sköter du dem på något särskilt sätt, gav dem extra mycket näring, vatten osv? Roligt när man lyckas så bra.

Clary
2009-05-07 08:22
#18

Tack, de fick hönsgödsel två gånger på säsongen och normalt med vatten annars inget speciellt. Knölarna har klarat vintern och är pågång riktigt bra men i år blir de planterade en och en så de får bättre plats och kan blomma ännu mer Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

flowergirl
2009-05-07 11:58
#19

oj isatis, vilken vacker bild #9 den skulle jag vilja måla av och ha som kontemplations tavla..helt underbart vad vacker en ren naturbild är, här kan man väl tala om "feng shui" eller hur.

Själv har jag faktiskt börjat å "rensa" bland mina blommor för att få mer harmoni, tagit bort en del som inte vill sig och i år har jag bara n å g r  a  krukor på altanen där det är tänkt att vila och koppla av för annars så sitter jag där och grämer mig över allt som behöver göras…..vattna,klippa, avlusa, plantera om osv..

                        Mvh Mia

Isatis
2009-05-07 17:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

flowergirl.

Så lustigt att du talar om kontemplation i samband med min bild. Du träffade så rätt! I slutet på stigen som går över ängen ligger en liten damm. Till höger om den går ännu en liten stig som leder upp på mitt berg. Där står en hemgjord bänk, strax intill bänken är Trädgårdens Väktare. Dit går jag för att meditera och insupa lugnet som vilar där. Jag ser ängen, dammen och alla vilda blommor samt fortsättningen på stigen, den Filosofiska stigen, som går förbi träden och vidare in genom lunden.

Skickar med en bild på den Väktaren.

Annons:
flowergirl
2009-05-07 18:45
#21

häftigt! och nu vet jag vad min tavla skall heta…….om Du tillåter Flört

                                 Mia

szirius
2009-05-07 22:54
#22

# 3 du tryckte in en " VILL HA!"  -knapp med den älvan!!!Flört

#20 oj, vad det låter underbart….hur stort bor du egentligen? Det ser ut som värsta slottsträdgården ju, med så fint medicinalkvarter o alltGlad

Vad roligt att ni lägger ut bilder, det blir ett sätt för mig att "hänga med " i svenska klimatet -#12  jag ser att ni börjar ha varmt, lilla tjejen i linneGlad

JohannaMax
2009-05-07 22:59
#23

#22 Ja det var underbart väder i helgen! Låg o solade ute en stund o Norma skutta runt halvnaken eller i linne. Solskyddsfaktor o solhatt för det mesta för solen tog ganska bra. Tydligen ska vi få riktigt fint i helgen igen men jag är lite skeptisk som det ser ut nu…brr…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Isatis
2009-05-08 09:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Bor i en rödmålad mer än 150 år gammal stuga som byggdes "nol i hagen vid Boatorps grin". Därav fick stället namnet Norhagen. Den kallades backstuga och beboddes i flera generationer av byskomakare och sadelmakare. Tomten är på 7000 kvm med olika biotoper. En skymt av stugan.

Isatis
2009-05-08 09:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

En av ingångarna till Kryddgården.

Clary
2009-05-08 09:05
#26

Helt underbart Isatis man verkligen känner av lugn och frid när man ser på dina bilder

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2009-05-08 11:51
#27

#24 Så underbart fint!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
bettin65
2009-05-13 14:48
#28

underbart fina bilder alla………

Clary
2009-05-13 15:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Nu kan jag visa att syrenen är på gång hos oss. Det är ca tre veckor tidigare än normalt, har bra koll på just det efter som en son fyller 6/6.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Clary
2009-05-13 15:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Och så här långt har liljorna kommit Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
2009-05-13 16:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

detta är inte en trädgårdsbild, men väl en vacker vy härifrån.Vägkanterna är sedan en vecka tillbaks röda av vallmo.Härliga maj!Skrattande

JohannaMax
2009-05-13 17:02
#32

#31 Jag kommer o hälsar på dig snart! Skrattande Blir så avis på allt fint du har! En jag å två småttingar, vi stannar i ett år.Tungan ute

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2009-05-13 18:15
#33

Vallmo och prästkragar det är sommar, ljuvlig bild Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
2009-05-13 19:11
#34

#32 välkommen, jag har gästrum med dubbelsäng och spjälsängFlört

Annons:
PiteCarina
2009-05-13 21:14
#35

#31 Ja, vilken underbar bild! Glad

Tuva-Lena
2009-05-15 01:49
#36

Vilka fina blomsterbilder ni visar! Här är ju allt lite senare men jag skall fota min rabatt när det är nåt att visa upp. Jga har många odlingar på gång men ännu så länge så står dom uppe på vinden där det är lagom svalt. Dina kinesiska lyktor tar sig som attan Clary! Flört Sedan har jag sparat både dahlior, isbegonia och hängperlargon sedan förra året som också är på g..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2009-05-15 08:30
#37

#36 Vad härlligt att de tar sig, de kan bli jättestora och jag tycker att det är så söta blommor på dem

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2009-05-15 14:00
#38

#37 Skall man plantera ner dem ensamma, eller ? Alltså blir dom så stora att dom vill stå för sig själva? Dom är så kraftiga men så har jag också gett dem gödning.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Isatis
2009-05-15 17:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Äppelträden börjar blomma i Norhagen.

Clary
2009-05-15 19:11
#40

#38 De blir så pass stora att de behöver gott om plats, är en solitärväxt. Den ena jag hade förra året blev nästan 1,5 meter Flört Du kan ha dem i kruka eller direkt i jorden

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2009-05-15 21:27
#41

Wow, så stora! Härligt då sätter jag en del i kruka och de andra i perennrabatten som behöver fyllas ut. Glad

#39 Herre jösses vilka vackra blommor! Förvånad Glad Här dröjer det nog några veckor innan mitt gamla äppelträd bär blommor. Just nu håller björken på att slå ut, fast musöronen är avklarad redan. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
szirius
2009-05-18 23:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

körsbär!Skrattande

szirius
2009-05-18 23:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Det här tog jag nu ikväll vid 18-tiden.Väldigt typisk ungersk vy…här lever fåraherden kvar…jag tycker att det är så vackert…

JohannaMax
2009-05-18 23:46
#44

#43 Du får sluta läskas med dina bilder! Risken är att jag tar första bästa flyg annars…Tungan ute

Så underbart det ser ut!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

szirius
2009-05-18 23:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

akaciaträden i blom…

szirius
2009-05-19 00:07
#46

Åh, här läskas inte -naturen är till för alla att njuta av, så jag låter er få ett stycke paradis på bild bara CoolTungan uteFlört

( och myggen syns inte på bilderna Oskyldig)

Tuva-Lena
2009-05-19 00:52
#47

Åh vilka underbara bilder szirius! Är det i Ungern du huserar..? Tyckte mycket om bilden på fåraherden jag också, men blommorna går inte av för hackor dom heller! Tungan ute

Idag har jag skyfflat gödsel på alla rabatter och i trädgårdslandet. Har ju egen hästgödsel, men fyyy va tungt det var. Gödselstacken har inte torkat ännu efter snösmältningen, så det var ett slitgöra att forsla dyngan upp på gården med skottkärran. Men nu ligger den i rabatterna, och turligt nog så kom regnet ikväll så näringen kan åka ner i backen. Vilket flyt, eller hur? Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2009-05-19 16:32
#48

#46 Nämen har ni mygg?!?! Då stannar jag hemma!Tungan ute

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
szirius
2009-05-19 17:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

#48 Jag förstår att du stannar hemma då - för mygg finns ju inga i Sverige!Flört

 Man vet däremot inte vad som ska komma framringlande när man rensar ogräs här -ödlor och ormar o stora spindlar( kan bitas men är inte giftiga) o dm-stora tusenfotingar …FlörtMan får inte vara rädd för kryp om man ska bo härTungan ute.

Själv tycker jag om dem allihop- nu när jag har vant migFlört

Är han inte ganska vacker, så säg?Cool

Clary
2009-05-19 19:37
#50

#49 Vilka fina färger den har, helt klart vacker. Du har visat så fina bilder, tur att vi kan kontra snart när det sätter fart och blommar ordentligt här Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2009-05-19 19:59
#51

#49 Då stannar jag verkligen hemma!! Gillar inte läskiga kryp, fy va rädd jag skulle bli!! Men ödlan är verkligen fin o vilka färger!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

szirius
2009-05-20 14:30
#52

#50 ååh, jag väntar med glädjeGlad!

#51 första sommaren, när jag skulle bära bort en lövhög kom det framringlande en sån lång, tjock tusenfoting - då skrek jag till- jag var helt oförberedd för såna stora kryp, de vi har hemma är ju pyttesmå o söta.Men nu är jag som sagt van vid att allt är dubbla storleken.Stora skalbaggar, stora spindlar,stora sniglar( med stora fina skal som blir fina prydnader bland stenpartierSkrattande det finns en snigel som kallas guldsnigel och har guldgult skal..jättefin) osv.Dessutom vet jag att inga är giftiga, då släpper rädslan.Jag har alltid gillat alla djur, även spindlar som de flesta tycker är läskiga - jag var alltid den som fick bära ut smådjur ur klassrummet som barnFlörtVärst är faktiskt getingstick, då jag är allergisk, och getingar finns det ju i Sverige också…

Nu har jag druckit en kopp kaffe här, vilket jag gör väääldigt sällan då min mage inte gillar det riktigt…men jag blir alltid alldeles hög och kärleksfull av det( haha, snacka om att vara känlsig för droger…) så nu vill jag bara säga att ÅÅÅHH, vad det är härligt att ha detta forum att småprata om livets underbara ämnen tillsammans med andra fina människor! Tack för att ni finns!SkrattandeKyss

flowergirl
2009-05-20 16:32
#53

Tack själv szirius!!! du står ju till stor del för underhållningen här på bild avdelningen och det tackar vi förFlörtSjälv har jag inte så mycket att erbjuda på den fronten just nu men det kommer…

.Idag regnar det hos mig och är 14grader suck, skall nu ta i tu med mina hästar, dom skall få det årliga vårbadet idag. Ett projekt som tar några timmar i anspråk men sedan blir dom stiliga och får gå här å glänsa på mina små marker, det är ju i och för sig en tjusig trädgårds dekoration………ha de gott…………….

                                  mvh flowergirl

Clary
2009-05-20 20:03
#54

#52 Låter som om du skulle kunna lägga in en hel del bilder till på alla små-stora kryp, alltid lika kul att se. Du bidrar med mycket fina bilder och jag tycker det är extra kul för att de kommer från utlandet, en extra knorr

#53 Nybadade hästar låter som en utmärkt trädgårdsdekoration så det får du gärna visa också Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2009-05-21 02:43
#55

Usch, jag får dåligt samvete. Jag kan inte bada mina hästar och nu ligger dom och kliar sig i leran när dom kommer åt.. Skäms Får ta dom upp till stugan i sommar så kan dom bada själva, och då får jag passa på att skrubba dom, det gillar dom. Glad

Ja szirius, dina bilder är såå fina och lite exotiska för oss nordbor, du vet. Ödlan i trädet är ju helt underbar! Förra helgen fick jag bära ut en spindel från badrummet. Dom kommer alltid in på vårkanten och sambon får hicka av att se dom så det är samma här, det blir jag som får rädda alla vilsna kryp som har irrat sig in i huset. Fortfarande har vi en ganska stor spindel kvar i badrummet, men jag säger inget till sambon, he he.. Ni har väl hört talas om lyckospindel..? Inte kan jag slänga ut en sån?!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
szirius
2009-05-22 10:40
#56

spindlar är också ett tecken på att man inte har mögel har jag hört, så man ska vara glad om de trivs hemmaCool

Jag ska se om jag hittar fler "storkrypskort", men jag är rädd att jag ska skrämma ihjäl nån stackars fobiker…är ormar och spindlar ok för er här inne?Obestämd

Clary
2009-05-22 10:53
#57

Vet inte om det är någon med fobier här Obestämd Kanske en egen tråd med de bilderna så slipper de som inte vill, se dem Flört Själv tycker jag många av dem är så fina med alla vackra färger

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2009-05-22 19:33
#58

Tycker de är otäcka men på bild brukar det gå bra så in med bilder bara!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2009-05-23 00:45
#59

Inga prolem szirius, lägg in dina fina bilder. Och bästa sättet att bota en fobi är att konfrontera den. Jag var livrädd för ormar när jag var yngre - benen åkte snabbt upp från golvet när jag såg en orm på TV - men jag tvingade mig att titta på dem, och stanna till och studera dem i skogen, så nu är jag botad! Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2009-05-23 23:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Nu doftar det helt ljuvligt runt omkring oss Flört har två stor syrenhäckar att njuta av

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

bettin65
2009-05-23 23:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Glad i dag köpte ett Olivträd Å har planterat det i en stor Tunna…….

Clary
2009-05-23 23:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Och om solen dyker upp snart så spricker snart den här också ut

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
bettin65
2009-05-23 23:20
#63

Underbar…….

Clary
2009-05-23 23:22
#64

Åh, ett olivträd, var hittar man det? Det är nåt som jag väldigt gärna skulle vilja ha Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2009-05-23 23:40
#65

Så fina bilder!

För ett par veckor sen såg jag ganska stora olivträd på Blomsterlandet i Linköping, tyckte dock inte att de såg så jättepigga ut…

Är olivträd svårskötta?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2009-05-24 09:32
#66

Kollad lite på vad som gäller för olivträd. Det är lite pyssel med dem men är ganska frosttåliga. Ska skyddas nu på våren om det går under -5 men på hösten ska den klara -10. Inne på Odla.nu har de en del skrivet om den. Jag är bra sugen på att prova Flört Vi har ju Blomsterlandet i Norrtälje så det får väl bli en tripp dit och se vad de kan ha.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

bettin65
2009-05-24 09:41
#67

Det Här trädet köpte jag på en mindre handelsträdgård.

Här  utanför stan (Helsingborg). Men finns säker på lite olika ställen priserna varierar Detta hade kostat 245 kr å jag fick det för 50 kr så då tyckte jag att jag kunde försöka mig på ett hade nog inte köpt ett om det var full pris eftersom jag är osäker om hur man ska sköta Trädet men jag letade i går runt på internett och hittade en del råd , så nu är det bara att köra……………

En grej är och ha det i en stor stor kruka så att inte rötterna fryser på vintern, men tydligen tålde den några minus grader.

Så om olivträd är svårsköt-ta får vi se nästa vår när jag har övervintrat denTungan ute

Clary
2009-05-24 09:47
#68

Låter som ett bra pris då hade jag också nappat Flört har för mig att jag läst att det ska vara något speciellt med att ha ett olivträd, bra feng shui, måste se om jag kan hitta på det igen Obestämd

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

bettin65
2009-05-24 10:01
#69

Det var intressant Det visste jag faktiskt inte…

kände bara att jag ville ville ha det så det var säkert meningen på något sätt……..

Annons:
szirius
2009-05-24 12:35
#70

jag tror att olivträd har med ekonomi att göra om jag inte minns fel…Obestämd Vad roligt att se bilder!Skrattande.Ska se om jag får till att fota lite senare idag och lägga in….

JohannaMax
2009-05-24 13:15
#71

Oj! Om man då skaffar ett olivträd o det dör blir ekonomin kass då? Då vet jag inte om jag vågar skaffa nått…Tungan ute har ju inte så jättegröna fingrar

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Chakra]
2009-05-25 16:36
#72

Jag har en fråga…

Sådde blomfrö i en pallkrage runt 1 maj och de har börjat komma upp nu, och tyvärr tycker katterna i området att det är en passande låda att sätta sig iGlad
Nu har jag lagt på fiberduk vilket jag skulle gjort från början.
Tror ni som har erfarenhet av det, att duken kommer hindra katten att gå dit? Vad göra annars?

JohannaMax
2009-05-25 21:31
#73

Peppar ska vara bra att ha i landet mot katter har jag hört. Vet dock inte om det ska vara korn eller malet eller svart eller vitpeppar…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2009-05-26 09:24
#74

Malen vit/svartpeppar kan fungera, sen finns det ett o annat preparat i zooaffärerna som man kan använda. Förhoppningsvis tycker de inte det är så intressant när du fått på fiberduken och hittar en annan plats att använda som toalett Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
2009-05-26 13:22
#75

#71 haha, jag vet inte hur det fungerar…nu är jag iaf himla sugen själv på att ha ett olivträd! Och ett citronträd…de skulle göra sig fina på min uteplats…

[Chakra]
2009-05-26 19:02
#76

Tack för tipsen #73 och #74

Annons:
Tuva-Lena
2009-05-27 23:48
#77

Ang kattor och rabatter. Mamma har haft väldigt jobbigt med alla kattor som springer och sätter sig i hennes rabatter. Har testat alla tänkbara metoder men inget har hjälpt. Nu senast fick hon ett tips om att ställa ut en skål med ättika i rabatten och kan ni tänka er, inte ett kattbesök på två veckor! Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2009-05-28 00:02
#78

jag har hört att man ska gräva ner vitlök…Obestämd.Annars funkar det jättebra att skaffa en "marodör" som jagar upp katterna i träden o sen står o skäller en halvtimme.Vi har väldigt tomt på katter här nu…Flört

[Jeremina]
2009-08-24 23:23
#79

Vad många vackra bilder med blommor och växter…..Glad

Upp till toppen
Annons: