Annons:
Etikettträdgård
Läst 5660 ggr
stina63
2011-07-06 19:29

Solcells drivna fontäner

De är något som jag ska skaffa mig. Såg hos en trädgårdsmästare i helgen att det finns nu solcellsfontäner som drivs med solen. Man behöver inte el till detta. Det passar mej väldigt bra för jag har inte eluttag utomhus, Jag vill så gärna ha en liten fontän damm eller fågelbad där det sprutar lite vatten upp som en fontän.

Dom finns inne på solsmarts hemsida. Men dom har en del återförsäljare runt om i sverige som säljer dom. Ett bra tips om man vill ha fontän ute men har inte el eller vill inte använda el ute.
Men jag får se om jag hinner med det i år. Annars så köper jag en och påbörjar de till nästa år vår istället.

Annons:
stina63
2011-07-06 19:32
#1

Hehe låter lite när jag skriver jag vill ha.., Men jag har mina planer hur jag vill ändra och ha min trädgård. Idagens läge så är el dyrt då är solcelldrivna fontäner perfekt. Skrattande

Pagan
2011-07-07 11:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bra idé Stina. Var inne o kollade på solsmarts hemsida, kanske något att fundera vidare på. vatten i trädgården är ju sååå mysigt. Slippa sladdar mm är ju himla smart.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

stina63
2011-07-07 11:44
#3

De är så mysigt och de ska vara vatten som porlar lite i trädgården. Dyrt tycker jag inte att det var, ´Tja klart för de lilla, Men med tanken vad el annars kostar så är detta en engångs summa. SOLSMRT är ett bra märke.

Clary
2011-07-12 10:31
#4

Smart Skrattande tackar för det tipset Stina.

Vi har ju två små fontäner, eldrivna, men den lilla motorn har gett upp på den ena och sen är jag inte så förtjust i sladdar överallt och så var det elpriset Skrikandes

Får fundera och skissa lite på var jag skulle kunna sätta den. Väntar otåligt på vår kompis som ska hjälpa oss med staket sen kan jag på allvar planera resten.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

stina63
2011-07-12 10:37
#5

Visst det är inte så trevligt med sladdar överallt. Sen gillar jag inte att gräva ner dom heller. Detta tycker jag är bra. Bra för naturen bra för plånboken. Blir en engångskonstnad i början. Men det är det värt

Här är enbart en liten sladd antar jag, Sen sticker man ner solcellplattan i jorden, eller i närheten av där man har växter.

Clary
2011-07-12 11:00
#6

Gräva är inte det lättaste här kan jag tala om, gott om rötter och sten så kan jag undvika det också så är det ännu bättre Flört

Lite OT Stina men jag skulle gärna se lite bilder på dina stiliga små herrar, var så länge sedan, gör gärna en egen tråd om dem för jag tror det finns fler som vill visa upp sina raringar Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
stina63
2011-07-12 11:03
#7

De finns även fontäner som man inte behöver gräva ner, utan dom är ovanpå istället clary.
Visst kan jag öppna en tråd på min pågar, Glad

Upp till toppen
Annons: