Annons:
Etikettinredningstips
Läst 4259 ggr
Alwyn
2012-07-17 16:20

Era balkonger, tack!

Hej alla fina människor. Jag skulle vilja be om bilder på era Feng Shui-ade balkonger tack. Söker inspiration till nästa bostad och ska Feng Shuia hela lägenheten från golv till tak tänkte jag Glad Jag har så väldigt bra känsla av den redan nu, sedan jag va där och tittade. Om två veckor är den min!

Annons:
Clary
2012-07-17 20:52
#1

Hej och välkommen in Alwyn Flört

Jag har då ingen balkong men det kommer säkert in någon  som har och vill lägga in en bild på den.

Har du några idéer om hur du vill ha det där och är den stor?

När jag tidigare haft balkong har jag haft tur för de har varit stora med plats både för blommor och en liten utemöbel, perfekt liten oas att njuta av utan för mycket jobb Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Pagan
2012-07-17 21:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har en liten altan. Flyttade hit förra hösten så jag har haft en jäkla massa att göra. När jag tog detta kort så hade jag precis målat fasaden och möblerat altanen hjälpligt, spaljererna är just nu mer gröna av växter - satsade på rosor och humle - snabba resultat tack!!Skrattande Vill ha mer tyger och mer lila känner jag, men en sak i taget. Min eminenta grill har fått ta mesta "altanbudgeten" denna sommar.

Får filura på varför jag vill ha mer lila

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
2012-07-17 21:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

*

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Alwyn
2012-07-17 22:31
#4

Åh tack Clary, jag har nyligen varit på ett föredrag om Feng Shui. Det va inte planerat men verkligen behövt och det går väldigt bra ihop med min övriga världsbild och levnadsstil.

Mina balkonger har också oftast varit stora, nästa blir något mindre men bord, två stolar och en del växter ska få plats utan problem Glad

Jag vill bara ha den harmonisk, njutbar och mycket fina gröna växter samt levand ljus och lyktor. Gärna ett spaljet. Växter har jag redan, jag håller på att ta hand om dem mycket och har just planterat om och sått nytt. Ska ta bild när jag flyttat dit.

Tack Pagan, så vackert! Ja lustigt, men jag förstår vad du menar med det lila, mörk-lila skulle va snyggt där tror jag. Fina lyktor!

Pagan
2012-07-17 23:48
#5

tack Alwyn. Ja just nu är det så grått, kanske för att de gamla avdankade dynorna var så himla fägrgranna………….man tar inte alltid rätt beslut i butiken. Men glad om det inspirerade. Ska ta fler bilder då jag kommit till rätta med hur jag vill att det ska va, och rosorna vuxit till sig. Funderar på en ljusslang….biltema? Hm ja, man slutar aldrig att inreda ………..å få det rätt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-07-18 11:17
#6

Mysigt Pagan! Lila är ju lätt att få in med hjälp av blommor. Storblommande petunior till exempel, de doftar ofta väldigt gott dessutom Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Pagan
2012-07-18 11:23
#7

Ja Amandla, massa mer blommor, å en matta hade varit pricken över i tror jag, en vacker löpare och mysiga plädar och…………..Tungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Alwyn
2012-07-18 12:27
#8

Jag vill också ha en matta på min balkong, men det kommer ju att samlas en massa tvestjärtar å sånt där då :( Jag vill ha en såndär grön fejk-gräsmatta

Amandla
2012-07-18 12:33
#9

Jag har haft olika slags mattor på de balkonger jag haft, har aldrig märkt av några tvestjärtar… de vill ha mörka krypin, brevlådor till exempel.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2012-07-18 16:43
#10

Det finns ju himla snygg "trall" på IKEA, jag köpte och lade i min källare vid duschen. Blev himla snyggt å gott att gå på, kanske ett alternativ till fejkgräs kanske. Själv vill jag gärna ha en snygg trasmatta, men den skulle väl mattas i färgerna ganska direkt. Är det så även med plasttrasmattor tro? Har ju inte helt inglasat heller så det kan regna in om vinden ligger på.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

szirius
2012-07-19 18:11
#11

#0 Jag har inga balkongbilder att bjuda på men googlade på bilder

"balkong feng shui" och där fanns en hel del att få inspiration av-testa och seGlad.

Pagan, din balkong ser supermysig utGlad. Grått, grönt o lila - yes, det blir bra detFlört

Alwyn
2012-07-19 22:20
#12

#10 Sånadär trallar har min flickvän på sin balkong. Det är fint men nu känner jag att jag vill måla balkong-golvet vitt och kanske lägga en matta.

Möbler ska jag köpa, hälst svarta.

Jag har även tänkt att köpa en träbräda och lägga snett över balkongräckets hörn så att det blir ett hyllplan, och sätta en stor svart lykta på den med några svarta stenar bredvid. (får såklart förankra det så det inte blåser ner haha)

Katterna ska ha en liten klösmöbel där också.

Sen vill jag ha en trollhasselgren och en hängkruka med Löjtnantshjärta i från taket. Samt en stor golvkruka med ett träd i. Gärna ett spaljet som sagt med en murgröna klättrandes på.

*drömmer drömmer*

Pagan
2012-07-20 00:15
#13

ah drömmar är underbara Skrattande, men vitt golv?? really? all skit syns på vitt ju - och alla skavmärken ditt gräs gör med för den delen. Varför ska du måla?

Balkong Feng shui får kolla det Sz.

Så mycket svart? hm iofs löjtnatshjärta, men det blommar inte jämt, vilka träd klarar vintern i kruka? Får ju kollas. Kanske tips här:

Var ute i går på en sajt om betong i trädgård minns nu givetvis inte vilken men de hade schyssta fontäner, kanske vore nåt också. Så härligt att inspireras.

Hade inte Äntligen hemma en balkong med i ett av vårens program, som lulu inredde? Får kolla det också.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Alwyn
2012-07-20 15:18
#14

Ja, en av mina grannar har målat sin balkong och golvet är vitt, skitsnyggt! Man får väl gå barfota där ute så det inte blir så smutsigt :)

Jag tycker svart och vitt som grund är skitsnyggt, och tror mer på att färgen ska sitta i detaljer som växter, kuddar och ljusstakar.

Löjtnantshjärta är en favoritväxt för mig, men ja den blommar inte så ofta. Ska tänka över det. Jag har läst att flera svenska träd klarar att vara ute i kruka på vintern. Jag har en liten Björk på uppväxt, kanske den kan klara sig där.

Hm, jag som fått planterings-dille….snart får det inte plats mer växter på min balkong och i mina fönster. Får kanske lugna mig lite…

Clary
2012-07-23 11:59
#15

Vad fint det har blivit Pagan och när du sen fått in dina lila detaljer och blommorna satt fart kan du vara mer än nöjd.

Löjtnantshjärtan är fina men blommar en så kort period, man kan prova att klippa ner den efter första blomningen och har man tur kan den komma igen med en omgång blommor till. Jag har lyckats med det ett par gånger.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2012-08-04 17:25
#16

Jag borde kanske ta tag i min balkong…där finns en solstol, ett balkongbord som hänger på räcket och barnens två jordgubbsplantor…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Upp till toppen
Annons: