Annons:
Etikettbadrum-toalett
Läst 3927 ggr
Ioma
4/6/11, 1:48 AM

F S i relaxrum?

Vi kommer få ett relaxrum i källaren inom kort.

Bastu, massagebad, toalett och dusch.

Hur bör jag tänka när det ska inredas?

Platserna för ovanstående är givna så det går inte att ändra så mycket på.

Det är en dörr och två små källarfönster.

Hur skulle NI planera?

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
Clary
4/6/11, 9:04 PM
#1

Hej och välkomen in Ioma. Kan du lägga in en bild eller en skiss över hur det ser ut och berätta lite om vad du tänkt dig att ha där så bllir det lite lättare för oss att komma med tips Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Ioma
4/7/11, 1:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Javisst jag var tvungen att göra en ritning när vi planerade avloppen osv och för att hyresvärden skulle få se det så här kommer den.

I det översta högra hörnet är ett "tomt" rum och det är där bastun kommer att bli. Jag ritade bara inte ut den i ritningen för det behövdes inte eftersom själva rummet redan finns där.

Längst till höger blir toaletten (utan dörr, bara skynke hade jag tänkt för att slippa ha massa dörrar)

Bredvid toan är en dusch och i det utskutande grejjer jag ritat ut på golvet kommer dörren. Dörren är alltså på samma vägg som duschen så det första man ser när man går in är möblerna och badet.

har inga möbler eller hyllor alls ännu.

Väggarna blir vitt kakel som är 40x60cm och de kommer vara liggande.

Golvet vet vi inte ännu vad vi ska ha för färg. Pratade om mörkgrått och ojämna former. Alltså inte fyrkantiga klinker utan mer naturliga former på plattorna.

Jag vill göra det så färgneutralt som möjligt och färgerna bestäms efter humör med hjälp av handdukar, ljus och dekorationer man vill ha uppe just för tillfället.

Detta kommer bli lite av mitt meditationsrum och därför vill jag kunna ändra färger efter vad jag ska meditera över.

Ja… vad vill ni veta mer? hehe

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Upp till toppen
Annons: