Annons:
Etikettövrigt
Läst 1965 ggr
[Torahzen]
2013-08-23 09:48

v 35 Vatten-energier

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är dags för en veckans utmaning. Vi har precis gått in i vattumannens tecken. därför tänker jag att det passar bra med att se över hur vi har det med vattenelementet hemma (och då menar jag inte elementet du får värme ifrån).

Passa på att putsa speglar, tvätta fönster, ta in färska blommor och sätt i vatten. Städa era badrum lite extra. Så sätter ni fart på flödet och nya spännande saker kommer in i ert liv. Låter det väl enkelt? Pröva och se!

Tips från en annan tråd:

http://fengshui.ifokus.se/discussions/4d714f17b9cb46222706183f-vattenenergin?4d71249bb9cb462141046f52-1

Annons:
Amandla
2013-08-23 11:00
#2

Tvätta fönster, där sa du något! Speglarna tar jag ofta, men fönstren 😴 Snittblommor köper jag väldigt sällan (men jag har just köpt nya krukväxter och planterat om samt tagit skott på de jag redan har). Badrummet har jag nyss städat ur, rensade bort alla småflaskor och burkar som stod ovanpå badrumsskåpet. 

Jag har två hyllor ovanför toaletten, där jag förvarar tvättmedel, små handdukar, smink, toapapper och alla pälsvårdsprodukter till hundarna. Allt förvaras i korgar, men jag är inte nöjd med dem för de är olika stora och skrymmer mer än vad de rymmer, så att säga. Så det ser rörigt ut i alla fall… Skulle vilja ha vita plastlådor istället, alla i samma storlek.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
2013-08-23 11:07
#3

Heja Amandla!

Du kommer säkert över nya lådor!

Amandla
2013-08-23 11:11
#4

Håller på och tänker igenom hur många lådor jag behöver och i vilka storlekar. Ikea, here I come! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
2013-08-23 15:20
#5

Kolla om det finns någon facebook-grupp där du bor. En skänkes/bytes/säljes-grupp. Jag har gått med i en bortskänkesgrupp och blivit av med saker. Det känns bara roligt att någon vill ha sakerna och ofta blir man av med det rätt så fort. Snart kanske jag behöver något också…

Amandla
2013-08-23 19:02
#6

Jag är redan med i en grupp, det är toppen! Håller på och röjer i garaget också och folk kommer och hämtar saker i helgen.

Jag har varit på Ikea idag och köpt lite saker som handdukar till exempel men hittade bara genomskinliga lådor och det vill jag inte ha, för då ser det ju rörigt ut ändå. Tur att det finns sprayfärg! Ska sätta in bilder sen så får ni se före och efter.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Torahzen]
2013-08-23 23:30
#7

Jag håller med dig om genomskinliga burkar. Det brukar bara se rörigare ut om det inte är något "enhetligt innehåll" som bomullstussar, makaroner eller kritor.

Tur att du är så kreativ att du löste det direkt. 😉

Amandla
2013-08-23 23:48
#8

😘Lådorna blev bra, de ser ut att vara högblanka för jag sprayade på insidan 🙂
Blir bilder imorgon istället, ska köpa tvättkorgar imorgon och en medicinlåda att ha plåster mm i, behöver också en söt liten burk eller nåt att ha hårsnoddar och spännen i. Ska tänka igenom om jag redan har något hemma som går att använda.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
2013-08-24 18:50
#9

Jag har också sådana lådor, undra om jag ska spraymåla dem också, hm.

Amandla
2013-08-24 19:25
#10

Hittade ingen medicinlåda som jag gillade riktigt, så jag har letat reda på en skokartong som jag ska klä över med tyg. Fast det kommer nog att landa smink i den istället 🙂så kan plåster mm bo i den lilla byrån som jag har i badrummet.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
2013-08-24 20:02
#11

Du kanske kan ta en tops-låda eller burk och ha plåster i? Om det ryms. När du har mer färg och ansiktsmask så kan du spraya lådan önskad färg.

Amandla
2013-08-24 20:15
#12

Det ryms inte i en sån liten ask, jag har lite av varje som behöver en lite större låda. Det ordnar sig, jag hittar säkert på något. Ska på storloppis imorgon, och det är alltid massor med säljare när det är fint väder ☀️så något slags låda eller burk kommer jag säkert hem med.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
2013-08-24 20:27
#13

Det gör du säkert! Jag önskar dig god tur med loppis-fynd.

Annons:
Amandla
2013-08-24 20:28
#14

Tack Tora 😘


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
2013-08-30 13:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Nu har jag äntligen bilder på före och efter! Tycker bilderna inte visar riktigt bra, de är mörka. På riktigt känns det väldigt väl att det är mycket ljusare därinne nu. Toapappersrullen känns lite fel, men det finns inget bra ställe att ha en hållare på, det sitter visserligen en på väggen mittemot toaletten men där hänger det ju handdukar över. Kanske ska ställa den på papperskorgen istället (den syns litegrann bredvid toan på bilden överst till höger). 

Hade tur och fick en riktig rejäl rostfri tvättho alldeles gratis, den är perfekt att bada pudlar i 🙂Tidigare använde jag badbaljan som stod ovanpå tvättstapeln, och ställde den på pallen i duschen. Jag måste ha en bra arbetsställning när jag badar hundarna, pudlar i utställningspäls kräver en del pälsvård.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
2013-08-30 15:06
#16

Det var skillnad! Bra jobbat!

Amandla
2013-08-30 15:10
#17

Tack Tora! 😘Glömde skriva att alla städsaker antingen bor uppe i ena stora lådan på hyllan eller i städskåpet. Moppen och skurhinken har också flyttat hem till städskåpet igen. Tänk vad fort man blir hemmablind, bara för att det var så enkelt en gång att ställa dem i badrummet för de skulle ju snart användas igen och så vips så ser man dem inte ens 😮


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
2013-08-30 15:17
#18

Så är det ju. Nu ska jag hemma och putsa speglar för att få ordning på vattenenergierna. Jag hade tänkt att tvätta fönsterna men det regnar…

Upp till toppen
Annons: