Annons:
Etikettfilosofi
Läst 2727 ggr
Niklas
3/4/09, 1:07 PM

Tre principer för Feng shui

Jag slöläste en artikel i tidningen PS!. De skrev om Feng shui och sammanfattade det i tre principer:

* Tillför energigivande och stärkande saker som vanor, vänner och sätt att tänka.

* Ta bort energitjuvar och tacka nej till det du inte tycker om. Hushåll med dina krafter så att du orkar det du gillar.

* Ta bort hinder. Lämna saker bakom dig, be om förlåtelse, gå vidare, påbörja nytt eller börja om.

Är det generella principer för Feng shui eller varierar synen på det beroende på vem som utövar det?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Clary
3/4/09, 6:20 PM
#1

Som jag ser det, är det generella principer och mycket bra sådana.

Tack Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hoppfull
3/4/09, 7:01 PM
#2

Egentligen är väl detta prinicper alla borde leva efter, Feng Shui eller ej?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Clary
3/4/09, 7:32 PM
#3

Du har så rätt Hoppis Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hoppfull
3/4/09, 8:09 PM
#4

Skrattande

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
3/4/09, 11:14 PM
#5

Mycket kloka ord, och precis så är det ju! Feng Shui är ingenting konstigt, bara till namnet, och om vi alla levde efter dom där reglerna så skulle vi må bra mycket bättre.

Vilken av dom där enkla reglerna är svårast att följa, tycker ni? Tyst För mig är det nog punkt 2, att få kunna ta avstånd till sånt som stjäl energi av en.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Niklas
3/4/09, 11:39 PM
#6

Egentligen är det nog inte punkterna i sig jag tycker är svåra, utan att tänka på dem tillräckligt ofta.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Tuva-Lena
3/4/09, 11:42 PM
#7

Där sa du nåt Niklas! Så är det ju, det är så mycket annat som tar upp tankeverksamheten under dan, och av gammal vana så lyder man "minsta motståndets lag.." Foten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hoppfull
3/5/09, 9:12 AM
#8

Jag tycker nog att den första punkten är svårast… för hur hittar man t.ex. vänner som tillför energi? Vänner är ju inget som ligger och skräpar som man bara hittar så där hur som helst Flört tråkigt nog för jag skulle behöva några! Alltså IRL.

Och vanor är alltid svåra att bryta… jag och min man jobbar intensivt med att bryta vanor vi lagt oss till med under åren och det är skitsvårt.

Och sätt att tänka är ju precis det du beskriver Niklas, att förändra sina tankemönster innebär ju att börja tänka i exempelvis dessa banor och inte i de banor man redan tänker…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Niklas
3/5/09, 12:02 PM
#9

#8: Men din man kan väl vara en vän som tillför glädje och energi?Ibland finns de närmare än man tror. Jag tror inte att det viktigaste är att man har många goda vänner utan att man omger sig med mer bra än dåligt och att man försöker öka den andelen hela tiden.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Hoppfull
3/5/09, 12:33 PM
#10

Skrattande Självklart Niklas! Det är helt sant, familjen är en enorm källa till glädje men familjen (läs tonåringar och andra barn) tar oxå mycket energi. Så som jag ser det behöver man lite annat tillskott med, risken är ju att man nöter ut sin partner Flört

Jag tror absolut att du har rätt i att det viktigaste inte är att ha ett stort kontaktnät, men i vårt fall har vi inga familjer heller och någon mer än bara oss två är det bra att ha tillgång till.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Hellas]
3/5/09, 9:57 PM
#11

#10 Vi har inte heller speciellt stort umgänge och det är bättre med kvalite än kvantité.
Vi har arbetskamrater ibland som man träffar och släkt men annars är det vi två.

Det är oerhört sällan, eller aldrig skulle jag nog vilja påstå, som det helt spontant kommer någon på en kopp kaffe, det var mer när barnen var små men inte nu längre.

Tuva-Lena
10/2/09, 12:23 AM
#12

*Några kloka ord på vägen..* Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Torahzen]
10/5/12, 6:55 PM
#13

puttar några tänkvärda ord…

Annons:
Upp till toppen
Annons: