Annons:
Etikettsovrum
Läst 6706 ggr
seba
2014-01-05 15:02

Sängen under snedtak eller vid fönster?

Vad jag har förstått är det ingen bra idé att ha sängen under snedtak. Heller ingen bra idé att ha den mellan dörr och fönster.

I sovrummet hos oss måste sängen stå på någon av dessa ställen; antingen under taket eller mellan dörren och fönstret.

Vilket alternativ är det bästa av de två? Jag antar att det är under snedtaket?

Annons:
seba
2014-01-05 15:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det är såhär rummet ser ut.

[Torahzen]
2014-01-05 18:51
#2

Jag antar att det andra alternativet är att vända sängen 180 grader. I så fall är det bättre som ni har det nu. Kan ni bygga ut väggen bakom sängen så att ni får en vägg jäms med garderoben?

Jag tycker ni bör sätta en ordentligt hög huvudsänggavel. Sätt gärna någon tavla som pekar uppåt, liksom för att lyfta taket. Förstår du vad jag menar?

Vad är det för svart ovanför sängen, ögon med fjädrar? Känns det bra med den där?

seba
2014-01-05 23:22
#3

#2 Jag tycker också det verkar som en bättre plats som det är nu. Mellan dörren och fönstret känns konstigare.

Sänggavel har jag letat efter ett bra tag men inte hittat nån som känns bra. Är lite för kräsen, antar jag. Får leta lite mer ;)

Det är en sänglampa ovanför sängen, sambons drake. Har läst idag att man inte ska ha lampor ovanför, och inte "taggiga" saker. Så den ska jag se till att flytta på snarast möjligt!

Att ha en tavla låter bra. Har du något förslag på hur den tavlan kan se ut? Lite osäker på hur du menar.

[Torahzen]
2014-01-06 14:46
#4

Kolla på blocket eller gör en egen. Köp en gardinstång och lite kraftigare tyg. Eller gör en gavel med skumgummi, träskiva och tyg.

Vad har ni för färger i rummet? vilket väderstreck är det?

Bra att flytta sänglampan. Se till att ha balans med liknande sängbord och lampor vid sidan om sängen.

[Torahzen]
2014-01-13 20:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ursäkta dröjsmålet. Här kommer nu lite exempel på bilder som jag menar. Det är inte så spännande motiv, men det är effekten jag är ute efter.

Figurerna tittar uppåt till höger och drar energin uppåt. Detta motverkar snedtaket.

[Torahzen]
2014-01-13 20:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

En till bild där riktningen i bilden (kan inte bli mer tydlig 😉) är uppåt till höger. Dock inte så spännande bild…

Annons:
[Torahzen]
2014-01-13 20:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Och ytterligare en bild att lyfta med ballonger!  Här är dock riktningen inte lika tydlig, men jag tror inte det behövs.

szirius
2014-01-15 11:24
#8

Gillar man fjärilar, fåglar eller annat som flyger så kan det funka bra på tavlor också😉. Lampan kändes minst sagt spooky, främst känslan att man skulle göra illa sig på den om den ramlade ner. Det är att föredra att ha varsin lampa på sidan av sängen.

Thoras tips att göra egen gavel är toppen - är man kräsen som du, så kan du ju få den exakt som du vill👍. Billigare än att köpa också. Kan bli toppenbra med enkel pdf-skiva och ett fint tyg.

[elmaek]
2014-01-18 11:02
#9

Varför ska man undvika ha sängen vid fönstret? :) Ställde nämligen min säng vid fönstret igår och sover väldigt bra!

[Torahzen]
2014-01-18 16:48
#10

Energier går mellan dörrar och fönster. Står sängen mitt emellan så kan man få svårt att sova. Man blir störd av energierna.

[elmaek]
2014-01-18 17:05
#11

#10 Ah okej :) Är ny med allt detta, men det intresserar mig!

[Torahzen]
2014-01-18 22:20
#12

Kul! Välkommen hit!

[elmaek]
2014-01-19 08:04
#13

#12 Tack! :)

Annons:
Rithelo
2014-02-05 11:32
#14

Snyltar lite på tråden. Vi har också detta dilemma, men vårt sovrum ör ännu mindre, så fötterna och benen kommer att hamna i draghålet mellan fönster och dörr. Vad kan man göra för att fixa bättre energier då?

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

[Torahzen]
2014-02-06 08:13
#15

Hej och välkommen i tråden.

Stäng rullgardin för natten så minskar draget.

allobosia
2014-02-06 09:06
#16

Intressant sånt här.. Då antar jag att jag har sängen på ett riktigt dåligt ställe. Det är ett sovloft så det är snetak och dessutom har man ett fönster precis bakom huvudet… Kan ju förklara varför jag sover så dåligt!

Amandla
2014-02-06 10:43
#17

Om man stänger en dörr så borde ju draget försvinna?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Rithelo
2014-02-06 11:21
#18

#15 #17 Ha ha ha, så går det när man gör omskrivningar på vad man menar… :D Jag menar inte drag som drag, utan som energidrag, sorry för missförstånd! Jag menar att benen hamnar mellan fönster och dörr där energierna går. Går det att lösa det på något sätt?

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Amandla
2014-02-06 11:38
#19

#18 Jag förstod att det var energidraget du menade, hittade just då inte ord för det *hjärnsläpp* så jag skrev bara draget 😛och jag tänker fortfarande att energidraget borde minska om man stänger för dörr och även fönster förstås.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Rithelo
2014-02-06 19:18
#20

#19 Nämner ha ha ha, missförstånd på ett ickemissförstånd… Okej, jag hänger med nu, att liksom stänga för flödet kan lösa det hela. Att ha dörren stängd funkar inte med två katter som avskyr stängda dörrar bara för att - deras frihetskänsla störs då eller nåt, så de hoppar ner och går och krafsar tills nån öppnar, sen går de och lägger sig igen… *suck* ;) Och de två små ungarna vandrar fram och tillbaka under natten ibland och vi vill kunna höra dem om de inte sover i stora sängen. Så då blir ju en rejäl täckning av fönstret bra! :)

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Annons:
[Torahzen]
2014-02-06 21:30
#21

Ja, det blev ett icke-missförstånd. 😉 Jag svarade på energi-drag.

Amandla
2014-02-07 12:57
#22

#20 Känner du till Schrödingers lag? Den säger att en katt befinner sig alltid på fel sida om en stängd dörr 😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
2014-02-07 21:49
#23

Mijao, så typiskt kissekatter! 🐱

MrsGoldfire
2014-02-07 22:50
#24

Kanske bättre att byta rum för min del. Har samma dilemman.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Rithelo
2014-02-09 16:49
#25

Schrödingers lag alltså? Jag ska berätta om den på familjemiddagar ikväll, och högt och tydligt proklamera den ickegällande i vårt hem numera! *ha ha ha*

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Upp till toppen
Annons: