Annons:
Etikettpraktiska-tips
Läst 2660 ggr
HeddaBring
2012-01-18 20:55

Sätt att bromsa chi?

På jobbet är mitt skrivbord placerat mitt emellan dörren och fönstret. Jag har fönstret till vänster om mig och dörren till höger. Vid skrivbordets ände har jag en skärm som skärmar av en del mot dörren. Problemet är att utanför dörren är det en jäääääättelång korridor där många går. Jag känner hur chi dundrar in i min högersida i full fart och blir ganska störd av det. Att stänga dörren går inte och vad jag förstår så bryr sig chi inte om dörrar så mycket.

Finns det något jag kan fixa så att chi bromsas? Jag funderade på att ställa en stor växt mellan skärmen och dörren, skulle det hjälpa? Finns det någon bild eller något man kan sätta på skärmen? Speglar? Alla tips mottages tacksamt!Skrattande

Annons:
[Torahzen]
2012-01-19 09:18
#1

finns det möjlighet att sätta draperi/gardin bredvid dörröppningen och dra för öppningen lite grand? Kan du ställa en trave med pärmar, mapplådor på skrivbordet mot dörren?

Hur hög är stolen? Har du ett riktigt stöd här? Hur mycket har du i fönstret. Fyll på med blommor och gardin precis bredvid dig, men set till att du får in ljus ändå?

finns det möjlighet att flytta skrivbordet så att det inte kommer mitt i "draget", elelr snarare så du inte kommer mitt i draget. Hur brett och långt är  rummet?

Jag har inte testat med spegel, men jag skulle testa sätta upp en tavla med stärkande motiv, vaktlejon eller så och sätta en spegel på baksidan. Tavlan sätter du på väggen ut mot korridoren. Var vaksam om många börjar bete sig annorlunda utanför din dörr.

Stor växt låter också bra.

Kan du stänag till dörren men lämna stor glipa så att dörren känns öppen men du styr chi förbi dig?!

HeddaBring
2012-01-21 12:01
#2

Hej och tack för svaret!

Rummet är ganska stort, vi sitter fyra stycken i det i varsitt 'bås' på sisådär 2*3meter. Mitt bås avgränsas av ena kortväggen och så har jag en kollega bakom ryggen. Jag kan inte flytta skrivbordet alls, tyvärr. Skrivbordsstolen tycker jag känns bra. Jag har provat att ha dörren på glänt och det känns ju bättre chimässigt men det blir lite avvisande ändå mot besökare och kollegor.

I fönstret har jag mycket växter men inga gardiner. Jag ska skaffa mer växter har jag tänkt, ska ha några på skrivbordet tror jag.

Trave med pärmar, hihiCool. Jag förstår tanken men jag vet inte om jag är så pigg på den idén.

Jag förstod inte hur spegeln skulle sitta? Vad tror du om en sådan där konvex spegel som sägs sprida chi vänd mot dörren? Eller sprider jag bara den snabba chin inom rummet så att det blir ännu rörigare? Vaktlejon låter bra, det ska jag prova.

[Torahzen]
2012-01-21 22:48
#3

Spegeln tänkte jag skulle sitta på baksidan av tavlan som du sätter på väggen ut mot korridoren om det går. Själva spegeln syns alltså inte.

Upp till toppen
Annons: