Annons:
Etikettstenar-och-kristaller
Läst 3061 ggr
amandaolsson
2011-12-18 21:22

Kan jag ha på mig flera stenar samtidigt?

Hej! Jag har en rosenkvarts sten i ett hänge runt halsen. Jag har även en ametiststen och ett bergkristallhänge som jag skulle vilja kunna ha runt halsen.

Halbanden(stenarna)s energi använder jag som hjälp till vardags

Frågan är nu: 1. Kan jag ha alla halsband/stenar på mig samtidigt? Eller kan jag bara ha ett i taget?

2. Om man inte kan ha alla stenar på sig samtidigt, vad händer?

3. Kan jag ha på mig ex två bergskristaller samtidigt? (om inte, vad händer?)

Jag uppskattar verkligen i fall jag kan få svar! Även om det finns någon sida där man kan läsa mer om sånt här. Har en bok som jag litar på men söker även trovärdiga sidor

Tack för hjälpen på förhand! /Amanda Olsson

Annons:
Pagan
2011-12-30 16:02
#1

ser att ditt inlägg är sedan den 18:onde….

Nåväl bättre sent än aldrig. Varje sten har ju en egenskap - och jag brukar välja sten utefter den vetskapen sas. Vad jag behöver idag/nu.

Vad du undrar är om du kan ha flera på dig samtidigt och då undrar jag genast varför. Vill du liksom helgardera dig?

Jag är lite kluven till chakrasmycken då dessa innehåller olika stenar och det tycker jag motsäger sig självt - ungefär som att ha 17 sjukdomar och ta en tablett för varje - någonstans måste ju detta bli fel. Bieffekter uppstår och vissa tabletter motarbetar varandra och/eller önskad effekt uteblir.

En helt annan sak om jag gör en chakra balansering och placerar stenarna på kroppen under en begränsad tid och i syfte att uppnå snabb effekt.

Jag vet inte hur du gör för att välja sten/kristall, men har du känt att det finns ett behov av flera samtidigt?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: