Annons:
Etikettfilosofi
Läst 2522 ggr
Tuva-Lena
2009-03-12 23:47

Vattenenergin

Vattenenergin rör sig sakta framåt och står för tystnad och mörker. Vattnet kan ge oss insikter om våra liv. Vattnet stimulerar andlighet, mystik, självkänsla och kontakt med högre makter. För mycket vatten gör att vi inte hittar någon struktur i våra liv. För lite kan göra oss passiva och framkalla ångest och en svårighet att hantera stress. Vattenenergins färger är mörka, som till exempel mörkblått och mörkgrått, och formerna är oregelbundna. Du hittar vattnets energi i alla arrangemang och konstverk med vatten, reflekterande ytor, kristall, glas och speglar.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[Hellas]
2009-03-13 22:37
#1

Vatten är det element som jag saknar mest i mitt boende, helst vill jag ha ett akvarium men en liten fontän är också på önskelistan

JohannaMax
2009-03-13 23:01
#2

Ja en liten fontän skulle jag vilja ha!!

Akvarium är fint men så mycket jobb…vet inte om jag orkar med det igen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2009-03-14 00:42
#3

#2 Samma här, jag hade akvarium för ett tag sen och det var för mycket jobb. men en fontän ligger på önskelistan för mig med. Jag tror också att jag har för lite vatten hemma, myckte trä däremot - bor ju i trähus också.. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Hellas]
2009-03-14 00:53
#4

Jag har haft akvarium tidigare ocj´h det var knappt inget jobb med men placering är jätteviktigt samt ju större desto mindre ´jobb.

Kram

mayolica
2009-03-14 19:43
#5

Jag bor vid havet med mycket vatten omkring mej ,så det borde inte vara brist på det elementet . Det kanske kan vara för mycket i förhållande till dom andra.

~ mayolica ~

Soffe
2009-03-14 20:02
#6

Ja fontän är ju fint :-) Akvarium är inte av mitt intresse.. Men jag bor ganska nära vatten, finns 3 små sjöar i närheten.. Vet inte hur nära det ska va?

Annons:
Clary
2009-03-14 20:52
#7

Under "Själen och de fem elementen 5" kan man få en liten fingervisning om man har för mycket eller för lite av de olika elementen och hur man "tankar" upp den energin

Akvarium har jag också haft, när man väl fått bra balans i det så är det lättskött men då måste det vara ganska stort. För några sedan hade jag tur och hittade två fontäner som var ganska billiga, var Plantagen som hade dem om jag minns rätt.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2009-03-15 00:45
#8

..kanske inte så dumt när det regnar trots allt, om man nu bor långt ifrån nåt vatten då.. Flört

Det verkar som vatten är den energiform som vi saknar mest av här på forumet också, av antalet inlägg att döma.. Flört 

Ja har en "ljusstake" i glas - ja den ser ut som en vanlig vas - och är till hälften fylld med runda stenar. Sedan är dte meningen att man skall fylla den med vatten, och på vattenytan skall man lägga vämeljus som ligger och flyter. Väldigt rogivande att titta på.. Oskyldig

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Torahzen]
2013-04-02 21:21
#9

Puttar…

[NeferNefer]
2013-04-11 20:18
#10

Vatten är nog bra att ha. Jag bor i trähus (trä) med trädgård (jord) och jag samlar på stenar (metall?). Idag satte jag en massa kvistar i vaser och placerade ut, och det räknar jag som vatten eftersom vaserna är fulla av vatten. Så det kändes bra att hitta den här tråden 😃

[Torahzen]
2013-04-11 20:37
#11

👍

[NeferNefer]
2013-04-11 20:39
#12

… och så hade vi hit rörmokaren häromdagen för vattnet flöt så dåligt i rören. Och nu flyter det så bra som aldrig förr! Nu hoppas jag att pengar flyter in också … 😎

Upp till toppen
Annons: