Annons:
Etikettvardagsrum
Läst 3937 ggr
Soapfairy
11/9/12, 12:23 AM

Liten lägenhet, vardagsrum

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och min sambo delar på en etta på 36 kvm. Vi har ofta vänner över och behöver alltså sittplatser. Vi har en tresittsoffa, en fåtölj och en fotpall som också agerar sittplats. Min sambo och hans pappa byggde en loftsäng så att vi skulle få mer utrymme..

Hur ska jag ställa möbelgruppen? :(

Annons:
Soapfairy
11/9/12, 12:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bakom skynket så har min sambo sin datorplats.

Soapfairy
11/9/12, 12:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och såhär ser det ut från fönstret.

Soapfairy
11/9/12, 11:36 PM
#3

Hm, funderar nu på om jag inte ska låta det vara kvar? Ena fönstret och dörren är parallella, och det vore väl att störa energin om jag ställde en tung möbel (fåtöljen) ivägen?

LoAEmma
11/14/12, 8:32 PM
#4

Ja små ytor är alltid kniviga att inreda!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
11/14/12, 9:02 PM
#5

Det verkar som ni har fått till den bästa möbleringen.

Vad har du för något i blickfånget? Vad är det första man ser när man tittar in? Jag ser inte riktigt på bilderna. Kanske en tavla med lite mer färg. De mörka sofforna skulle behövas ljusas upp. den mörka färgen tynger ner. Det är bra med små nätta bord som man ser benen på.

Vill ni har fler sittplatser, har Ikea flera modeller på fällbara stolar som går att hänga på väggen sen (finns det plats?).

Vad tror du om det?

Soapfairy
11/14/12, 10:43 PM
#6

Det första man ser är fönstret. Men det man fastnar med blicken vid är numera ett arrangemang på soffbordet. :) Vi har klappstolar i köket, så de bär vi in vid behov.

Annons:
[Torahzen]
11/15/12, 10:21 AM
#7

Ja då hade du tänkt på det!

ebzi
11/25/12, 8:36 PM
#8

Det verkar inte som att det går att möblera på något annat sätt och tror inte heller det behövs :)

Om det hade varit jag som bodde där skulle jag klä om sofforna till en ljusare färg (om det går) och försöka få in några lätta färger som lyfter upp rummet. Jag skulle också försöka få in några (ljus)gröna inslag :)

Upp till toppen
Annons: