Annons:
Etikettrensning
Läst 1404 ggr
[Torahzen]
2013-11-26 20:34

Gåvor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har du någon gång fått något som du inte gillar? Inte är din stil? Något som du har vuxit ifrån?

Ibland är det extra svårt att göra sig av med gåvor man fått. Men vet du vad. Saken är din och du får göra vad du vill med den. Tacka för gåvan och att någon tänkte på dig åtminstone så mycket att det tog sig tid att ge en gåva.

Jag har gett bort saker jag fått i bröllopspresent. Tackk, men vasen var inte min stil. Jag hade den nästan tio år i skåpet. Jag använde den en gång tror jag, av plikt. Sedan tänkte jag om. Jag ska ha saker jag gillar eller helst älskar.

För saker du inte älskar drar ner din energi. Gör dig av med dem och njut sedan av det du har.

Skulle du gilla monstret på bilden? Din typ av humor? Knorr på inredningen? Vore det en gåva att behålla eller skicka vidare?

Annons:
Sameli
2013-11-30 11:53
#1

Tack för bra inlägg!! Jag är en sån person som har svårt att göra mig av med gåvor som jag inte gillar.. Men det låter vettigt som du beskriver det, det ÄR en gåva som man fått, tackat för och sen är det upp till en själv att bestämma om man vill ha den eller inte..! Ska försöka börja tänka på det viset!! :)

"Man måste ge lite mer än man tar"

[Torahzen]
2013-11-30 18:39
#2

Bravo! Julen är snart här så du får se om du gillar alla gåvorna.

Sameli
2013-11-30 19:43
#3

Sant! Annars får jag ge dem vidare till vänner, eller till myrornas! Har rensat lite hemma idag och fick fram några gardiner som jag inte vill behålla, känns skönt att göra sig av med grejer man inte använder eller tycker om för den delen 🙂

"Man måste ge lite mer än man tar"

[Torahzen]
2013-11-30 20:07
#4

Visst, det är så skönt frigörande! 👍

Sameli
2013-11-30 22:37
#5

Absolut😉

"Man måste ge lite mer än man tar"

Upp till toppen
Annons: