Annons:
Etiketttävlingar
Läst 2477 ggr
[Torahzen]
10/13/12, 7:27 PM

Dagens utmaning 13 okt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag äntligen tagit till mig att böcker i sovrummet inte är bra. Så nu har jag tagit bort 16 böcker ur mitt sängskåp. Jag har kvar 5 böcker och den nuvarande som jag läser. Jag hoppas detta bidrar till riktigt bra nattsömn. Jag sover bra sedan tidigare tycker jag. Får se om jag märker någon skillnad!

Jag har också tagit bort de tygrosor jag haft i en fin vas. Fyllt på en doftsten med lite doftolja.

Nu uppmanar jag er att rensa era sängbord från vad de nu innehåller och rensa uppepå!

Vad hade ni och vad blev kvar…

Sovrumsbild från Haléns.

Annons:
KPD
10/13/12, 7:32 PM
#1

Varför skulle det inte vara bra med böcker i sovrummet?


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[Torahzen]
10/13/12, 7:35 PM
#2

Jag vet bara att böcker drar åt sig energi. Jag har både hört och läst detta. Ska se om jag kommer åt en riktigt förklaring.

Någon som vet?

LoAEmma
10/14/12, 11:57 AM
#3

Man ska inte ha levande blommor i sovrummet heller va?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
10/14/12, 1:04 PM
#4

Levande blommor är bra. Jag har inte hört/läst att man inte ska ha blommor i sovrummet.

Jag har däremot tagit till mig att tygblommor och plastblommor INTE är bra. Jag som tycker det har varit så praktiskt med tygblommor i gästrummet och i vårt sovrum eftersom jag är allergiker och inte vill ha möglig jord i sovrummet (om jag är för ambitiös med vattningen dvs).

Om jag vill ha blommor i sovrummet så skulle jag inte välja kaktusar. Vet inte om kaktusar passar någonstans i hemmet enligt Feng shui…

LoAEmma
10/14/12, 1:26 PM
#5

Ahaa där ser man! Jo det har jag läst nånstans, men högaktligen struntat i hihi!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
10/14/12, 1:29 PM
#6

Fniss! Jag har envisats med mina tygblommor men nu tänkte jag pröva ett tag utan dom och nu saknar jag dem inte. Nu ligger de i en kartong för säljes/bortskänkes.

Annons:
LoAEmma
10/14/12, 1:31 PM
#7

Bra! Dom brukar bara bli dammiga och ännu mer livlösa än vad dom är, urblekta osv…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Amandla
10/14/12, 1:32 PM
#8

Tygblommor ska vara godkända enligt det jag läst. Torkade växter däremot är inte bra, de är stagnerad och död energi.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
LoAEmma
10/14/12, 1:34 PM
#9

Fast sen är det ju så, älskar man sakerna så avger dom bra energi ändå. Fast jag tror man behöver dit och "sköta om" dom då och då ändå, eftersom det ändå är nåt som är "dött".

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
10/14/12, 1:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Sidenblommor kan absolut vara verklighetstrogna så det ska duga. Jag tar det säkra före det osäkra nu och dumpar alla tyg- och plastblommor.

Torkade blommor har jag aldrig gillat.

Jag fick en bukett kärleksört som nu står på köksbordet. Fint med lite höstblommor!

redheadgeorgeous
10/16/12, 11:16 AM
#11

Jag har en bokhylla full med böcker bakom dörren i sovrummet, har ingen annanstans att dom. Dessutom är dom fyllda med mina favoritböcker som har gett mig inspiration och allt det där. Och min fästmans favoritböcker. Sedan har jag lite prydnadsaker som gör mig glad.

Borde inte det vara positivt?

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

LoAEmma
10/16/12, 11:58 AM
#12

Jo, fast bakom dörren låter inte så bra!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
10/16/12, 12:01 PM
#13

Är det verkligen positiva minnen så borde de överväga. Gå gärna igenom att det verkligen bara är favoriter. Damma ofta. Sätt gärna doftlus elelr rökelse där.

Jag håller på att sätta mig in i effekter av papper, tidningar och böcker eftersom jag själv är väldigt förtjust i. Jag har än så länge kommit fram till att det blir för mycket yin och trä-element. Det ger stagnation, stillastående energier, man fastnar i det gamla. Mycket intressant.

Jag läste också att man inte bör ha vattenelement (nu menar jag inte för uppvärmning) i sovrum, tex bilder på väggar eller blommor som ju behöver vatten. Vatten i sovrum ger för oroliga energier.

Det är mycket att tänka på…

Annons:
terkina
10/16/12, 12:28 PM
#14

Ajaj, där träffade du en öm punkt hos mig.
Jag har en hel hög med massa "ärvda" tidningar ligger å skräpar på mitt nattduksbord. :(
Nu fick jag en anledning att ta tag i det! Tack tack! :)

Jag har också hört att man inte ska ha levande växter i sovrummet. Kan det inte ha med vattenelementet att göra då som du skriver om i #13 Tora?

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

[Torahzen]
10/16/12, 12:52 PM
#15

Jag har flera lådor med gamla inredningstidningar från 2003 och framåt… Nu ska det bort! Jag forsatte gallra tidningar i somras och kom en bit på väg, dags att fortsätta nu. Som tur är vill dagis ha dem.

Ja, ingen levande blommor i sovrummet tydligen, terkina.

terkina
10/17/12, 8:26 AM
#16

Glömde totalt bort att jag skulle göra detta igår kväll, men jag kom på det i morse igen! Så medan sambon fortfarande låg och sov i sängen plockade jag ner hela min hög med tidningar i pappersinsamlingen. Sköönt!
Finputset får dock vänta tills jag kommer hem igen ikväll och ser vad jag håller på med (ville ju inte tända taklampan direkt när sjusovarn inte vaknat än :P)

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

[Torahzen]
10/17/12, 9:06 AM
#17

Ja, det är mycket lättare när man ser vad man gör!

redheadgeorgeous
10/17/12, 10:30 AM
#18

Jag har tyvärr ingen annanstans att ha bokhyllan än just bakom dörren :( Vi ska fixa så att vi har ordentliga bokhyllor i vardagsrummet som vi kan ha böcker i, men just nu ä ekonomin så pass dålig att det inte finns möjlighet. Vill ha 4 stycken likadana bokhyllor bredvid varandra, men det kostar ju en del.

Jag ska kolla igenom böckerna och ta bort dom som jag inte känner att dom ger mig glädje och jag dammar ofta där.

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

[Torahzen]
10/17/12, 9:41 PM
#19

Kolla efter bokhyllor på Blocket! Där kan man fynda.

Nu vet jag inte ser ut hos dig, men om ni planerar 4 bokhyllor, hur kommer det sig att EN bokhylla inte får plats?

terkina
10/18/12, 8:32 AM
#20

Min nya favoritsökning på blocket är: bortskänkes!
Helt underbart!

Härom veckan var det någon som skänkte en förkylning och jag har även set en hel mini-golfbana på annons!
Givetvis finns där massa matnyttiga saker också, som bokhyllor och bäddsoffor och allt vad det kan vara.
Det enda man betalar för då är ju transporten och eventuellt nån femti-lapp i annonskostnad. :)

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

Annons:
[Torahzen]
10/18/12, 8:52 AM
#21

Härligt!

Kom ihåg att skänka bort själv också…

redheadgeorgeous
10/18/12, 10:35 AM
#22

Vi har en stor möbel just nu som står där bokhyllorna ska stå, tar jag bort den innan jag fått tag i bokhyllor så måste jag packa ner alla mina prydnadsaker och alla vinglas och allt sådant.

Har kollat blocket, men finns inte 4 likadana. Bara vita och jag vill ha träfärgade eftersom det passar bäst med resten av inredningen. Bokhyllan som är i sovrummet är vit, har en till av den, men den står i sambons sons rum och kan därför inte sätta dom som par här ute även att jag hade velat göra det så länge.

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

[Torahzen]
10/18/12, 11:48 AM
#23

Ja, så kan det vara.

Då hoppas jag att du snabbt får tag på 4 lika träfärgade bokhyllor.

Lycka till!

Tiana
10/19/12, 3:56 PM
#24

Böcker har jag inte många av, men däremot en överfull nattdukslåda (två om jag ska vara helt ärlig). Det är saker som inte har en riktigt bra plats nånstans än, så jag vet inte var de ska bo. Obestämd vet i alla fall att jag vill spara det som finns.

[Torahzen]
10/19/12, 3:58 PM
#25

Kanske bör de sakerna bo någon annanstans innan du hittar rätt plats åt dem?

Clary
10/23/12, 6:07 PM
#26

Och vad hittar jag i mitt sängbord, jo, massor av böcker som jag läst men som inte hittat tillbaka tillbokhyllan eller ner i "ge-bort-kassen" Förutom det så fanns det i den lilla lådan 2 armbandsur där batteriet är slut (jo, jag hade ju tänkt köpa nya batterier och byta Skäms) ett halsband jag aldrig använder och ett gäng bokmärken och lite annat smått o gott. Det blev ganska tomt i lådan kan jag säga.

Blommor i sovrummet, jag kan inte påminna mig att levande blommor inte skulle vara bra där Obestämd däremot torkade/konstgjorda no no på alla platser. Jag tycker ändå att om man har torkade örter måste det vara ok, ger ju positiva energier.

#22 Har du kollat ABC-annonser, Eniro och sen finns det en mängd köp-byt-skänkes på facebook? Där kanske du kan hitta det du vill ha Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Torahzen]
10/23/12, 7:13 PM
#27

Det är kul att rensa lådor/ställen. Det är lagom avgränsat och går snabbt att gå igenom. Jag brukar ändå hitta något att rensa bort eller flytta. Fascinerande!

Levande blommor i sovrummet innebär att man måste vattna och vatten-elementet kan bli för oroligt i ett sovrum. Själv tycker jag att blomman är trä och jordelement och bör passa i sovrum. Själv vill jag som sagt inte ha blommor i sovrum för risk av möglig blomjord. Jag är har allergier och astma.

Clary, jag håller med dig angående torkade örter som förnyas varje säsong.

Annons:
Upp till toppen
Annons: