Annons:
Etikettrelationer
Läst 3837 ggr
Clary
2009-01-15 14:04

Relationer

Kärlek och Relationer

  • Element: Jord
  • Väderstreck: sydväst
  • Färger: rosa, lila
  • Ökar i styrka i kombination med: Eld
  • Bevarar sin styrka i kombination med: Trä
  • Minskar i styrka i kombination med: Metall

Feng Shui - Kärlek och RelationerDet här området brukar aktiveras av personer som har problem i kärlekslivet eller i sina relationer till andra, inte minst sin partner.

Det är viktigt att minnas att elementet som styr över det här området är jord och att färgerna framför allt är rosa och lila.

Eftersom eld ökar jordens styrka, är det inte fel att göra bruk av eldelementet, t ex ett par rosa vaxljus. Metall skall undvikas.

För att bevara en relationer räcker det med trä: växter och bilder på växter eller trä, gärna i mängder. Oftast är det dock bättre med en stor frisk växt än många som är små. Trä utgör även en källa som ökar eldelementets styrka som i sin tur ökar jordelementets styrka.

Du kan för att förbättra sällskapslivet placera starka lampor i detta område. Välj gärna en lampa i röd, klargul eller orange färg, minst 150 cm över golvytan. Tänd den då och då. Håll området rent och fri från all skräp.

Källa: www.myTwice.se

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Tuva-Lena
2009-01-16 01:42
#1

Oj, det där var intressant Clary! Det blir mycket att tänka på när jag sätter igång och försöker feng shuia här hemma. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pleje
2009-04-08 15:34
#2

Jag kommer inte in på den länken du hänvisar till, finns den kvar?

Clary
2009-04-08 15:41
#3

www.twice.se så går det nog bättre Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2009-04-09 00:44
#4

Upptäckte just sedan jag ritat en bagua över mitt hem, att jag har kärlek och relationer i TV-rummet. I soffan har jag omedvetet placerat lila kuddar och på bordet står två ljuslyktor - lotusblommor - som också går i lila. Dessutom köpte jag tyg för att sy gardiner i samma lila färg - väggarna är nämligen väldigt ljusa, ljus beige med mörk beigea bårder. Lyckat eller hur? Nåt rosa har jag inte men det kanske räcker med allt lila istället? Glad 

Det som blev lite tokigt är att TV-rummet ligger åt nordost - tvärtom alltså. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Dojdan
2009-04-09 01:25
#5

Oh gud va mysigt! Jag har också planer på att ta in mörklila detaljer i mitt mysrum på övervåningen. Och jag letar för fullt efter ljuslyktor i form av lotosblommor!


Norrann
2009-04-09 01:26
#6

#4 Om du utgår från ytterdörren då?Hamnar "master bedroom" längst bort till höger?I så fall är det relationshörnet och väderstrecket spelar ingen roll.

Annons:
Tuva-Lena
2009-04-09 01:41
#7

#6 Ja, det gör det faktiskt, det rätta sovrummet alltså på övervåningen. Just nu ligger jag i "salen" nere, det största rummet i huset i brist på färdigt sovrum - och det ligger i sydväst - inte så bra, men mitt rätta sovrum ligger i nordost, eller längst bort till höger. Ett sånt gammalt hus och ändå har dom tänkt alldeles riktigt! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2009-08-16 13:58
#8

Puttar upp den här artikeln också Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[mia-38]
2009-08-16 14:16
#9

Hmm….låter spännande. Ska verkligen testa att fixa en hörna i soffrummet med detta.
Rosa och lila. Skrattande Jag som kört i blått innan.

Clary
2009-08-16 14:20
#10

Du har kollat så att det är rätt hörna då? Det är ju ganska lätt att komplettera det blå med rosa och lila och prydnadsföremål i par. Tavla med pion är inte heller dumt. Titta gärna på idéerna när det gäller sovrum, finns nog lite matnyttigt där också Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[mia-38]
2009-08-16 14:21
#11

Det skulle va i sydväst? Fråga inte mej om vädersträcken.hahahah…
Men kan kolla det med nån som vet.

Ska komplettera lite. Jag har ett par lila ljusstakar. Det ska nog gå att fixa till.

Clary
2009-08-16 14:38
#12

Om du utgår från din ytterdörr är det hörnet längst in till höger som är relationshörnet Flört Är inte speciellt bra på väderstreck själv men det ordnar sig ändå, baugan är till bra hjälp. Nu fick du sysselsättning idag eller?? Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[mia-38]
2009-08-16 14:41
#13

Hmm..Jag har två ytterdörrar….

Men jag kan tyvärr inte nyttja den högra hörnan i lägneheten till just det. Min sons rum ligger där. Kan dessvärre bara ha soffan mitt i vardagsrummet eller mer till vänster om ytterdörren.

Mitt sovrum ligger oxå i vänstra hörnet.

Men jag ska pyssla och kolla lite här idag…Flört

Annons:
Clary
2009-08-16 14:43
#14

Då letar du reda på relationshörnet i vardagsrummet och så naturligtvis sovrummet Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[mia-38]
2009-08-16 14:44
#15

Det ska jag göra då…Skrattande

Tuva-Lena
2009-08-17 02:02
#16

Jaaa, här står det ju om relationshörnan! Den hade jag glömt Clary, jättebra att du puttar upp den! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: