Annons:
Etikettövrigt
Läst 2042 ggr
[Torahzen]
3/18/13, 8:48 PM

v 12 Möblera om!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Veckans utmaning går ut på att röra om energierna. Uppdraget är att att möblera om nånting.

Antingen en möbel, kanske byta plats på några, eller bara möblera om en prydnadssak/blomkruka eller annat. Byt ut några kuddar i soffan.

Pröva att byta plats på alla dina tavlor? Sätt dig på en annan plats vid köksbordet än din vanliga plats. Hur känns det? Ibland bara annorlunda eller så kommer du på varför du helst sitter där du brukar sitta.

Syftet är att röra runt lite bland energierna och inte fastna i gamla mönster. 

Lycka till!

Annons:
terkina
3/19/13, 9:48 AM
#1

Jag gjorde en rotation hemma med några stora möbler i helgen som var.

Känns alltid lika bra tycker jag och ger också möjlighet att dammsuga/torka bakom dessa stora möbler som annars står stadigt där de är utan att städas mer ingående runt omkring. :)

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

[Torahzen]
3/19/13, 9:35 PM
#2

Vi har rensat ut en hel del barnsaker och barnkläder. En del hoppas vi få sålt via blocket och tradera. Nu ligger allt framme i vardagsrummet. Det ska bli skönt när det är borta!

En liten justering blev i lillans garderob. Jag flyttade en hylla så att en låda med leksaksbilar kunde flytta in i garderoben och en sak mindre i rummet.

LoAEmma
3/20/13, 9:37 PM
#3

Det är underbart att göra om, flytta runt och förändra! Blivit en hel del sånt efter att jag hade en sambo i några veckor. Sen han flyttade ut så fanns det en hel del roligt att pyssla med, bl a tapetsera om arbetsrummet :)
Är nog det roligaste jag vet, att göra om hemma :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
3/21/13, 4:37 PM
#4

Kul, kul!  Kan man få se lite bildbevis?

LoAEmma
3/21/13, 11:54 PM
#5

Torahzen, menade du mig?
Ja kan nog dyka upp någon bild :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
3/22/13, 9:49 PM
#6

Japp, LoaEmma, om du vill…

Annons:
Clary
4/3/13, 9:30 AM
#7

Två veckor efter, men idag på morgonen har jag flyttat om ett skrivbord o en skänk, ganska tungt men envis som jag är….Blir en del rensning samtidigt eftersom jag plockade ut allt men gu vad skönt det ska bli när det är klart 😃

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Torahzen]
4/3/13, 9:42 AM
#8

Bra jobbat Clary!

Själv har jag fortsatt att rensa i mitt kontor. Jag hade ställt in ett extra bord för att få yta och sortera. Det blev bara stökigare när jag drog fram allting…

Vi har nästan fått sålt allt på tradera. Några saker ska en höggravid kollega få. Resten skänker jag bort. Det är så SKÖNT!

[Torahzen]
3/16/14, 8:00 PM
#9

Det är verkligen vår och nu är det skönt med nya energier. Passa på att möblera om!

LoAEmma
3/17/14, 1:05 PM
#10

Här har det snöat flera decimeter och är minusgrader så här har våren gömt sig ordentligt för tillfället… Men jag låtsas inte om snön och drömmer om hägg och gräsdoft!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
3/17/14, 5:11 PM
#11

Dags att börja planera! Du kan ju alltid köpa lite vårlökar och sätta i kruka inomhus.

LoAEmma
3/17/14, 6:12 PM
#12

Har en hel jättetomt att planera, just nu är det ett månlandskap där, så det finns massor att tänka ut :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
3/17/14, 6:50 PM
#13

Hur går det med nya huset? Kan man få se lite bilder? *fjäskar lite*

Annons:
szirius
3/25/14, 8:49 AM
#14

Jag möblerade om sonens rum för inte så många dagar sedan…det är verkligen så sköönt efteråt, jag blir glad och upplyft varje gång jag tittar in i rummet - det blev en positiv förändring! 

Jag ordnade om i köket igårkväll, flyttade om bland sakerna på bänken, tog in en sockerlåda som jag betsat vit och nu har brödkorg, honung och teer i/ på. Blev ett lyft! 

Mina fröer har skjutit skott🥳, några veckor till och sen är det dags att plantera dem i större krukor och få komma ut. Den här gången har jag tänkt mer långsiktigt och har flera sorter som blommar i juli. Ifjol hade jag valt bara maj/juniblommor för att jag var så otålig😇 och då har det varit blomsterprakt, men sen inget annat än rosor i juli. Nu blir det förhoppningsvis ändring på det😉

[Torahzen]
3/27/14, 9:15 AM
#15

Vi ska nog möblera om i vardagsrummet. Jag misstänker att det är nog bra som det är men det är skönt att röra om i energierna emellanåt så det inte blir stagnerat.

Amandla
3/27/14, 4:21 PM
#16

Här är det svårt att möblera om, lägenheten är inte så stor och med små rum som verkar vara ritade för att man ska möblera på ett visst sätt. Jag roar mig med att byta gardiner, mattor, tavlor osv och flytta runt och byta prydnadssaker istället.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
szirius
3/27/14, 9:38 PM
#17

Vi har ett ganska litet kök…eeeeh, så jag flyttade frys o kyl i vintras😂….blev riktigt bra faktiskt…nu kan vi sitta 3 därinne i ett ombonat hörn❤️….det händer inte så ofta, vi har ett separat matrum, men frukost är perfekt att äta därinne.

[Torahzen]
3/28/14, 8:51 AM
#18

Ja kan man inte flytta möbler så får man ändra det som går som dukar gardiner, kuddar och prydnader.

Flytta kyl och frys?!? Det vore nåt. Vi hade kyl och frys i tvättstugan när vi renoverade köket för några år sedan, men jag föredrar dem i köket!

szirius
3/28/14, 3:55 PM
#19

# 18 de står kvar i köket😃, bara på annan plats. Kom på att jag kunde ställa dem annorlunda och på så sätt frigöra hörnet i köket till en sittdel🙂

[Torahzen]
3/30/14, 8:55 PM
#20

Ja då så.👍

Annons:
Upp till toppen
Annons: