Annons:
Etikettarbetsrum
Läst 4040 ggr
Angel3
4/21/12, 3:43 PM

Bagua/karriär

Tycker att det är svårt att göra iordning en karriärhörna, för det är ju alltid dörrar där karriären är.

Men kan jag symboliskt samla ihop alla mina saker till mitt nystartade företag och ha det i ett skåp i mitt skrivbord??

Vill få fart på företaget så fler kunder hör av sig till mig.

Eller har ni andra tips åt mig??

Annons:
szirius
4/24/12, 8:55 PM
#1

Hmm, hur menar du att det alltid är dörrar där? Vilken sorts bagua utgår du ifrån då?

Man kan ju förminska baguan och använda den i varje enskilt rum, eller tom bara på ett skrivbord om du vill. På det sättet kan du då förstärka den del av skrivbordet som står för karriär/livsväg.

Symbolik är viktigt och det kan ha så olika betydelser för var och en, därför är den högst personlig.

Vad är det du vill uppnå med ditt företag? Vad tänker du på när du tänker på framgång inom karriär/livsväg? Kan du finna detta i symboler, tex tavlor,ordspråk, bilder på djur etc? Går det trögt med företaget kan man tex lägga dit en vacker nyckel, för symboliken att låsta dörrar ska öppnas. Sedan, allt eftersom det förändras så kan man även byta ut symbolerna i denna hörna.Glad

szirius
4/24/12, 8:58 PM
#2

Du skriver att " du vill få fart" på företaget så att fler kunder hör av sig till dig.

På vilket sätt hör de av sig? Är det via telefon så kanske en bild på en glad människa som pratar i telefon kan vara en sådan symbolisk bild.

Ett annat sätt för att skapa flöde är att ta hjälp av ett akvarium.Det gäller att hålla det rent och syrerikt så att fiskarna, gärna guldfiskar, trivs.

szirius
4/24/12, 9:00 PM
#3

Jag har puttat upp en tråd åt dig, om baguan karriär/livsvägGlad

Angel3
4/26/12, 11:15 AM
#4

Jag står med baguan i ingången till varje rum och då är ju karriären där dörren är.
eller tänker jag fel??

szirius
4/26/12, 2:59 PM
#5

Det finns flera olika varianter och man får känna sig fram till vilken man föredrar. Den du går efter tror jag att Agneta Nyqvist använder och är mer "västerländsk".Jag har puttat upp en tråd " bild på bagua" där jag ritat hur jag lägger baguor, det är enligt Karen Kingstons böcker.

Jag utgår från ytterdörren men sedan " vänder " jag inte på baguan utan den riktning ingår då i alla rum.

Min ytterdörr ligger mot söder, så då får sedan alla rum " karriär/livsväg"  mot söder, och där ligger ju inte alltid nån dörrFlört.

Hoppas att du förstår hur jag menar - kolla på bilderna i tråden jag puttat upp så tror jag att det blir enklare.

[NeferNefer]
6/3/14, 6:50 AM
#6

Lite äldre tråd, men jag tänkte ändå passa på - lite för att jag själv hoppas på många bra tips till arbetsrummet. Här är mina enkla små tips: Se till att det är fri passage genom dörren in till arbetsrummet, inga saker som står och hindrar. Klappa gärna händerna i hörnen på arbetsrummet för att sätta lite fart på stagnerade energier. Men röj först, ifall det behövs (det behövs i mitt arbetsrum i alla fall …).

Annons:
[Torahzen]
6/3/14, 10:24 PM
#7

Hur har det gått Angel3?

Tack Nefer för ytterligare tips.

Håll rensat och välstädat. En fräsch krukväxt eller en blombukett ger härliga energier. Blir du glad av att komma in i rummet? Blir du glad av att komma till jobbet?

För egen del så blir jag lätt distraherad så jag har rensat på anslagstavlan där jag har flera fina naturbilder och ett fåtal arbetsdokument, endast dagens arbetsuppgifter framme på skrivbordet, och färre och färre pärmar. Flera blommor (som borde få ny jord och näring).

[NeferNefer]
7/7/14, 10:50 PM
#8

Jag har kastat ut tre stycken krukor med vissna växter i. Jag hade dem i arbetsrummet i hopp om att de skulle återhämta sig, men nu gav jag upp. En annan växt som inte trivdes i arbetsrummet har fått flytta till en annan del av hemmet.

Det är en del kvar att göra, men det tar jag i mån av tid och energi 🙂

[Torahzen]
7/8/14, 11:30 PM
#9

Jag har också svårt att slänga blommor, men ibland är det bara dags.

Jag har städat på jobbet men jag har ett kontor hemma också…

Upp till toppen
Annons: