Annons:
Etikettövrigt
Läst 2553 ggr
[Torahzen]
3/5/12, 11:54 AM

Se klart på livet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I helgen hade jag möjlighet att tvätta fönsterna på utsidan. Vilken skillnad! Det är så mycket trevligare att titta ut genom rena fönster än grådassiga.

Tvätta dina fönster och du ser klarare på livet! Dina eventuella problem försvinner tyvärr inte med tvättvattnet, men du kanske ser en lösning…

Njut av solen!

Annons:
Amandla
3/5/12, 1:45 PM
#1

Oh, fönstren behöver verkligen tvättas här! Snart ska det ske, ska bara… Cool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
terkina
3/6/12, 9:07 PM
#2

Så sant så sant! Dessutom kommer vårkänslorna fram när man tvättar fönster tycker jag! Jag har dock en liten utmaning innan jag kan tvätta våra fönster. Bostadsdelen på huset vi flyttade in i i höstas är på andra våningen och vi har inte skaffat någon stege än. :0P

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

Clary
3/8/12, 9:40 AM
#3

Fönster=husets ögon Flört

Rena fönster är nog det jag gillar mest för det syns verkligen när det är gjort. Vi har haft sol ganska länge och då syns det att det är dags men jag åkte ju på influensan och har inte återhämtat mig helt men jag hoppas kunna ta dem nästa vecka för då skulle det bli varmt också Cool

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
3/8/12, 6:51 PM
#4

Det kan vara riktigt mysigt att tvätta fönster i finväder…fåglarna kvittrar, solen lyser, mmm.Glad

Vi har så stort hus, med många stora fönster, så jag tar dem lite pö om pö, men vardagsrummets fönster är gjorda redan, och två sovrumsfönster uppe.Dem tog jag en solig dag då jag fick ett ryckTungan ute

På somrarna har vi oftast flera fönster öppna nattetid, så då behöver vi ha myggnät på dem, som gör att utsikten "mattas av" en aaaaning…så helt klart ser jag inte på livet på somrarna iafFlört

piri-piri
3/10/12, 3:10 PM
#5

Nu har jag vår i mitt köksfönster, ljusa gardiner och rena fönster. Hunden gillar att så och titta ut vid altandörren vid matplatsen och då blir det fullt med små nosmärken där.

Vi har också ett stort hus med många fönster så resten bokar jag nog en fönsterputsare till.

dagdrivarn
3/19/12, 9:48 PM
#6

Guuuud vilken bra idé!!! Känner att jag inte kommer någonstans just nu, allt bara är stagnerat och jag ser verkligen inte klart just nu och tittar jag ut så… hmmm… tror visst vi haft dimma ute senaste halvåret Skäms

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Annons:
[Torahzen]
3/19/12, 10:19 PM
#7

JA, visst är det! Jag behöver dessutom putsa om mina fönster för de blev visst ganska randiga sist. Jag är inte ute efter perfekt rena, men det blev lite för smetigt…Tungan ute

piri-piri
3/19/12, 10:39 PM
#8

#7 Samma problem här. Såg när solen sen lyste på att det inte blev riktigt så bra som jag önskat. Hur man än försöker så blir det lätt flammigt..så tråkigt Rynkar på näsan

Pagan
3/21/12, 8:30 PM
#9

Jag har börjat beta av mina också. Iallafall dem jag når - måste skaffa mig en stege.

Vad använder ni? jag kör med vatten, några droppar Yes och tidningspapper. Om de inte är så saltiga blir det ättika istället för Yes. På våren oftast Yes då, men under sommaren så är det lätt att bara spraya ättiksvatten och putsa av. Kanske finns ett enklare sätt?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Torahzen]
3/21/12, 9:46 PM
#10

Det låter som du har ett bra sätt. Jag har för närvarande fönsterputs men ska använda upp det och övergå till diskmedel.

Upp till toppen
Annons: