Annons:
Etikettövrigt
Läst 1414 ggr
[Torahzen]
2012-10-25 10:58

Piffa till lokalen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tränar Qi gong och frågade om jag får komma med Feng Shui synpunkter på lokalen.

Titta på bilderna och kom med synpunkter . Jag har några idéer men jag sparar dem tills ni tyckt till.

Annons:
[Torahzen]
2012-10-25 10:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till bild.

[Torahzen]
2012-10-25 10:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och åt andra hållet.

[Torahzen]
2012-10-25 11:01
#3

Fönstret i första bilden är mot väster och fönster på sista bilden är mot söder.

Det är beiga väggar och en brun fondvägg. Vi hade just släckt ner för dagen när jag snabbt skulle ta lite kort, så de blev lite mörka.

Bakom det vita draperiet finns det kuddar och filtar. Det finns madrasser i ett annat rum som man kan hämta in.

Vad tycker ni?

[NeferNefer]
2012-10-25 23:03
#4

Jag tror det är svårt att avgöra över bilder … men mina känslor, utan att någonsin ha varit där och sett själv, är att jag nog skulle känna mig lite osäker och utsatt där. Det ser inte så ombonat och välkomnande ut. Det kan ju såklart vara på grund av ljuset … Jag tänker, lite tyger, lite växter, kanske. Är det lysrör i taket?

[Torahzen]
2012-10-26 16:39
#5

Vi har mest värmeljus när vi är där eftersom det är mitt på dagen. När vi sitter eller ligger ner har vi kuddar, filtar och madrass.

Persiennerna är neddragna men inte stängda. Utanför är det häck som skyddar mot insyn.

Mer synpunkter?

Carnosa
2012-10-26 21:14
#6

En sak som jag tänker på är att jag absolut inte skulle vilja sitta med ryggen mot dörröppningen. Håller också med #4 om att lokalen inte ser särskilt inbjudande ut. Det ser så dystert ut på nåt vis.

Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!

Annons:
[NeferNefer]
2012-10-26 21:25
#7

Går det att ändra färgerna på väggarna? Eller hyrs lokalen och delas av andra som hyr?

[Torahzen]
2012-10-26 22:04
#8

Den bruna färgen är verkligen inte upplyftande. Jag ska nog föreslå en skogsgrön färg. Det är för dova gardiner och de två tavlorna är urblekta även om motiven är fina.

De har försökt piffa till lokalen men som jag nu skrivit flera gånger så är bruna väggar inte upplyftande.

Ska se om jag kan fixa bilderna lite, det tar ett tag…

Upp till toppen
Annons: