Annons:
Etikettövrigt
Läst 1712 ggr
[Torahzen]
2013-03-12 21:52

v 11 Rensa högt upp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förra veckan hoppas jag att ni plockade bort från golven. Denna vecka tänkte jag att vi bör lyfta blicken uppåt. Har ni massa saker högt uppe på hyllor eller ovanpå garderober och skåp? Känns det som att det kommer att ramla ner på er? Har ni fullt med saker på vinden?

Saker högt upp trycker ner energierna, tynger ner en och sägs påverka framtiden.

Annons:
[Torahzen]
2013-03-12 21:54
#1

För egen del så har jag några hyllor som bör rensas. Vinden är inte så farlig men lite genomgång skulle nog sitta på plats för att hålla ordning.

terkina
2013-03-13 16:16
#2

Extra viktigt är ju detta om man har höga hyllor eller garderober i sovrummet, eftersom det gärna ger en känsla av otrygghet och att de ska anfall en när man sover. :)

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

[Torahzen]
2013-03-13 20:19
#3

Precis!

Se gärna över hur det är även på jobbet. För många år sedan på ett nytt jobb, så hade jag hyllor med pärmar ovanför mitt skrivbord. Behöver jag säga att hyllorna kollapsade?! Tur att det hände när jag inte var på plats. Jag möblerade om, rensade en massa pärmar och hade bara anslagstavla ovanför skrivbordet.

Fjäril
2013-03-13 21:12
#4

Bra tips!

Sajtvärd på Övernaturligt

Tiana
2013-03-14 10:00
#5

Just höga saker är det nog ordning på. Har precis fått ordning på en hörna som jag tog som förra veckans utmaning. Så nu ska jag vila och hitta nåt nytt sen :)

[Torahzen]
2013-03-14 21:44
#6

Bra jobbat!

Annons:
[Torahzen]
2014-03-11 20:22
#7

Då fortsätter vi denna veckan med att plocka bort högt upp. Brukar ni förvara där? Ovanpå skåp, mycket på hatthyllan?

LoAEmma
2014-03-17 13:10
#8

Har en del grejer högt för att inte katterna ska få tag på dem…ska kolla över!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2014-03-17 17:10
#9

Det förstås. De kan ju undersöka det mesta, nyfiket och lekfullt *oj, åkte nåt i golvet , jag sticker* 🐱

szirius
2014-03-25 08:42
#10

Vi har en tom vind😂👍, men jag har nog några överskåp som är lite stuvade med prylar….ska gå igenom dem!

[Torahzen]
2014-03-27 09:13
#11

Härligt med tom vind! Då har ni inget som tynger er och framtiden ligger öppen.

Amandla
2014-03-27 16:23
#12

Jag har rensat och rensat och rensat de senaste åren så nu är det nästan inga saker alls på fel ställe längre. Man får ju ha saker i skåpen, eller hur? Det är sånt som inte används för tillfället men emellanåt byter jag tavlor, gardiner osv så det är inget som blir "stillastående" så att säga.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
szirius
2014-03-27 21:35
#13

# 11 hohohooo, om det vore såååå enkelt ändå😇🤐😂

# 12 joo, jag tycker nog att man ska få leva😉🤗

Jag kan ju röra till det rejält emellanåt, när jag har mina projekt - men det är ju bara livslust och kreativitet som syns då!

Samma sak så har jag aldrig varit "sträng" med sonens lekar, vi har haft kojor kvar dagar i sträck med linbanor o allt vad det varit i vardagsrummet - så länge det är full lek så är det bara härligt. Den tiden är ju över nu( med kojor) och jag minns den bara med glädje! 

Jag kunde störa mig lite på alla fula badleksaker i badrummet också…nu saknar jag dem nästan …# nostalgisk#…

Annons:
[Torahzen]
2014-03-28 08:58
#14

Klart man får ha saker i skåp. Problemet är de saker som alltid står i skåp och inte används på flera år.

#13 Det gäller att prioritera! Även om barnleksaker är en utmaning i feng shui sammanhang så är ju lekglädjen en rejäl chiförstärkare.

Upp till toppen
Annons: