Annons:
Etiketttänkvärda-ord
Läst 2340 ggr
[Torahzen]
2013-09-10 17:33

Spara inte!

Blogginlägg:

Spara inte!
Hör du till dem som sparar på saker och ting, för att använda vid ett senare tillfälle? Ett tillfällde då det passar bättre? Du är inte ensam.  Allför många är de som sparar… 

http://nordicfengshui.wordpress.com/2013/08/15/spara-inte/

Annons:
[Torahzen]
2013-09-10 17:34
#1

Jag har verkligen tillhört den kategorin, men jag håller på att skifta. Jag använder de fina vinglasen ibland till "bara" vatten, för att jag vill!

Hur tänker du? Vad gör du? Vad borde du göra?

Amandla
2013-09-11 11:03
#2

Jag har sannerligen rensat här de senaste tio åren, bävar för hur det skulle sett ut om jag inte gjort det 🤐Jag har inte så mycket liggande som inte används, vissa minnessaker och en del som jag tycker är vackert. Det som finns är i så fall tyg, garn, tråd osv men det kommer till användning förr eller senare eftersom jag i perioder syr lapptäcken och handarbetar. Men det behöver rensas i de lådorna också helt klart, att jag någon gång skulle få för mig att använda riktigt stickigt orange ullgarn ser jag som helt osannolikt. 

Jag slänger dock väldigt lite, utan det skänks antingen bort direkt i någon Bortskänkesgrupp på Facebook eller får åka till Erikshjälpen och Myrorna, för det som jag tycker är oanvändbart är en guldgruva för någon annan. Det gäller nästan allt jag rensar ut.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
2013-09-11 11:28
#3

Bra jobbat Amandla! 👍

Aloe.Vera
2013-10-28 10:49
#4

😃 jag brukar spara på sådant jag vet att jag kommer att använda..annars försöker jag göra mig av med så mycket som det går.. har svårt för oreda och blir lätt uppstressad om jag har för mycket saker hemma som står i vägen.. andra kan tycka det är för tomt hemma hos mig. men jag kan inte spara på saker för att andra tycker det inte är för stökigt.. jag står inte ut med det.. lite av en minimalism skulle jag tro.. bara det nödvändiga får plats.

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

[Torahzen]
2013-10-28 12:38
#5

Det är ju individuellt vad man tycker är nödvändigt och vad man vill ha hemma - det bestämmer bara du!

Jag har rensat mcket på jobbet, anslagstavla, bokhyllor, på skrivbordet - åh så skönt! Nu kan jag fokusera på jobbet, det jag håller på med för stunden, inte allt det där jag borde göra…

Upp till toppen
Annons: