Annons:
Etikettpraktiska-tips
Läst 2688 ggr
terkina
2013-05-20 15:10

v 21 Återvinn något!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu var det ett tag sen vi hade veckans utmaning, så jag hoppas att ni har vilat upp er och är redo för denna! ;)

Veckans utmaning blir att återvinna något!

Det kan absolut vara att åka med tidningsinsamlingen eller glasflaskorna till återbruket, men jag tänker främst på att hitta något hemma hos dig som kan få en ny innebörd.

Kanske en blomvas som blir en fin karamellskål?

Några stenar från trädgården kanske blir en fin bordsdekoration?

Eller något som redan har en funktion men som behöver fräschas till, målas om etc för att du ska känna glädje i att använda den igen.

Tänk utanför ramarna så mkt som ni bara kan och återkom hit och skriv ner det så att vi andra kan få ta del av era fantastiska idéer! :D

Klara, färdiga, GÅ! ;)

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

Annons:
Amandla
2013-05-20 19:13
#1

Jag har rensat skåp under helgen och skänkt bort genom en bortskänkesgrupp på facebook, det räknas väl som återvinning hoppas jag 🙂å så haffade jag grannen som var på väg till sopkontainern med en torkställning (sån man kan fälla ihop) och la beslag på den. Det var ändå fel ställe att slänga den på så där gjorde jag två bra saker på en gång 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
2013-05-24 10:02
#2

Hemma hos mig gäller det att åka iväg med alla förpackningarna. Det är redan fullt igen. Andra saker ska till återvinningscentralen då vi bytt panel på en del av huset.

Jag gillar också idén att använda saker till något som man inte spontant skulle använda dem till. Jag har lite idéer på vad man kan sätta blommor i, men inte kommit fram till något. Jag får grunna där…

Tzatze
2013-05-26 09:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Klassisk återvinning. Blomkruka och vattenkanna.

Tzatze
2013-05-26 09:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

På vår altan finns en bänkskiva från ett trasigt vitrinskåp som grillbord, potatisodling i spackelhinkar, en ställning från ett trasigt partytält, gamla spetsgardiner, växthus i bambupinnar och fiberduk (skymtas till höger).

terkina
2013-05-27 17:16
#5

#4 Jag gillade verkligen hur ni tagit tillvara på ställningen från tältet! Det var superfint!

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

Tzatze
2013-05-27 20:17
#6

Tack

Annons:
Fjäril
2013-05-27 20:33
#7

#4

Oj, så vackert!

Sajtvärd på Övernaturligt

Upp till toppen
Annons: