Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 3811 ggr
JohannaMax
2009-03-15 11:25

Feng Shui o kroppen?

Läste att man kan "Feng Shuia" kroppen med. Utrensningar, fasta o detox.

Nån som gjort det? Bra preparat? Tips o råd? Hur går man tillväga?

Detta är ju inte aktuellt för min del just nu eftersom jag är gravid men jag vill gärna testa sen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Clary
2009-03-15 11:30
#1

Det här blir nog mer Tuvans område, hon är duktig på mycke Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2009-03-16 01:01
#2

#1 Ja, men inte på detox! Skrattande #0 Vi har pratat om det på alternativbehandlingar så om du är intresserad kan du gå in där o kolla. Mitt område är mer terapier.. Det här handlar också om att återskapa balans i kroppen melllan yin och yang. Vet man med sig att man har en obalans i kroppen så kan man återfå den bl a genom fasta, örtterapier, akupunktur m m. Först bör man då ta reda på vilka organ som är inblandade i obalansen. Det gör man bl a genom att se på symptomen, ta pulser, se på tungan, kolla ögonen o s v..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Hellas]
2009-03-16 18:40
#3

Det finns ju Feng Shui för Kropp och Själ men jag tror också att AB siten har fler som kan just kropps ämnet.

Det fifnns en artikel som beskriver Chakrasystemet utifrån Feng Shuis synvinkel men det är inte det du är ute efter.
Den själsliga biten av balans är jag själv väldigt intresserad av men jag kan ju inte påstå att jag är beläst i ämnet.

eva2005
2009-05-23 10:55
#4

Hej! du kanske redan hittat ngt inne på AB

annars rekommenderar jag Robert Gray som det bästa tarmreningspreparatet, är också lätt att få tag i, finns att beställa på många svenska sajter och många hälsokostbutiker tar hem det

det är en lång och långsam historia, men inte direkt jobbig, man behöver inte ändra diet (om man inte vill förstås, för att få ytterligare effekt), bara dricka pulver och ta tabletter 3 ggr per dag

extra effektiv i kombination med Ledins klysmatika (som inte är så farlig som den ser ut! : )

Lycka till!
Eva

piri-piri
2009-05-24 14:47
#5

Har gjort en Ayruvedisk detox. Den balanserar syra - bas balansen. Man äter främst grönsaker, proteiner i form av ägg, kyckling och fisk, färskost, lite råris. Den enda frukt som är tillåten är banan. Man ska undvika frukt, tomater och gurka om det inte har mognat på plantan eftersom dessa är syrabildande om de skördas omogna.

Annat som ska undvikas är bearbetad mat, rött kött, kaffe, svart te, choklad, mejeriprodukter, alkohol, nötter, jästprodukter.

Tuva-Lena
2009-11-10 16:14
#6

*putteliputtar* Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Conquest
2009-11-24 22:00
#7

Drick 3 liter vatten om dagen. I varje liter kommer du ett kryddmått havssalt och i varje stort glas vatten kommer du en matsked Molkosan i. Gör det några dagar och du ska garanterat känna en positiv effekt på allmäntillståndet. Dricker du även kaffe eller alkohol, öka vattnet med minst lika mycket vatten.

Det finns mer om nyttan om vatten och salt på min hemsida.

På caféer i Wien får man ett stort glas vatten med en omvänd sked över, när man beställer en kopp kaffe. När vattnet tar slut får man automatisk ett nytt glas med sked.

På frågan varför det fanns en omvänd sked över glaset svarade kyparen. Se, nu lägger jag den rättvänd, skakar lite och titta: Den ramlar av! Därför.

Clary
2010-02-10 14:05
#8

Puttar upp den här tråden om kroppslig rening Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2010-02-10 14:07
#9

Hehe! Vad snabb du är Clary! Tänkte leta efter den men så såg jag att du redan varit i farten!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-02-10 14:08
#10

På hugget idag Flört men nu ska jag fixa lunch och se vad jag kan hitta på mer Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

timmelin
2010-02-10 20:23
#11

Läste att bara ren vattenfasta ska vara det bästa för att komma i form tillsammans med tarmrengöring.

Är ett tufft program men man håller på en till två veckor stod det.

Vad tror ni om detta?

JohannaMax
2010-02-10 20:48
#12

Jag skulle tuppa av…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

timmelin
2010-02-10 20:50
#13

hahaSkrattande

Annons:
Clary
2010-02-10 21:16
#14

Inte nåt jag skulle prova låter alldeles för tufft, skulle också tuppa av.

Fastat har jag gjort men med grönsaksjuicer och sånt men jag kan inte säga att jag kände mig bättre, bara hungrig Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

timmelin
2010-02-10 21:37
#15

tänkte jag skulle gå ner några kilo på kuppen också. Men hoppas min medicin som jag ska få som är centralstimulerande kan göra det också. Men nu försöker jag iallfall att tömma magen lite extra.

Haha, vilket samtalsämne bläää Skrattande

Clary
2010-02-10 21:53
#16

Det är svårt att gå ner i vikt genom att fasta, då får du nog hålla på väldigt länge. Mitt tips är att du, om du nu använder socker, dra ner på det och kolhydrater. LCHF har gjort att jag gick ner 3-4 kilo, nu har jag inte speciellt mycket att släpa på men det kändes skönt, nu kan jag ärva min dotters jeans Skrattande  

Oxymax tror jag ett piller heter som man kan använda för tarmrening. Om inte Hoppfull hinner in innan, jag vet att hon kan det här, letar jag reda på mer fakta om det tills i morgon Flört Du Timmelin, det mesta är tillåtet här inne, det är ju bara vi Oskyldig

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

timmelin
2010-02-10 22:01
#17

ja och vi är bäst eller hur

kram

JohannaMax
2010-02-10 22:35
#18

Ja fastar man brukar man snabbt gå upp de kilona igen plus några till.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-02-11 14:38
#19

Då ska vi se vad jag hittade.

Oxymax renar tarmen hittar just nu inte någon innehållsförteckning men 2 tabletter om dan har jag för mig att jag tog. Smidigt sätt var det.

Så finns också Holistic Ultra Detox med örter och fibrer.

Var in på http://ortagubben.jetshop.se/default.aspx där hittar du mer Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
2010-02-12 14:26
#20

i perioder "lättfastar" jag en dag i veckan, oftast söndagar.Då kör jag bara dryck och släta soppor.Jag tycker att min kropp mår bra av det.Det känns alldeles lagom för mig. Särskilt skönt också om man ätit mycket onyttigt i helgen.Nu har ju jag snarare behov av att gå UPP…så det gäller det omvända, äta mer än jag gör av medObestämd…och jag vill ju inte gå upp genom att svulla bullar precis, utan på ett nyttigt sätt…inte det lättaste det heller…..tänk vad bra om man bara kunde "byta lite" med varandra,eller hur,  hihihiFlört.

Annons:
timmelin
2010-02-12 14:28
#21

Japp mycket bra idé

haha

szirius
2010-02-12 14:43
#22

Sökes: 3-5 kg av bästa kvalitet, gärna muskler, men underhudsfett går också bra så att jag slipper frysa så lätt Flört

JohannaMax
2010-02-12 15:45
#23

#22 Det kan du få av mig! Fast jag behåller gärna musklerna! Hehe! Det blir Beach 2010 utan att behöva jobba för det så mycket i år då!Cool

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-02-13 10:37
#24

Fruktdagar brukade jag stoppa in emellanåt, inte heller så dumt vid rätt årstid Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Upp till toppen
Annons: