Annons:
Etikettrelationer
Läst 5846 ggr
druttizen
4/2/13, 5:55 PM

Kärleks placering

Hejsan!

Det jag ska skriva om nu, har säkert redan skrivits om…
Jag sitter och läser och letar för fullt angående vad som gäller i hemmet. Hur räknar man ut vart karriär, kärlek och sånt befinner sig i sitt hem?
Tycker att jag läser olika nämligen och blir då lite förvirrad.. Vissa verkar gå efter kompassen och andra verkar gå efter vart man kommer in i själva lägenheten. Sen uppfattar jag att på vissa kartor jag ser så är tex kärlek nord-ost i hemmet och på andra ligger den i söderläge…

Vad är rätt??
Hur räknar man ut vart tex kärlek är i hemmet?
Då vill jag se till att det är ordning där nämligen.
Tack på förhand :)

Annons:
[Torahzen]
4/2/13, 9:06 PM
#1

Det finns olika skolor inom Feng shui, där kompass-skolan går efter fysiska väderstreck. Andra går efter ytterdörren, som då alltid hamnar i norr. 

Framgång är rakt söderut och direkt till höger om det, i sydväst ligger kärlek och relationer.

Du har säkert tittat runt lite här men jag puttar upp om baguan.

[Torahzen]
4/2/13, 9:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Äsch, jag lägger in ett par bilder istället. Denna bild är från: http://extraordinarybus.wordpress.com/2010/09/21/feng-shui/

[Torahzen]
4/2/13, 9:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Och en jag hittade på svenska, på sidan: http://balansilivet.blogg.se/category/inredning-feng-shui-2.html

Amandla
4/2/13, 11:20 PM
#6

Sen kan man också titta på varje rum i sig. Det gör jag här hos mig, jag har valt att förstärka kärleksplatsen i mitt sovrum. Det passar helt enkelt bäst med tanke på planlösningen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Torahzen]
4/3/13, 9:40 AM
#7

Ja precis. En bagua går att lägga över en tomt, ett hus, ett rum, ett skrivbord…

LoAEmma
4/3/13, 12:00 PM
#8

Jag har alltid utgått från dörröppningen i ett rum, eller entrédörren in till lägenheten.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: