Annons:
Etikettinredningstips
Läst 2796 ggr
[RMSLiners]
8/28/12, 10:07 PM

Vit soffa är ren katastrof

Jag har en vit soffa som gör mig så sjukt stressad mest för att den inte är så vit längre med hund i huset och jag får hela tiden skruva isär den och kasta tyget i tvätten. Nu är jag less och vill ha en annan färg men vet inte vilken jag ska inrikta mig på för att få in lugnet?

Jag vill ha en där smutts inte syns så lätt och då är väll svart ultimatum men svart för mig blir för depressivt.

Sen undrar jag om någon vet ifall man kan färga det vita tyget i maskin? Nya tyger på IKEA kostar mellan 3000-8000kr beroende på färg och material och då kan jag nästan köpa en ny soffa istället för det priset där tyget ingår. I värsta fall får jag väll bita i det sura äpplet och köpa från IKEA.

Kan tillägga att soffbordet är ljusbrunt, ryamattan är grön och vitrinen vit.

Annons:
szirius
8/28/12, 11:06 PM
#1

Jag har lyckats färga Ikeamöbeltyger men man får akta sig för de krymper lätt…

Jag har just nu helt vanliga vita dubbellakan över både soffa och fåtöljer då jag fick ett behov av att ha vitt. Om man viker o pillar lite så ser det faktiskt jättebra ut.

Jag funderar på att sy ihop några fleecefiltar i lite varmare färger inför hösten…det bästa förslaget ur ekonomisk synTungan ute och otroligt lättsamma att tvätta dessutomFlört.

Angående färger där inte smuts syns lätt så tänker jag grått eller brunt…. eller att du väljer ett mönstrat tyg.

[RMSLiners]
8/29/12, 12:17 AM
#2

Hmm, sy ihop filtar - jag har sy maskin. Blir en tripp till jysk hör jag i jakt på bruna filtar. Tack för det tipset. Så mycket billigare och enklare än nytt tyg till hela soffan.Glad

szirius
8/29/12, 10:11 AM
#3

Lycka till dåGlad - ett tips är att mäta först, det går mer tyg än man tror…om man vill få det fint. Mina fåtöljer har lakan på 240 X 240 cm, det skulle jag aldrig ha gissat om jag inte mätte…Oskyldig

Har du tur så kanske du kan hitta ett fleece-överkast för dubbelsängar, då behöver du inte syTungan ute

[Torahzen]
8/29/12, 2:33 PM
#4

En filt eller ett överkast är en mycket bra lösning. Då kan du ju även byta färg ett par gånger om året.

Bestämmer du dig för att byta tyg eller färga föreslår jag beige till mullvadsbrunt. Det beror på hur djärv du vill ha. Kuddar och filtar kan få vara färgklickar.

Pagan
9/1/12, 11:26 PM
#5

dubbelsängsöverkast från Tradera kanske, ibland finns där en del att välja på. i slutet av året brukar ju Ellos och andra postorderföretag rea ut så där kan man göra fynd. Jysk har en del att välja på också, iallafall sist jag var där, om du har en sådan nära..

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: